Jump to content
Annons

Göteborgs-tråden


hobbex2004

Recommended Posts

Hej på er,

Tanken med denna tråd är att se vilka andra av er på forumet som är från Götet. Så att man kan lättare kan hitta nya musik-kompisar/kontakter i samma stad. Men även kunna tipsa varandra om bra musikaffärer, studios, kontakter osv osv.

Så skriv gärna om du är från Götet, svara gärna kort på dessa frågor så blir det lättare att sammanfoga folk utifrån intresse/smak.

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤

4. Var i göteborg bor du?

¤

5. spelar du i ngt band?

¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤

7. övrigt om dig själv...

¤

___________________________________________

Direktlänk till redan "registrerade" Gbgare:

Hobbex2004

tbruce

kartan

FredAsp (vi väntar på en riktig presentation)

drloop

Lilleman

Dr Arthur Krause

Soundborn

mattssons

Shadows

The Edge

MeltyMan

dancedancedance

Uppdaterar listan allteftersom vi blir fler...

_____________________________________________

MvH,

Hobbe

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Tänkte jag skulle föregå med gott exempel:

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤ Jag är 29år, kille. Intressen är musik spelar fotboll i Mölndal. Jobbar som systemansvarig/utvecklingsingenjör på en konsultfirma. Flyttade till gbg för 1½ år sen.

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤ Rock, hårdråck, metal, punkrock osv.. har rätt bred musiksmak.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤ gitarr, har spelat i 15år. har även börjat med trummor och sång(går lite si&så på den fronten)

4. Var i göteborg bor du?

¤ på Hisingen, nära backaplan

5. spelar du i ngt band?

¤ inte just nu, kör soloprojekt. KOmponerar/producerar eget material. Letar dock efter ett band, saknar repningarna!

6. har en egen hemmastudio? isf vilket program använder du?

¤ Ja, typ... Med tillhörande sångbås/ljudrum (förstärkare & trummor). Använder cubase, Battery med DFH, amplitube, orchestral, guitarpro, m.m

7. övrigt om dig själv...

¤ finns inte så mkt att säga. vore kul att hitta nya musikpolare i staden..

MVH,

Hobbe

MvH,

Hobbe

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Uhm, 19 år, kille, musik- och datorintresserad, just tagit studenten (musikgymnasium).

2. Vad lyssnar du på för musik?

Huvuddelen blandar på nåt sätt elektronik och poppighet, men finns en hel del i väldigt blandade stilar också.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Klaviatur och dator.

4. Var i göteborg bor du?

Ganska centralt.

5. spelar du i ngt band?

Jag är ett enmansband.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

"Studio" vet jag inte, en dator, några synthar och en mick, använder Logic Express mestadels, med medföljande pluggar plus en del gratis extra.

7. övrigt om dig själv...

Humm.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Heter Martin, är 26år och jobbar som programmerare, dock inte i GBG och jag är ofta ute och åker i jobbet.. Tänkte skriva några intressen men jag insåg att jag inte har så många andra än musik..

2. Vad lyssnar du på för musik?

Pop, Metal, Elektroniskt.. typ lite av varje, mest musik på formen gitarr+gitarr+bas+trummor dock 🙂

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Dussingitarrist

4. Var i göteborg bor du?

Stampen

5. spelar du i ngt band?

Inget på fast basis. Spelar i ett par band som kör väldigt sällan, liknar nog mer studioprojekt än replokalsband. Annars leker jag mest hemma.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Spelar in lite låtidéer i protools och har halkat in lite på Reason Adapted som jag fick med när jag skaffade det.. så det lutar lite åt att uppgradera Reason till fullversion också.. inte så ambitiöst dock. kör även DFHS.

7. övrigt om dig själv...

Redigerat av kartan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jao, reggae mannen... om ni vill veta mer hör av er

Vore kul om du ville svara på frågorna, det blir lite lättare att se vem som håller på med vad och även lättare att ta kontakt med "rätt" person beroende på vad man "vill"..:rolleyes:

Om ni känner fler gbgare på detta forum, glöm inte tipsa dem om att lämna ett avtryck här..

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

39, urgammal :-)

Man

Musik, Segling gärna med tävlingsinslag. Mat, vin...

Jobbar som säljare på ett amerikanskt IT bolag.

2. Vad lyssnar du på för musik?

Mycket olika huvudteman för tillfället rock och R&B, men just nu lyssnar jag på: Yello, Kraftwerk och John Lennon.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Dator.

4. Var i göteborg bor du?

Mölndal

5. spelar du i ngt band?

Hoppas det, har idag funnit en tjej som sjunger kanon så det blir något rockigt med dragning åt R&B och funk.. öööh?

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Cubase men funderar på att köra Logic igen. Reason. Många gratis pluggar, favvis bland pluggarna just nu är nog SIR. Synth edit är också ball.

7. övrigt om dig själv...

Fuskar med det mesta, kass på gura men lirar ändå, kass på att sjunga men sjunger ändå, lirar keyboard lite bättre än föregående två instrument...

Mitt första studiojobb var med Elvis Presleys gamla pianist(Faktiskt sant).

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag får räkna mej till Göteborg... 😄

Men jag är där minst 4ggr veckan och tycker att "mina" musikaffärer ligger där... 😳

1. Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Jag är 40år och är organisationsutvecklare, jobbar halvtid med blandade musikjobb. Jag gillar segling, jag har faktiskt även läst till och jobbat som dykare under några år... ... 😮

2. Vad lyssnar du på för musik?

Soul/Pop/Hårdrock/Slick... Det mesta som är bra gjort funkar...

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Hammond/Keyboard

4. Var i göteborg bor du?

Strax utanför Skara

5. Spelar du i ngt band?

Inget fast, men flera uppdrag i band

6. Har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Ja, Jag kör PC med Cubase SX och Nuendo, Sampletank, Hypersonic och lite annat... SPL Preamp, Manley Ref C mick, ganska mycket externa effektburkar, jag har just köpt ett Neotek mixerbord till studion...

7. Övrigt om dig själv...

-

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤ Ålder gammal nog, man, musik, fritidsassistent

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤ Gothrock och postpunk

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤ Tro det eller ej men det är orgel

4. Var i göteborg bor du?

¤ Bi Skop, snart Ru Dal En nära Hög S Bo

5. spelar du i ngt band?

¤ Dr. Arthur Krause & Kontraband

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤ Egen har jag med gammal retro Cubase 5 och kör mest med SF-spelaren z3a

7. övrigt om dig själv...

¤ Kängstorlek 42

Redigerat av Dr Arthur Krause
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är från Göteborg, bor uppe i Falun sedan 2 år sen.. Men jag ska flytta tillbaka i framtiden!

Så jag tycker jag borde få svara 🙂

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

22 år, kille, intresse musik, Yrke: Akutoperatör för sjukvården/landstinget dalarna. Svarar på hjärtlarm, söker läkare, hjälper folk till akuten, dirigerar ambulanser osv osv..

2. Vad lyssnar du på för musik?

Elektroniskt! Trance, hardjazz, jazz,

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Synth!

4. Var i göteborg bor du?

Frölunda

5. spelar du i ngt band?

Nej

'

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Ja! Cubase SX 2! Korg Karma Workstation, Access Virus C Desktop och diverse pluggar/vst

7. övrigt om dig själv...

Jadu jag vet inte.. fråga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är från Göteborg, bor uppe i Falun sedan 2 år sen.. Men jag ska flytta tillbaka i framtiden!

Så jag tycker jag borde få svara 🙂

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

22 år, kille, intresse musik, Yrke: Akutoperatör för sjukvården/landstinget dalarna. Svarar på hjärtlarm, söker läkare, hjälper folk till akuten, dirigerar ambulanser osv osv..

2. Vad lyssnar du på för musik?

Elektroniskt! Trance, hardjazz, jazz,

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Synth!

4. Var i göteborg bor du?

Frölunda

5. spelar du i ngt band?

Nej

'

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Ja! Cubase SX 2! Korg Karma Workstation, Access Virus C Desktop och diverse pluggar/vst

7. övrigt om dig själv...

Jadu jag vet inte.. fråga!

klart du har rätt att svara.. du är nog mer gbgare än vad jag är eller nånsin komemr bli.. Är inflyttad och har bara bott här i 1½ år... 😄

För den nyfikne kan jag säga att jag är uppväxt i Värmland, pluggade i Örebro, flyttade till Norrköping för jobb på Whirlpool, sen till linköping för jobb på Nokia sen tillbaka till Norrköping och Whirlpool (samt ett annat företag) igen och nu senast GBG. Åxå det pga jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

häftigt!

Vad tycker du om Göteborg då?

"Dä ä la göööötttt!" Se, jag har redan lärt mig språket:)

Nej, men ärligt, jag rådiggar stan och folket. Inget i hela världen hade kunnat locka mig till Sthlm iaf, så mkt kan jag säga...

Link to comment
Dela på andra sajter

haha =D

Jag har fan tappat all min göteborgska!

När jag flyttade hit upp då hade jag jätte grov... Göteborgska alltså 😉

Det var så roligt för vi var ute på stan en kväll, så skulle jag skrika till en polare som var en bit ifrån.. Och på göteborgska när man ska säga "du" så blir det ju "dö"

så jag skrek till polarn som var en bit ifrån "döööööööö!!! nu jävlar!!"

och alla andra rädda dalmasar som var i närheten började skrika "herregud, ring polisen han ska döda honom"

haha 😉

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
haha =D

Jag har fan tappat all min göteborgska!

När jag flyttade hit upp då hade jag jätte grov... Göteborgska alltså 😉

Det var så roligt för vi var ute på stan en kväll, så skulle jag skrika till en polare som var en bit ifrån.. Och på göteborgska när man ska säga "du" så blir det ju "dö"

så jag skrek till polarn som var en bit ifrån "döööööööö!!! nu jävlar!!"

och alla andra rädda dalmasar som var i närheten började skrika "herregud, ring polisen han ska döda honom"

haha  😉

haha..

Jag har åxå gjort bort mig en del på det sättet. I värmland betyder "dryg" att nån är seg och långsamt. Jag sa det till en kompis i Örebro när han var seg när vi skulle gå ut. Jävlar va sur han vart... då fick jag lära mig att innebörden inte var samma som i Karlstad:)

När jag flyttade till Örebro frågade alla om jag var från Norge, så grov var min.... Värmländska... 🙂 Efter ett halvår i Gnällblätet tog närkiskan ut värmländskan, nu fick jag ist frågan om jag var från Uppsala, eller Gävle.. lite skillnad va:) Nuförtiden vette fan va jag har för dialekt, blanda värmländska, gnällbältiska, östgötska och gbgska o se vad du får:)

Men gbgska låter faktiskt lite små-bonnigt... "Dä ä la änna gött dä vet du la!" 😉

Kul det här med dialekter, spec när man åker utomlands, tex till Skåne..

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

😉

trodde dom att du kom från Norge?

Jag kan nog tänka mig att du har en ganska skaplig blandning av dialekter! haha =D

det märker jag själv nu.. Jag börjar faktiskt få lite dalmål 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott i Göteborg i två år men ska nu ta mitt pick och pack och flytta till Umeå. Inte på grund av att jag ogillar staden utan för att jag ska gå en utbildning i Umeå som inte finns i Göteborg. Lite trist är det allt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1. 33år, arbetar som discjockey samt med inspelning, liveljud, installation etc. Tycker om att resa, spela basket, film, musik;)

¤

2. Vad lyssnar du på för musik? I jobbet "allt, någotsånär mainstream från hela världen" Hemma, ofta tyst, annars, folk, reggae, akustiskt, calypso, thåström mm

¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument? Mixer

¤

4. Var i göteborgsområdet bor du? Kungsbacka

¤

5. spelar du i ngt band? Nop

¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Har ingen studio hemma, jag har en säng i studion;) www.cascatoma.com använder mest Logic7, är inte speciallt förtjust i plugins, Ok space designer då..Waveburner

¤

7. övrigt om dig själv... Skall bygga ett vettigt rum snart, skulle gärna vilja ha en Radar & lite bättre prylar, vill göra fler & bättre skivor, borde hänga mindre på gearslut och slösa bort tid på forum som detta;)

gött mos elrrrr!! Tobias

¤

Redigerat av mattssons
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott i Göteborg i två år men ska nu ta mitt pick och pack och flytta till Umeå. Inte på grund av att jag ogillar staden utan för att jag ska gå en utbildning i Umeå som inte finns i Göteborg. Lite trist är det allt 

Men Umeå är allt bra det också. Jag lovar! Det finns däremot inte lika bra bullar som på ICA odinsplatsen och du kan glömma att få äta vissa saker, t.ex. färska räkor eller så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet om det finns ngn musikaffär på Hisingen? jag vill inte behöva åka över till fastlandet för att köpa småprylar, när jag både bor och jobbar på rätt sida om älva..😄

Behöver även tips om nån som är grym på att justera gitarrer, gärna med pris..

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Fredrik var namnet, är 19år gammal. Intressen är väl musik och träning. Yrke - det visar sig, var på anställningsintervju idag hehe

2. Vad lyssnar du på för musik?

Sjukt blandat. Allt från tung enkel rock/metal typ At The Gates, Revolver, Entombed. Till klassiskt, jazz och progressive trance typ.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Gitarr, men jag är hyfsat på piano och sång också (hoppas jag).

4. Var i göteborg bor du?

Eketrägatan typ

5. spelar du i ngt band?

Nja, kanske. Det visar sig om några veckor hur seriöst just det här bandet blir. Kom nyligen hem från lumpen så banden är så att säga på projektstadiet fortfarande.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Självklart. Jag använder Cubase och Reason tillsammans med en hel drös samplingar och synthar. Favoriter är FM7 och Korg Legacy Collection.

7. övrigt om dig själv...

Kom igen nu - ingen läser det här ändå hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott i Göteborg i två år men ska nu ta mitt pick och pack och flytta till Umeå. Inte på grund av att jag ogillar staden utan för att jag ska gå en utbildning i Umeå som inte finns i Göteborg. Lite trist är det allt 

Men Umeå är allt bra det också. Jag lovar! Det finns däremot inte lika bra bullar som på ICA odinsplatsen och du kan glömma att få äta vissa saker, t.ex. färska räkor eller så 😆

Ingen magsjuka alltså...Trist 😆😏

Nä, man får passa på att se sig om i landet medan man fortfarande inte är så uppbunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Heter David, är 18 år och bor i Partille uppe vid Kåsjön. Just nu sommarjobbar jag på volvo men till hösten är det sista året på samhällslinjen som gäller. Förutom musiken är jag intresserad av golf och fotboll.

2. Vad lyssnar du på för musik?

Väldigt varierat, men det blir mest rock. Band som jag gillar är t.ex. Queen, U2, TOTO, Procol Harum, Jetrho Tull m.m. Mycket 80-tal...

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Lirar lite allt möjligt, men har hållit på med elgitarr längst. I ca 9 år tror jag.

4. Var i göteborg bor du?

Partille, Öjersjö, nära hopptornet vid kåsjön.

5. spelar du i ngt band?

Vet inte, men kanske. Får se om vi fortsätter till hösten.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Cubase SX 3, Groove Agent 2, Ozone 3 m.m. Men försöker gå ifrån VST pluggar till riktiga intrument istället.

7. övrigt om dig själv...

Hmm..har en hund, spelar fotboll med kompisar på fritiden, kommer ta vitt kort i golf i sommar och jag drar till grekland om en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

33 år, grabb så sett 😄... Jobbar som systemarkitekt/systemuvecklare på ett litet företag i Göteborg. Musik och film är mina största instressen.

2. Vad lyssnar du på för musik?

Gillar sånt som svänger, sen kan det vara allt från Funk, rock, blues, pop, jazz eller vad som helst...

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Bas i största allmänhet (Elbas, Ståbas, Bastuba), fuskar på Piano/Keyboard en del också 😄

4. Var i göteborg bor du?

Mellan Partille och Jonsered

5. spelar du i ngt band?

Mycket inhopp i diverse konstallationer, annars lirar jag med ett gäng bluesnördar 😄 (Vintage Vibe)

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Pro Tools LE 7 med Digi002 Rack och en Command|8, Virtual Guitarist 2, EZDrummer, Colossus, SampleTank 2 + diverse effektplugins (Waves, Kjaerhus)

7. övrigt om dig själv...

Är väl av den allmänna uppfattiningen att dygnet har för få timmar för att hinna med allt man vill 🙂

Må väl och "Be afraid around you" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Låter som en stabil kille... Försök få hit honom då..😲

Få hit var?

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Låter som en stabil kille... Försök få hit honom då..😲

Få hit var?

Till den här tråden såklart....

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Låter som en stabil kille... Försök få hit honom då..😲

Få hit var?

Till den här tråden såklart....

Såklart.

Sorry, jag glömde hjärnan på Pustegårdsgatan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...