Jump to content
Annons

Göteborgs-tråden


hobbex2004

Recommended Posts

Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Låter som en stabil kille... Försök få hit honom då..😲

Få hit var?

Till den här tråden såklart....

Såklart.

Sorry, jag glömde hjärnan på Pustegårdsgatan...

hehe, det är lugnt...

själv har jag börjat förbereda min hjärna inför semesterstarten nästa vecka, så jag har dragit ner den i idle-mode...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

jag har dragit ner den i idle-mode...

😛

Bara nånting ni värmlänningar kan göra! 😎

(vi har en värmlänning på jobbet som också säger så)

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har dragit ner den i idle-mode...

🙂

Bara nånting ni värmlänningar kan göra! 😎

(vi har en värmlänning på jobbet som också säger så)

haha... såklart..🙂

Om en vecka ligger den dock i "sleep mode", med "Wake up on Sex/Food" aktiverat..🙂

PS, jag är ingen data-nerd... inte alls.. så läget är Alt under Ctrl... 😛 Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Låter som en stabil kille... Försök få hit honom då..😛

Få hit var?

Till den här tråden såklart....

Såklart.

Sorry, jag glömde hjärnan på Pustegårdsgatan...

Tror nog att de mesta av hjärnan ligger på Zenithgårdens uteplats bland kvarglömda mobiltelefoner, visselpipor och 4ssss mixar... 😎

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Reason är från GBG.

Jag kom just hem från hans fantastiska trädgård på Hisingen där jag har suttit i en däckstol sen i Torsdags och druckit iskalla.

Låter som en stabil kille... Försök få hit honom då..😛

Få hit var?

Till den här tråden såklart....

Såklart.

Sorry, jag glömde hjärnan på Pustegårdsgatan...

Tror nog att de mesta av hjärnan ligger på Zenithgårdens uteplats bland kvarglömda mobiltelefoner, visselpipor och 4ssss mixar... 😎

Damn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen inte fler än 12-13 gbgare på hela detta Forum?

När vi blir några fler kan vi börja diskutera gbgs musikaffärer, tipsa varandra om saker & ting i stan, göra hembesök eller kanske gå ut o ta en öl.. allihop på en gång 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget i hela världen hade kunnat locka mig till Sthlm iaf, så mkt kan jag säga...

jag är INTE från gbg men kul att läsa er tråd. undrar en sak. Vad är det som får Gbg att vara så underbart? är folket fett trevligare? fin stad? ni kommer säkert svara: Allt är bättre! Men var lite specifika. Har bott i sthlm sen jag var 6 år, så jag kan ju inte jämföra med nåt precis. Jag trivs kanon här, men det är ju pga. mina vänner, och inte av staden 🙁 / anton

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget i hela världen hade kunnat locka mig till Sthlm iaf, så mkt kan jag säga...

jag är INTE från gbg men kul att läsa er tråd. undrar en sak. Vad är det som får Gbg att vara så underbart? är folket fett trevligare? fin stad? ni kommer säkert svara: Allt är bättre! Men var lite specifika. Har bott i sthlm sen jag var 6 år, så jag kan ju inte jämföra med nåt precis. Jag trivs kanon här, men det är ju pga. mina vänner, och inte av staden 🙁 / anton

Tja, jag har bott i Göteborg sen jag var 0 år så jag har inte så mycket att jämföra med jag heller, tycker det är en trevlig stad men tycker nog Sthlm verkar väldigt trevligt det också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget i hela världen hade kunnat locka mig till Sthlm iaf, så mkt kan jag säga...

jag är INTE från gbg men kul att läsa er tråd. undrar en sak. Vad är det som får Gbg att vara så underbart? är folket fett trevligare? fin stad? ni kommer säkert svara: Allt är bättre! Men var lite specifika. Har bott i sthlm sen jag var 6 år, så jag kan ju inte jämföra med nåt precis. Jag trivs kanon här, men det är ju pga. mina vänner, och inte av staden 🙂 / anton

Jag vet faktiskt inte..

Folk rent allmänt säger att Göteborgare är mycket trevligare än stockholmare..

Jag har vänner som är från stockholm men dom är lika trevliga dom!

Den uppfattning jag fått från stockholmare är att dom är mycket mer spydigare.. jag stod tex på vänster sida i rulltrappan en gång i tunnelbanan och alla blev tokiga.. Hade det vart i göteborg så hade det nog inte vart någon fara.. Och om dom hade sagt nånting så hade dom säkert sagt det med vänlig ton..

Sen är Göteborg mer likt städerna runt om i Europa!

Staden är byggd av Holländare så när man kommer till Göteborg så känns det mer Europeiskt har jag hört..

har själv bott där hela mitt liv (förutom 2 år som jag bott här uppe i falun) så jag har la heller inte så mycket att jämföra med..

Men våran dialekt slår ingen!

Göteborgska är fan det bästa som finns 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch va många ohyror (08or) vi fick in i vår trevliga lilla hörna helt plötsligt ...

Kan inte ni 08or se att vi gbgare har så trevligt här?

Starta en egen sthlm-tråd, vi 031-or är inte så avundsjuka av oss så vi skulle aldrig gå in hos er och börja röra runt och försöka starta en debatt med er.....

Upp till kamp kära 031-bröder.... Stå på er och visa var sveriges framsida eg är...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch va många ohyror (08or) vi fick in i vår trevliga lilla hörna helt plötsligt ...

Kan inte ni 08or se att vi gbgare har så trevligt här?

Starta en egen sthlm-tråd, vi 031-or är inte så avundsjuka av oss så vi skulle aldrig gå in hos er och börja röra runt och försöka starta en debatt med er.....

Upp till kamp kära 031-bröder.... Stå på er och visa var sveriges framsida eg är...

😄

Hörrni, jag skojjade bara...

ELLER????? gjorde jag verkligen det???? hmmm 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet om det finns ngn musikaffär på Hisingen? jag vill inte behöva åka över till fastlandet för att köpa småprylar, när jag både bor och jobbar på rätt sida om älva..

Behöver även tips om nån som är grym på att justera gitarrer, gärna med pris..

det närmsta du kan komma är nog musikanten i kungälv. schyst affär har jag hört. bra priser och så.

Hej förresten

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Jag heter John och är 18 år. Ska börja tredje året på hvitfeldtska gymnasiets musiklinje.

mina intressen är musik och vara snäll.

2. Vad lyssnar du på för musik?

mycket mjukisindiepop som jens lekman och frida hyvöonen (stavning 😳 ) och jazz och klassiskt och sånt.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Mitt huvudinstrument är trombon, har spelat i 9 år cirkus.

spelar även mycket piano och gitarr.

4. Var i göteborg bor du?

Ekebäck, västra frölunda

5. spelar du i ngt band?

Ja. i ett soul/pop-band. Vi heter Pickadoll och har funnits i ca 1½ år. Har haft en del spelningar på sticky och pustervik. vår hemsida

spelar även en del i skolan i olika ensemblar och orkestrar.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Ja.

Använder mest Sx3 och massa gratis vsts men föredrar "riktiga instrument".

7. övrigt om dig själv

Om ni vill ha groovy blåsslingor så skicka ett PM. Spelar trombon, trumpet och en del tuba.

____

Ska vi boka en onsdag och sjunga kareoke på röda rummet eller 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤

4. Var i göteborg bor du?

¤

5. spelar du i ngt band?

¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤

7. övrigt om dig själv...

¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  ¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

  ¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  ¤

4. Var i göteborg bor du?

  ¤

5. spelar du i ngt band?

  ¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  ¤

7. övrigt om dig själv...

  ¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

och huuuuur vet du det?? Av din meningsbyggnad att döma så måste du ha hoppat över alla stadierna (låg, mellan & hög)..

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  ¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

  ¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  ¤

4. Var i göteborg bor du?

  ¤

5. spelar du i ngt band?

  ¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  ¤

7. övrigt om dig själv...

  ¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

Seriöst..

det måste alltid vara någon som klagar..

Är det inte tråkigt att vara så surig hela tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  ¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

  ¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  ¤

4. Var i göteborg bor du?

  ¤

5. spelar du i ngt band?

  ¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  ¤

7. övrigt om dig själv...

  ¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

och huuuuur vet du det?? Av din meningsbyggnad att döma så måste du ha hoppat över alla stadierna (låg, mellan & hög)..

😏

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Göteborgare kanske inte är så trevliga trots allt? 😄

Om det var mig du syftade på, så är även jag inflyttad så jag är ingen äkta Göte-Burgare.

Men du ska bara veta hur mkt trevligare jag blivit sen jag flyttade hit..... då kan du tänka dig hur otrevlig jag var dessförinnan 🙂

Allting är ju relativt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var mig du syftade på, så är även jag inflyttad så jag är ingen äkta Göte-Burgare.

Men du ska bara veta hur mkt trevligare jag blivit sen jag flyttade hit..... då kan du tänka dig hur otrevlig jag var dessförinnan

Inget illa ment 😄

Men vi måste väl vara fler Göteborgare på det här forumet än de som skrivit i den här tråden? Eller är "musikstaden" Göteborg bara en myt? Eller så är alla andra för tuffa för att skriva..

Redigerat av kartan
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget illa ment  😄

d ä lugnt, jag trivs rätt bra med att vara bister, sur & otrevlig...🙂

Men vi måste väl vara fler på det här forumet än de som skrivit i den här tråden? Eller är "musikstaden" Göteborg bara en myt?

Jag tycker åxå det, det måste ju krylla av göteborska-musikanter på detta forum....

De kanske inte hittat till denna tråd ännu.

Personligen har jag redan fått kontakt med 2 gbgare efter att denna tråd skapades, så nu ser jag tom själv syftet med varför jag ens startade tråden ... 🙂

Men det blir såklart bättre ju fler vi blir..

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst..

det måste alltid vara någon som klagar..

Är det inte tråkigt att vara så surig hela tiden?

Nä det är tråkigt när andra inte förstår att jag skojar!! Jag är inte sur och klagar inte 😄

okej då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja....man kan ju ana från nicket var jag bor kanske. Värmlänning i långvarig exil dock.

Välkommen Bengan... Skriv gärna en presentation om dig, på samma sätt som de andra gjort.

Kul med fler värmlänningar.. Själv är jag uppväxt i Värmland, jag är en sk Forbo-bo, om du vet vad det är:)

Gymnasietiden tillbringade jag dock i standen där sola alltid skiner.. o där de har sveriges bästa hockeylag.

säger bara: Tjipp& heej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...