Jump to content
Annons

StudioFestival TEMA:cover/remix: OMRÖSTNigen slut!


sixties

Recommended Posts

Nu starta omröstningen i Studiofestival Tema:Remix/Cover!

12 bidrag blev det så ni som var snabba får hämta allt en gång till så får ni med alla bidragen.vart lite strul ibörja och 1 bidrag fattades men nu är det fixat!

Liksom i tidigare festivaler blir det final direkt. Ni röstar i denna tråd genom att fördela era poäng över fyra bidrag på nedanstående vis:

6 p - till bästa bidraget

4 p - till näst bästa

2 p till er trea

1 p till er fyra

Motivera gärna ert beslut! och komentarer till ej poängsatta bidrag uppmuntras.

Bidragslämnare får rösta (tycker alla SKA rösta så blir det rättvist), men inte på sig själv.

Omröstningen pågår till Torsdag 22 juni, kl.20.00, dvs. ca. två veckor, liksom förra festivalen.

Ladda ner låtarna här (Remix/cover festival bidrag

här finns de 4 original låarna för den som vill höra/jämföra!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

bad baktakt lägga upp de 4:a original låtarna ifall det är någon som inte hört dem.

det kan ju vara kul att jämföra. får se om han har plats för dom också annars kanske nån annan känner sig manad att bidra med utrymme.

då får ni lyssna och fundera vika bidrag som ni gillar mest! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

BRA JOBBAT ALLA!

Och grattis signert som fått ett gäng riktigt grymma varianter på sin låt, övriga har ju iallafall fått en kalasbra var =)

Jag har haft problem att bestämma mig här, men det landade i följande, börjar med lägsta poängen.

Låt 6, 1 poäng för öset!

Låt 8, 2 poäng för sommarkänslan!

Låt 4, 4 poäng för sin sanslösa party-känsla!

Och till sist...

Låt 1, 6 poäng för sin underbara smashing pumpkins-känsla!

Och som sagt, grymt bra jobbat! Klart över förväntan faktiskt. Nu ska det ut och njutas av sommarvärmen!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 p - till låt nr 3 - Fantastiskt skön version, får lite 30 Seconds to Mars-vibbar.

4 p - till låt nr 4 - Grymt ös! Nästan lite Atari Teenage Riot över det hela.

2 p - till låt nr 9 - Härligt raggaraktig knullpunksversion!

1 p - till låt nr 12 - Skön 90-talsporrfilmsvibb!

-------------

Låt nr 1 - Helt ok, men lite för trist för att nå ända fram.

Låt nr 2 - Låter brutalt illa, som om takt inte existerade och att det tog låtens längd att göra den.

Låt nr 5 - Är allergisk mot ska-komp.

Låt nr 6 - Ösig skatepunkversion, men saknar den obligatoriska "aaaahhh"-kören och variation.

Låt nr 7 - Nej tack, kunde åtmistone pitchat tjejsången till låtens tonart.

Låt nr 8 - Trevlig och mysigt försök till retrosound, men lite för trist.

Låt nr 10 - Jag är metallskalle, just därför gillar jag INTE denna versionen. Fy vad illa det låter!

Låt nr 11 - Leadsången är vidrig. Vid exakt 02.05 vill jag sticka en gaffel i ögat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nr 1: Ganska likt originalet. Vem sjunger? Du eller han? Han, eller hur? Cover eller remix? 01:28 börjar saker hända. Men sen samma sak igen. Ackordvändningarna på slutet inspirerar.

Låt nr 2: Nån behöver jobba på sin praktiska matematik. (4/4 är inte lika med 3/3,?) Hur tänkte du?

Låt nr 3: Kent? Men vem sjunger? Samma snubbe igen? Mycket beat men mindre personalitet. Proffsigt ljud.

Låt nr 4: Min öl tog precis slut när jag började lyssna på den här låten, så det blir en tumme ner. Gillar inte tråkiga elgitarr-samplar ändå. Gillar skrik, men vad skriker ni? "Gotto let it go, jamma gamma wamma"?

Låt nr 5: Samma sångare igen? Kom igen! Tråkiga ljudeffekter och tråkig marchtakt. På slutet lyfter det lite. Space is the place...

Låt nr 6: Gillar introt (när folk pratar; det händer så sällan att folk pratar nu för tiden). Och "ny" sång. Bra.

Låt nr 7: Inte min genre, don't get it. Vad hette dom dårarna: 2 Unlimited?

Låt nr 8: Bra. Jävig men bra. (Och med "bra" menar jag "bäst".)

Låt nr 9: Jävig. (RHCP-bra. Tack för min plats i solen...)

Låt nr 10: Special Offer? Men sen så blev det goth igen. Konstig remix. Jag måste bli gammal. Körerna är helt OK dock, jag fattar bara inte arret.

Låt nr 11: Äntligen: en person! Gillar inte ljuden, gillar inte nått, men detta har lite personlighet (och baklängessång vid 2:00)

Låt nr 12: Vem sjunger igen? Va? (Fegis...) Soul? Stråkarna smyger in fint. Och jazzackorden funkar. Solot är mysigt. Mycket mysigt! Du hittade några snygga arr också.

Jag återkommer med betyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 p till låt nr 6 - Skatepunk is the shit! Häftigt med egen sång. Bra driv.

4 p till låt nr 3 - Nice beat. Skulle dock vilja fetta på med starkare volym på trummorna.

2 p till låt nr 4 - Lite gamla Chemical Brothers-vibbar möter beastie boys på 90-talet och tar en bärs.

1 p till låt nr 1 - Vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, detta var en märklig situation. Känns som att sitta och betygsätta sig själv. :rolleyes: En grym kick i alla fall att lyssna på alla versioner av min egen låt, stort tack till alla som gav sig på den. Har för övrigt lagt upp min egen, uppdaterade version i demoforumet.

Då så:

Bidrag 1: Snyggt! Sköna gitarrer och en mycket fin tolkning. Breaket vid 1:30 förstår jag inte riktigt. Codan som börjar vid 2:26 är en välkommen variation, hade gärna sett något mer sådant tidigare i låten.

Bidrag 2: Första minuten är i princip olyssningsbar. Har det blivit något fel? Sen börjar instrumenten i alla fall spela i takt. Men det hjälper inte, tyvärr.

Bidrag 3: Gillar tolkningen. Även denna hade mått bra av lite mer variation. Ändå är den skön och meditativ att lyssna på. Edit: Jag har lyssnat med hjärnan felvänd. Glöm allt jag skrev om rytmisk förskjutning.

Bidrag 4: Givet att göra en "industri"-tolkning av denna rökare! "Ministrygitarren" vid 1:07 är toppen. Skulle varit mer av den i låten som helhet. Nu lovar arret liksom ett utbrott som aldrig riktigt kommer.

Bidrag 5: Tivolimusik! Lite inspirerat av Mr.Bungles första album? Bitvis riktigt snygga dissonanser. Ett roligt grepp!

Bidrag 6: Så skall en slipsten dras! Ett helt eget och nytt grepp. Kanske skall satsa på punksvängen istället? Gôtt chugga-chugga i gitarrerna. Gillar inte sången 100%, men vafan, det är ju punk! Snygg refräng och helrätt slut. Gillas mycket! (Tufftufftuff: När får man höra Goldcrush göra denna? Fast det är väl för glatt för er? :rolleyes: )

Bidrag 7: Många bra idéer. För många. Finns inget fokus, inget som binder ihop låten. En del snyggt hantverk dock.

Bidrag 8: Jättebra tolkning! Snyggt gitarrspel. Sången drar ner rätt mycket, tyvärr. Osnygga "glidningar", bristande uttal, märkliga stämmor. Annars verkligen bra. Kul att plocka upp thereminslingan med gitarren. Klockspel är alltid rätt!

Bidrag 9: Härligt ös! Jag längtar till Kalifornien! Mycket bra genomfört. Konsekvent genomförd idé, bra helhet.

Bidrag 10: Mycket besynnerlig mix. Känns inte som någon sammanhållen version, spretigt. Varken metal eller pop.

Bidrag 11: Intressant version med många bra idéer och på det hela snyggt genomfört. Förutom sången, tyvärr. Detta blir lite för experimentellt, t.o.m. för mig. Roligt slut!

Bidrag 12: Kanske lite för slick första vers för min smak, men som helhet det klart bäst genomförda bidraget. Snygg mix, snyggt spel och übereleganta ackordsubstitutioner. Båda sångstämmorna används konstant, ändå sitter varje omharmonisering som en smäck. Mycket snyggt sololir. Fina arpeggion och allt vad det heter. Något helt annat än vad jag skulle gjort själv, kanske därför jag gillar det skarpt. Codan/outrot är smakfullt som jordgubbar med vispgrädde!

Så mina poäng blir:

1 poäng till bidrag 1

2 poäng till bidrag 9

4 poäng till bidrag 6

och slutligen

6 poäng till bidrag 12 - för skickligheten

Bra jobbat allihopa! 😕

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, d här var inte lätt...

6 p - låt nr 4 coolt! Var mer låvande än vad det blev av låten men introbasen är ju stenhård! Gött mos! Det här diggar jag fett!

4 p - låt nr 6. Skatepunk var det ja... så det blir ju points!

2 p till låt nr 9, den är också jävligt skön, lite väl poppigt kanske för min smak men jag smygdiggar 😱

1 p till er fyra, helt klart har producenten koll på korten i kortleken så det blir poäng fast att jag egentligen inte gillar låten eller den här gengern vad det nu är...

nä, ut i solen igen, hepp

Link to comment
Dela på andra sajter

ska lyssna lite mer innan jag avger mina röster.

tycker det var dålig respons med både bidrag och röster. Denna gång skrev ju till och med Studio om festivalen men det blev ju lika många bidrag som vanligt. :rolleyes:

Det börjar väl bli för fint väder för att folk ska orka sitta framför datorn. är nog bäst att vänta med kommande festivaler till hösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall också rösta snart.

Tyckte att "min" låt var grymt bra i alla fall - blev glad av att höra den 😲

Jag orkade inte göra min planerade stress-technoversion av låten... får bli en annan gång.

Jag vill passa på att berömma Signert som verkligen har text- och låtskrivartalang.

Ta ta 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

3:an - 1 poäng. Jag gillar inte riktigt hur trumrytmen i första versen går emot sången. När det blir mer stadigt så blir den även mycket bättre. Nice avslutning.

8:an - 2 poäng. Jag blev glad av den här 😎

12:an - 4 poäng. Den här kunde lika gärna fått 6 poäng i min bok faktiskt. Grymt snygga harmonier, bas, solo, produktion.. ja allt 😆 Jag är riktigt imponerad av denna låt.

4:an - 6 poäng. Häftigt att höra en mer "städad" version av den här punkdängan 😆 Samma ös som förut fast den här faller mer in i min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, d här var inte lätt...

6 p - låt nr 4 coolt! Var mer låvande än vad det blev av låten men introbasen är ju stenhård! Gött mos! Det här diggar jag fett!

4 p - låt nr 6. Skatepunk var det ja... så det blir ju points!

2 p till låt nr 9, den är också jävligt skön, lite väl poppigt kanske för min smak men jag smygdiggar 😄

1 p till er fyra, helt klart har producenten koll på korten i kortleken så det blir poäng fast att jag egentligen inte gillar låten eller den här gengern vad det nu är...

nä, ut i solen igen, hepp

Ja ha, första gången jag citerar mig själv 😄

Ja jag hade ju missat o skriva vem det var jag menade med min 1 poängare. Det var ju såklart låt nr 1, trots att jag inte är någon popkille 😄😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålrajt, här kommer min dom...

1 Poäng: Låt nr. 5 "Intressant och härligt lekfull tolkning"

2 Poäng: Låt nr. 12 "Fingertoppskänsla för harmonier, välbalanserad mix"

4 Poäng: Låt nr. 11 "Känslan"

6 Poäng: Låt nr. 8 "Kanontolkning, uberskickligt spelat, helrätt sound"

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...