Jump to content
Annons

StudioFestival TEMA:cover/remix: OMRÖSTNigen slut!


sixties

Recommended Posts

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

När jag räknat får jag det såhär:

49p Låt 4

42p Låt 9

39p Låt 12

37p Låt 6

34p Låt 8

30p Låt 3

26p Låt 1

19p Låt 11

10p Låt 7

09p Låt 5

03p Låt 2

01p Låt 10

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får det till detta - nästan samma som Linus fick, men skiljer sig för låt 4 & 6.

55p Låt 4

42p Låt 9

39p Låt 12

34p Låt 8

31p Låt 6

30p Låt 3

26p Låt 1

19p Låt 11

10p Låt 7

09p Låt 5

03p Låt 2

01p Låt 10

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på att flytta så kan bara kolla datorn när jag hämtar mer grejer (är inte upp kopplad på nya stället ännu).

så här ser deltagarnas namn och placering ut (jag går på uträkningarna ovan, thomas räkning, har inte hunnit kolla själv):

1. nr4: Jeffrey Lee

2. nr9: sixties

3. nr12: Thomas

4. nr8: Pwayne

5. nr6: odel

6. nr:3: Fidden

7. nr1: baktakt

8. nr11: vallhagen

9. nr7: har inget namn på denna deltagare, uppaterar det senare när jag vet

10. nr5: Johal

11. nr2: DeDe

12. nr10: Pirate King

Får tacka alla som deltagit och röstat.

Stort tack till de som hjälpt till på min låt:

YesSongs: Orgelsolo, kakelugn: orgel komp

och förstås Ojay som skrev låten och hade gjort sången och gitarrsolot som jag behöll från originalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på er alla, bra jobbat 😄

Kul att det var du som mixade min låt Sixties. Du få visst alltid får höga poäng av mig. Kanske skulle vi göra en sommarpoppunkhit tillsammans nångång 😠

Glad midsommar - och ät nu inte för mycket sill - snälla 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis till vinnaren!!

Det var riktigt roligt att höra hur alla tolkade de andra låtarna. Finns så många duktiga musiker här så hatten av till alla er. Själv är nöjd att jag kapade hem några poäng mot slutet iaf 😉

Trevlig midsommar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nr 11 - Leadsången är vidrig. Vid exakt 02.05 vill jag sticka en gaffel i ögat!

🙂

Låt 11:

Torsten Flink, Sven Wolter, Lars Demian, Johan Lindell och andra elever från Överdramatiska Institutet släng er i väggen här kommer kursettan!

David Bowie på svamp eller Lars Norén goes rockn´roll.

Denna tolkning är den mest dramatiska och den version som upprätthåller mitt intresse hela tiden. Från poplåt med vers och refräng till dramatiskt bolero.

Fantastiskt vackert då Signert körar bakom vid 0:39, snyggt fångad thereminslinga 1:30 och sen vid 2:20 kommer David Bowie trycker på!

[...]

Låt nr 11: 6 poäng

🙂🙂

Skitkul. Tack Pwayne för den bästa recension jag fått på år och evighet! Tack oxå ni andra som röstade på mig. Det blev faktiskt mer än vad jag hade hoppats på. Min cover är i mångt och mycket ett experiment; jag köpte en låda synthar och effekter (Project5 V2) och det här är det första jag gör nånsin med bara maskiner och samplingar.

Sången är en ren förstatagning. Jag har insett att jag är näranog en extrem humörs- och dagsformsmänniska när det gäller sånginsatser, och jag försökte faktiskt "ta om" sången vid ett senare tillfälle, men jag lyckades inte hitta känslan igen. Så jag behöll tagningen, med surfulhet och allt.

Reaktionerna blev alltifrån högstapoängare till råsågning. Då måste jag alltså lyckats 😛

Tack för en kul tävling, med många goda insatser bland bidragen! Grattis Vinnaren! Rätt låt vann 🙂

Glad missommar

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det var du som mixade min låt Sixties. Du få visst alltid får höga poäng av mig. Kanske skulle vi göra en sommarpoppunkhit tillsammans nångång 

Har faktiskt själv funderat på att kontakta dig för nån form av sammarbete! 🙂

har ett projekt jag vill göra med gammla okändare progglåtar i lite punkigare versioner av bla. Röda Kapellet, Knutna nävar, Röda Ropet mfl. där får du gärna hjälpa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag ändå brukar komma sist så tänkte jag medvetet satsa på det denna gång. Men misslyckades med det oxå! Fast nära i alla fall. Ursprungsideén var att göra Signerts låt i 5/4 delstakt. Fast Signerts gitarr går förstås i 4/4 takt. Sen kom ju en helt annan idé. Och jag spelade upp det för frugan som sa att det var en sång om valfångst! Då trillade poletten ner! För det var ju precis vad det var. Och jag vågade inte ändra någonting för att bryta perfektionen. Så visst är det sång på! En till grej var ju att det går så fort att man inte ska fatta vad som händer utan sätta på repeat 10 gånger. Jag lovar att det växer då! :rolleyes:

Grattis till vinnaren! 😮😮 När börjar nästa festival?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis till Jeffrey Lee, Sixties och Thomas! Kul att tre olika låtar gick in på pallen. 😄

Tycker att det var helt okej med bidrag. 12 stycken är fullt tillräckligt. Men trist att så få röstar. Vet inte vad man skall göra för att öka intresset. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj ! Tack så hemskt mycket till alla som röstat, i synnerhet på mig förstås 😲

Har inte kollat posten sedan i Torsdags och efter Tysklandsmatchen har det varit lite deppigt...men nu känns det bättre !

Jag känner ett stort ansvar inför nästa festival, men vad innebär det egentligen ? Är det jag som bestämmer temat ? I sådanafall får ni gärna komma med massor av förslag. Mitt förslag till att börja med är att den startar runt Aug/Sep.

Än en gång, Tack !

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till Jeffrey Lee och de andra nyblivna medlemarna i Hall of Fame! 😉🙂😄

...och tack till Er som gav mig era 6:or, och övriga som röstade på mig.

Åsså tack till Yessongs som spelade klockor, tramporgel, bas och "trummor" på mitt bidrag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till Jeffrey Lee och de andra nyblivna medlemarna i Hall of Fame! 😱😆😆

He he! Jag förstår piken. Nu är "Hall Of Fame" uppdaterad. Lite roligt att samma låt vunnit två festivaler i rad. 😱

Då återstår att se vad som händer i nästa festival, efter sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja, tillbaks från 3 veckors runtflängande i sommarsverige. Tack för fullpoängarna från isotone, Jeffrey Lee och Thomas. Speciellt ärofyllt känns det såklart att ha fått en fullpoängare av vinnaren =)

Stort tack även för 4-poängare från Mutto och Linus, 2-poängaren från Kricke och såklart även enpoängarna från johahl och pwayne.

Räckte ju till en fin 6:e plats som jag väl gör att jag slipper semifinalen inför nästa va? :rolleyes:

Tackar även för kommentarer och sånt, var en trevlig erfarenhet med lite festival såhär, det var ju premiär för min del. Kan nog bli fler =)

Signert: tänkte kommentera det där du skrev med takten, men du kom ju på dig själv 🙂. Antar att den ganska onödiga extra halvtakten som jag la till i början ställde till det för många. Exempelvis Kricke verkar ju också haft något liknande problem.

Slutligen stort Grattis till Jeffrey Lee!

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert: tänkte kommentera det där du skrev med takten, men du kom ju på dig själv 😎.

Ahhrg.... Skäms fortfarande. Har faktiskt lyssnat ganska mycket på just din version efter festivalen, tycker att den växer hela tiden. Gôtt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oj ! Tack så hemskt mycket till alla som röstat, i synnerhet på mig förstås 😉

Har inte kollat posten sedan i Torsdags och efter Tysklandsmatchen har det varit lite deppigt...men nu känns det bättre !

Jag känner ett stort ansvar inför nästa festival, men vad innebär det egentligen ? Är det jag som bestämmer temat ? I sådanafall får ni gärna komma med massor av förslag. Mitt förslag till att börja med är att den startar runt Aug/Sep.

Än en gång, Tack !

Dags att fundera på tema?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj ! Tack så hemskt mycket till alla som röstat, i synnerhet på mig förstås  🙂

Har inte kollat posten sedan i Torsdags och efter Tysklandsmatchen har det varit lite deppigt...men nu känns det bättre !

Jag känner ett stort ansvar inför nästa festival, men vad innebär det egentligen ? Är det jag som bestämmer temat ? I sådanafall får ni gärna komma med massor av förslag. Mitt förslag till att börja med är att den startar runt Aug/Sep.

Än en gång, Tack !

Dags att fundera på tema?

En reggae festival förståssssss....

Är ju en smällfet gengre..allt från dub till dancehall via ska till roots...

Vi är ju ett gäng baktaktsvänner här som behöver spänna sina muskler 😉

Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite semestrar och annat så ser jag att denna gamla goa tråden dykt upp igen. Då kan jag ju passa på att tacka för rösterna jag fick - och för tredjeplatsen! Jag tog ett rejält grepp i att göra om Special Offer - både i stil/arr och med massor av omharmoniseringar. Verkade som om folk antingen gillade det mycket eller inte alls :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj ! Tack så hemskt mycket till alla som röstat, i synnerhet på mig förstås  🙁

Har inte kollat posten sedan i Torsdags och efter Tysklandsmatchen har det varit lite deppigt...men nu känns det bättre !

Jag känner ett stort ansvar inför nästa festival, men vad innebär det egentligen ? Är det jag som bestämmer temat ? I sådanafall får ni gärna komma med massor av förslag. Mitt förslag till att börja med är att den startar runt Aug/Sep.

Än en gång, Tack !

Dags att fundera på tema?

En reggae festival förståssssss....

Är ju en smällfet gengre..allt från dub till dancehall via ska till roots...

Vi är ju ett gäng baktaktsvänner här som behöver spänna sina muskler 🙁

Eller hur?

Skitbra tema!! jag är på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...