Jump to content
Annons

Hur bra är Studio Forum?


alexfree

Som sagt ovan, sätt poäng med 5 bäst och 1 dåligt  

156 röster

  1. 1. Som sagt ovan, sätt poäng med 5 bäst och 1 dåligt

    • 5
      49
    • 4
      61
    • 3
      24
    • 2
      6
    • 1
      2


Recommended Posts

Jag tycker vi ska poängsätta forumet som sajt, kvaliten på topic:arna, medlemmarna, nyttan av forumet etc...

Jag sätter i alla fall en 5:a på Studio Forum, tycker det är kul och lärorikt, samtidigt som det sköts bra av folket här och vettiga inslag av medlemmarna....!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

satten en 1a för jag tyckder det dyker upp lite för många konstiga galluper ibland 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

satten en 1a för jag tyckder det dyker upp lite för många konstiga galluper ibland 😆

😕

ja satte 5a... detta e det ända forum jag fortfarande hänger på... t.nu har jag gett upp... likaså många andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

3:a.

Själva idén med forumet och så som det sköts är bara bra.

Dessutom finns här gott om hjälpsamma och kunniga människor.

Ibland kan jag tröttna lite på att folk känner sig manade att skriva så många "jag också" eller "jag håller med"-inlägg, och vissa skribenter är kanske lite för snabba med råd och tips och tänker inte efter riktigt (eller så vet man inte...).

Men det är småsaker i sammanhanget.

Jag gillar forumet och hoppas på att demo-sektionen flyttas lite åt sidan, så som diskuterats.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Admin gör ett bra jobb. Men varför måste alla göra så stel musik?

"Sänk basen, det funkar inte i P3 annars" typ. Eller så är det trance, suck.

Men det finns faktiskt riktigt intressanta skribenter här och jag har stor nytta av vissa saker som det skrivs om. Rock on.

Link to comment
Dela på andra sajter

En 4:a. Det är bra ( och med tanke på att jag besöker det så gott som varje dag så kan jag knappast rösta lägre 😕 ) men det kan fortfarande bli bättre.

StudioFestivalen är t ex en sådan sak som verkligen har lyft forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Eftersom jag är här varje dag som det finns möjlighet till det och här kryllar av vettiga inlägg så får det bli en femma!! Grattis till oss. 😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

sunli (oregistrerad)

3. Bra människor, trevliga trådar. Sen gillar jag personligen när det känns som om människor har grymt mycket bättre koll en jag själv, villket kanske inte händer på varje inlägg, varje tråd. Men då kan man ju faktiskt axla att hjälpa till.

Vilket såklart är en naturlig utveckling.

När det kommer till studiofestivalen som några påpekat kan jag säga att det finns en massa liknande tävlingar på internet.

Den första tror jag var songfight och efter det hade jag själv en som hette battle of the beats (R.I.P) och för er elektro-killar/tjejer kan jag rekomendera em411 som har en MIXIT tävling där man har givna ljud att arbeta med.

Skönt med en tidning som bearbetar ämnet. Ser gärna större och djupare täckning av VST och vart det är på väg.

MvH Sun Li

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Jag satte en 4:a. Är inne på forumet i princip varje dag och lär mig något nytt varje gång. Ställer man en fråga får man snabba och kunniga svar från övriga medlemmar - toppen!

Som någon påpekade i en annan tråd är det lite störigt att man, om man klickar på "svara" utan att vara inloggad, inte kommer tillbaka till tråden där man var efter att man har loggat in, utan måste leta upp den på nytt. Liten teknisk detalj som borde vara lätt att fixa för den kunnige. (Har i och för sig inte kollat vilka svar som skrevs till den som tog upp frågan först, måste jag erkänna.)

Hälsningar

/ Ambjörn

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstar 5.

Visst kan man alltid bli bättre, men jag tycker ändå att det är ett av de bättre forumen jag stött på ö h t.

* djup teknisk spetskompetens OCH bredd inom området studio o inspelning

* själva dynamiken i forumet och det aktiva deltagandet av så många - snabba och många svar på frågor

* den avspända hållningen och så många kunniga, vältaliga och jävligt roliga medlemmar

Mixen av detta på ett och samma ställe gör att man både har nytta o nöje av att hänga här - mycket! Hade det bara varit ett teknikforum ELLER ett socialt forum, så hade man nog tröttnat tidigare.

Kör hårt!! Och kämpa för att bli en 6:a!

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Blev en 4:a här med - det som är bra kan alltid bli bättre. 😏

Har fått snabba svar på frågor jag ställt, verkar vara mkt trevligt folk och mycket kunskap. Dock ibland svår att finna utan att skapa "dubbelposter" dock.. men kan ju vara jag som är kass/slö på att leta ordentligt.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

4:a Inte för att jag någonsin varit på ett bättre forum, men det finns alltid rum för förbättringar. Trivs mycket bra med alla här, trevlig attityd hos alla medlemmar. Skulle dock vilja ha igenom lite förändringar av sidan, sådana som vi redan tagit upp i olika trådar på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pendlar mellan 4:a och 5:a. Vill sätta 4:a för att påpeka utrymme för förbättringar, men har inte så många förbättringar att påpeka. 🙂 Har efterfrågat viss ytterligare funktionalitet här men inga större förändringar.

Sen kan jag erkänna att ibland kan det kännas lite inbördes-beundran-klubb över det hela här. Och jag är långt ifrån oskyldig själv. Jag kan t.ex ibland sätta ett snäpp högre betyg på en låt än vad jag ärligen tycker, bara för att vara ödmjuk och uppmuntrande mot "forumskollegan". Och ibland är vi nästan smööörigt trevliga mot varandra, medans undantag av totala motsatsen oxå förekommer. 😉

Ahh... just det!! Det mikromala utrymmet i PM-lådan suger! Och att man inte kan göra forward till extern email adress suger oxå! 😉

En 4:a. 😎

edit: jag glömde nämna vad jag tycker är bra, men det är precis vad alla andra redan har nämnt... 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

En trea.

Varken till eller från.

Bra folk överlag.

Synd bara att det ska vara så svårt att hitta gamla inlägg.

Svårt att hitta tillbaka när man postar i flera trådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet i sig håller normal standard, dock inte lika användarvänligt som t.ex 99musik.

Inläggens kvalité varierar kraftigt. Man lär sig ganska snabbt vilka som har koll och vilka som bara skriver för skrivandets skull.

En bättre sökmotor skulle vara bra så inte samma frågor dyker upp hela tiden (vilket ljudkort är bäst etc).

Bortsett från ovanstående invändningar så funkar forumet helt OK, tycker jag. Det vänder sig ju till hemmapulare (vilket de flesta på forumet är) och inte proffsmusiker/tekniker/producenter.

Betyg 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

------

Bortsett från ovanstående invändningar så funkar forumet helt OK, tycker jag. Det vänder sig ju till hemmapulare (vilket de flesta på forumet är) och inte proffsmusiker/tekniker/producenter.

Fast är inte gränserna mellan proffs och amatör ganska flytande idag, när allt fler "stora" album görs i projektstudios, till exempel?

Långt ifrån alla som gör framgångsrika produktioner jobbar ju på heltid med musik, dessutom.

Bara en tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

5:a för ett av nätets bäst underhållande, administrerade och givande forum/community.

KUTGW!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...