Jump to content
Annons

Hur bra är Studio Forum?


alexfree

Som sagt ovan, sätt poäng med 5 bäst och 1 dåligt  

156 röster

  1. 1. Som sagt ovan, sätt poäng med 5 bäst och 1 dåligt

    • 5
      49
    • 4
      61
    • 3
      24
    • 2
      6
    • 1
      2


Recommended Posts

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Dreamland Project (oregistrerad)
Read The F****** Manual!

*slår mig för pannan* 😳

Så var det ja... Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju det bästa stället för en musik & studiointresserad person som mig, alla här älskar musik, kan ganska mycket om det ena och det andra, och om man inte kan få hjälp med det ena från den andre kommer det alltid någon som kan det man vill ha hjälp med. Sen finns det ju personer som Rockfart som ser till att det blir lite humor här också! 😳😆

Detta forum är ett nöje att hållas vid... En Stark 5:a

(Många nämner att forumet kan bli bättre... men jag har svårt att hitta nåt speciellt som kan bli bättre faktiskt 😳 )

Tack för en bra tidning och ett bra forum / ViktorDenStore

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Även om man tycker att det alltid finns förbättringsmöjligheter tycker jag att gänget bakom forumet har fått upp det bra och det kändes bra från första början....forumet är dessutom också flexibel i viss mån, då man ändrar och flytta på saker som går och förbättrar.....man ser också tydligt att många gillar det här forumet !!!

Grattis till ett bra forum!!! 🙁

Redigerat av alexfree
Link to comment
Dela på andra sajter

en 5:a...jag slant på musknappen... 😆

Bara för att det finns en stor bredd med musikaliskt kunnande och en ganska stor genrebredd som gör att man kan få vinklingar på saker och ting man aldrig skulle komma på själv.

Och att det är en skön avslappnad attityd och humor som man inte hittar på så många andra ställen..där det diskuteras musik..

( musik är ett otroligt laddat ämne egentligen )

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm...

Det finns ju två sätt att se saken. Antingen rent tekniskt och då fungerar ju Studio-forumet ungefär som alla andra seriösare forum på nätet. När det gäller det innehållsmässiga, så sätter man ju egentligen betyg på sig själv som besökare...

...och då är det förståss JätteBra!

Forumet är bra för det finns många återkommande besökare som tycker om att skriva, och dessutom en handfull mycket kunniga personer som lägger ner tid på att dela med sig av sin sakkunskap!

...sen är finns det tyvärr en del personer som reggar sig för att ställa samma fråga som 10 personer ställt innan, och inte ens försöker leta efter tidigare svar, men det är kanske en del av charmen?! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...sen är finns det tyvärr en del personer som reggar sig för att ställa samma fråga som 10 personer ställt innan, och inte ens försöker leta efter tidigare svar, men det är kanske en del av charmen?! 🙁

🙁

Jo, när och var annars skulle man sitta och skriva: "SÖK" "sök" "Sök!" och "RTFM" hela tiden ? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag saknar är bredden som man kanske skulle kunnat fått på samma forum i ett något större land. Jag tror helt enkelt att ju fler man blir desto nördigare nördar finns det som kan svara på ens svåra frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det som jag saknar är bredden som man kanske skulle kunnat fått på samma forum i ett något större land. Jag tror helt enkelt att ju fler man blir desto nördigare nördar finns det som kan svara på ens svåra frågor.

Det du menar är att du tycker det suger att alla håller på med trance?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Enligt gallupen är 77 % nöjda eller mycket nöjda med Forumet. Bara 3 av 52 är missnöjda.

Olsberg  - printa och ta med dig till löneförhandlingarna med chefen!  😄

Kul att se att så många är nöjda! Det där med siffror till löneförhandling var ju en lysande idé 😄

Hackeman (och alla andra): Nu kan man spara 150 meddelanden i sin meddelandetjänst (pass på - det är i alla fall 50% mer plats i inkorgen 😄 ). Och det går som sagt alltid att arkivera meddelandena och skicka dem som en zip till sin egen adress.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Några tankar, snarare än objektiva sanningar:

Forumet är jättebra. Jag tror att det svåra ligger i att hålla det lika bra. Förr eller senare kommer det att dyka upp två personer som inte tål varandra. Frågan är vad man gör då? Slänger ut den ena? Låter dem hållas? Försöker moderera så rättvist man kan, även om det är jobbigt och man inte har full koll på vad som är skämt och vad som är allvar?

Och i några månader går det alldeles utmärkt att berätta snällt och trevligt för alla nybörjare att man ska trycka på sök. Men efter tre år kan det vara lätt att man som "veteran" tröttnar på nykomlingar, och det ger en inte så mycket att för sjunde gången diskutera vilket ljudkort som är bäst, och man tröttnar och tycker att allt var bättre förr, och surnar till - och det är en fälla som också är lätt att trilla i tror jag.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

4.

Jag är här ganska ofta o kikar eftersom jag håller på och lära mig om inspelning. Då är det viktigt med en bra sökfunktion, och jag vet inte om jag gör något fel, men jag tycker att sökfunktionen är väldigt känslig. Den hittar aldrig någonting!! Jag är van forumanvändare rent allmänt och söker alltid massa, men det verkar vara stört omöjligt här ibland. Annars är det mesta bra här inneMånga bra trådar att läsa, om man hittar dom 🙂

Redigerat av Zamn
Link to comment
Dela på andra sajter

Några tankar, snarare än objektiva sanningar:

Forumet är jättebra. Jag tror att det svåra ligger i att hålla det lika bra. Förr eller senare kommer det att dyka upp två personer som inte tål varandra. Frågan är vad man gör då? Slänger ut den ena? Låter dem hållas? Försöker moderera så rättvist man kan, även om det är jobbigt och man inte har full koll på vad som är skämt och vad som är allvar?

Och i några månader går det alldeles utmärkt att berätta snällt och trevligt för alla nybörjare att man ska trycka på sök. Men efter tre år kan det vara lätt att man som "veteran" tröttnar på nykomlingar, och det ger en inte så mycket att för sjunde gången diskutera vilket ljudkort som är bäst, och man tröttnar och tycker att allt var bättre förr, och surnar till - och det är en fälla som också är lätt att trilla i tror jag.

// David

Du är bra på att se in i framtiden ... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Några tankar, snarare än objektiva sanningar:

Forumet är jättebra. Jag tror att det svåra ligger i att hålla det lika bra. Förr eller senare kommer det att dyka upp två personer som inte tål varandra. Frågan är vad man gör då? Slänger ut den ena? Låter dem hållas? Försöker moderera så rättvist man kan, även om det är jobbigt och man inte har full koll på vad som är skämt och vad som är allvar?

Och i några månader går det alldeles utmärkt att berätta snällt och trevligt för alla nybörjare att man ska trycka på sök. Men efter tre år kan det vara lätt att man som "veteran" tröttnar på nykomlingar, och det ger en inte så mycket att för sjunde gången diskutera vilket ljudkort som är bäst, och man tröttnar och tycker att allt var bättre förr, och surnar till - och det är en fälla som också är lätt att trilla i tror jag.

// David

Båda sakerna har ju hänt. Folk som gnabbats på forumen, har hänt (Kanske inte så farligt än så länge, men ändå...) Och det där med ljudkorten har ju nattväktaren redan sin egen lösning på 🙂 . Jag tror att forum kan leva länge och bibehålla ett bra klimat. Hänger det bara kvar bra folk som vill hjälpa andra, så kommer det fortsätta vara bra. Å andra sidan är framtiden oviss...

Link to comment
Dela på andra sajter

5:a.

Som föregående inlägg så tycker jag nog att det finns en hel del vettiga

människor som hänger här. Därav blir det lärorikt.

*Edit

Tycker sökfunktionen är under protest också, får ofta.

gjorde en sökning på "Genelec 1030"

Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

The error returned was:

Sorry, the board administrator has enabled search flood control. Please wait at least 20 seconds before trying again.

// J

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

En fyra. (Bara för att det skall finnas potential)

Det helt klart bästa forumet på svenska. Mycket inspiration och kunskap, samtidigt som det är lättsamt och lite off topic ibland.

Har hängt lite på logicaudio.se, men det kommer inte loss.

Nej, Studio är helt klart på väg att bli min community.

Men vad är det med Studios hemsida - den är seg som kall kolasmet och ibland på natten så fungerar den inte alls. Sen händer det tyvärr lite för lite på den.

Många som skriver i detta forum har mycket vettigt att säga. Kanske skulle de få chans att publiceras på hemsidan oxå?

//Nemo (som inte alls har sådana ambitioner)

Link to comment
Dela på andra sajter

gjorde en sökning på "Genelec 1030"

Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

The error returned was:

Sorry, the board administrator has enabled search flood control. Please wait at least 20 seconds before trying again.

// J

Du kan bara söka en gång under en 20sek period för att inte överbelasta servern.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...