Jump to content
Annons

Dina Bästa Prylar


pereds

Recommended Posts

Har köpt på mig lite prylar igen... och nu har jag återigen förstått vad de bästa prylarna kan leverera...

Skriv gärna dina bästa prylar som du fått gåshud av vida användande... längre än under första månadens användning:

Mina Favoriter....

Telecaster från 1960... den kan jag spela på hur länge som helst... det är svårt att sluta spela på den varje gång....

Korby Kat 4 ... det finns inte ord... ELAM kapseln är fantastisk... Dyrt... jag till och med snordyrt... men fy faan vad det låter bra..

Frontier Tranzport... är så jävla nöjd att slippa och vända mig om mot musen och tangentbordet när jag spelar in... den trådlösa lilla saken är bara att ställa där man sitter eller står... gud vad smart och behändigt... inte så dyr men ger mycket nöje i studion... och gör framförallt sånginspelningarna mycket mer bekväma och effektiva...

Nu är jag nyfikna på Era gåshudgivande prylar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min Pod xt Pro, beggad för 4000:-, så extremt kliiin sak.

Min E-bow, måste sluta lägga 2 E-bow stämmor i varenda låt jag gör.

Min 7-strängade Ibanez, OSSSAA, swicsh swisch swisch.

*edit2* jösses, jag glömde min 6-strängade Ibanez bas 😎

och just för tillfället den nyinköpta Apollo melodikan (jag vet riktigt töntigt inköp) och den nyinköpta, budget, stålsträngade gitarren. En Oscar Schmidt. Kanske släpper om ett tag, men jösses så kul det är att spela in dom.

*edit* oj, behövde det vara dyrgripar, eller räckte det med gåshudsfaktor?

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Min yamaha PSS-390

Mina föräldrar köpte den till mig på "stor & liten" till mig när jag tog simborgarmärkent för första gången (då "kunde jag simma")

En japan stog och "demade" (demoade)(stava) den.

Den är grym!

Jag har använt den i nästa Bevlar-släpp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min yamaha PSS-390

Mina föräldrar köpte den till mig på "stor & liten" till mig när jag tog simborgarmärkent för första gången (då "kunde jag simma")

En japan stog och "demade" (demoade)(stava) den.

Den är grym!

Jag har använt den i nästa Bevlar-släpp.

Grym!...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender Jazz Bass 1973 med JPJ's favvosträngar; Rotosound Stainless Steel (Piano String Design).. Fingrarna får en omgång motsvarande en femmil varje gig!

Basen moddad med T-Bear-mickar som låter asgrymt! Nån Torbjörn som lindat dem, inte hittat nån info om honom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender Jazz Bass 1973 med JPJ's favvosträngar; Rotosound Stainless Steel (Piano String Design).. Fingrarna får en omgång motsvarande en femmil varje gig!

ahhhhhrgggg......Fender Jazz Bas. Jag vill också ha en "vanlig" bas.

Får bara en massa pikar om att min "dödsmetallbas" ser ut som en dansbandsbas. 🙁

-"Allvarligt, när använder du den ljusaste strängen på din bas?"

-"Ehhhhh......"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender Jazz Bass 1973 med JPJ's favvosträngar; Rotosound Stainless Steel (Piano String Design).. Fingrarna får en omgång motsvarande en femmil varje gig!

ahhhhhrgggg......Fender Jazz Bas. Jag vill också ha en "vanlig" bas.

Får bara en massa pikar om att min "dödsmetallbas" ser ut som en dansbandsbas. 🙁

-"Allvarligt, när använder du den ljusaste strängen på din bas?"

-"Ehhhhh......"

Haha! -- Finns det nåt goare än att benda opp G-strängen från 19:e bandet till ett D# i en go blues i A?

Jag spelar fasen oftare på G-strängen än E-strängen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Var ska man börja...? 😆

Prylarna med störst gåshudsfaktor, måste nog vara följande för stunden:

Benchmark DAC1

Benchmark ADC1

ADAM P33A + Sub-10

Ultrasone Proline750

...och så naturligtvis min gamla Rickenbacker 4001 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender Jazz Bass 1973 med JPJ's favvosträngar; Rotosound Stainless Steel (Piano String Design).. Fingrarna får en omgång motsvarande en femmil varje gig!

ahhhhhrgggg......Fender Jazz Bas. Jag vill också ha en "vanlig" bas.

Får bara en massa pikar om att min "dödsmetallbas" ser ut som en dansbandsbas. 😆

-"Allvarligt, när använder du den ljusaste strängen på din bas?"

-"Ehhhhh......"

Haha! -- Finns det nåt goare än att benda opp G-strängen från 19:e bandet till ett D# i en go blues i A?

Jag spelar fasen oftare på G-strängen än E-strängen. 😄

Fast jag har ju en 6-strängad, och jag spelar tamefan aldrig på c-strängen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm....

*Ddrum 4se

*Masterwork trummor av Pearl.

*Project mix I/0

*Frost datan.

*Reason 3,0

*Cubase SX3

*Absynth 3

Sen har jag 2 el och 2 akk guror ( firebird, eagle, stagg och burton.

Synthar har jag Nordlead 2, Micro Korg, Roland JX8P, Korg (el piano) och ett Keystation 49 till datan.

Men jag saknar lite roliga mickar! Har några men inga man dreglar av! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Korg MS10 - Min första synth och den synthen jag verkligen känner bäst.

Roland CR-78 - Underbar analog trummis med färdiga rytmkomp. Väldigt TR808 men softare. Fantastisk i samklang med basljud från MS10:an.

Reason 2.5 - Det kändes helt 100% rätt när jag på nytt fick chansen att verkligen fick provköra detta program. Hade jag haft midi-in på datorn hade jag haft ännu större nytta av det. Men som mjukvarustudio är det perfa!

Har svårt att verkligen gå upp helt i instrument. Men dessa tre jag räknat upp är tre pärlor i min lilla maskinpark...som krymper för varje vecka.

Redigerat av Katla
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd!

Hmm.. få se nu:

Min Ibanez Jem 10th anniversery nr 556! Trodde inte det kunde få plats med så mycket pärlemorinlägg på någon gitarr! Kromade micar och graverad aluminium greppbräda! Det är nästan så man får bånge när man spelar på den!

Brian Moore Custom Guitar, piezo micar och köpt av Lisa Miskowsky för övrigt.

Ibanez Universe 7 strängad.

Morley Bad Horsie wah wah. Den känns lite nördig men den optiska on/off switchen är skitbra!

Yamaha CS1x. Skitbra synt!

Marshall JMP-1

T.C. electronic G-Major

Mbox

Min E-bow, måste sluta lägga 2 E-bow stämmor i varenda låt jag gör.

Damn en E-bow måste jag skaffa, tyckte det var något jag saknade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd!

Levin orkestergitarr från 1951, köpte den '97 eller '98, och har inte tittat på någon annan akustisk gitarr sedan dess.

Vinröd Gibson SG '72-'74, grymt skön att spela på, grymt bra ljud, och ser fantastiskt cool ut. Den har nästan helt konkurrerat ut min svarta Gibson LP standard '94, som också är en väldigt skön gitarr, ska nog testa att byta mickar i den.

Förstärkare bygger jag själv, min "Orange" blev makalöst bra från dag 1 ovanligt nog, preamp från tidigt 70-tal, slutsteg med 6v6 (går också på el34, 6L6 osv vid behov av mer effekt), och väldigt stabil nätdel. Framförallt med en treblebooster framför så låter den fantastiskt! Står på en 1x12" med ett Fane från tidigt 70-tal.

Favoriteffekten är en Electro Harmonix Memory Man (boost input-varianten, cirka 1978), 300ms analogdelay, som lätt går att få att oscillera och leka med. :rolleyes:

(Apropå gamla Fendergitarrer så har jag en Musicmaster från '57 också, men det var en övergående förälskelse. Men den är unik, så jag drar mig ändå för att sälja den...)

Redigerat av hgus
Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv gärna dina bästa prylar som du fått gåshud av vida användande... längre än under första månadens användning

Jag kanske är knäpp men jag tycker nog att de allra flesta prylar som jag har är helt underbara! 😄 Några prylar sticker dock ut mer än andra ...

Min Minimoog Model D levererar alltid gåshud när jag lirar på den. Det mest märkliga med den är att den alltid överraskar mig positivt ... trots att jag ägt och använt den i snart 20 år! 😆

En annan pryl som ger mig gåshud är en klon på en Neve 1073 preamp som jag nyligen byggt. Ljudet från den är helt enkelt bland det bästa jag upplevt när det gäller preamps! 😄

Redigerat av neriks
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...