Jump to content
Annons

Dina Bästa Prylar


pereds

Recommended Posts

Annons

Den enda ägodelen som jag verkligen älskar är min Takamine EF341SC.

Den låter så otroligt bra lajnad och eftersom jag jobbar med att spela gitarr varje dag som jag är på jobbet så är det min mest använda pryl.

Annars tycker jag ju inte direkt illa om mina Event 20/20 eller mitt Motu Traveler men dom frambringar inte samma välbehag som Takaminen :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste få ge priset till min kaffekokare. Den gör bra kaffe och utan den hade jag nog inte fått hälften så mycket gjort som jag får nu. Det är en svart Bosch och den har hängt med i dryga 3 år och kaffet blir bara bättre och bättre med tiden. Hemligheten är att man inte ska diska för noga. Laddar man den med 4 koppar grön Zoega på morgonen så är det rena dopingen för kreativiteten. Ett måste!

Link to comment
Dela på andra sajter

en klon på en Neve 1073 preamp som jag nyligen byggt.

Kan man få ritningarna? 😱

Eller hur mycket tar du för att bygga en åt mig?

Ja ritningar! Vill också ha ju! 😠

Fan vad fint det hade varit. Jag vill också ha 😳

För den intresserade så finns faktiskt ritningarna (schemat) att ladda ner från AMS-Neve's hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

en klon på en Neve 1073 preamp som jag nyligen byggt.

Kan man få ritningarna? 😱

Eller hur mycket tar du för att bygga en åt mig?

Ja ritningar! Vill också ha ju! 😠

Fan vad fint det hade varit. Jag vill också ha 😳

För den intresserade så finns faktiskt ritningarna (schemat) att ladda ner från AMS-Neve's hemsida.

Sweet.. 😆 ..thanks..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina älsklingspryttlar.....

AvalonDesign Vt-747sp - Stereokompressor/EQ

VintageDesign CA73 - preamp/eq

Roland SH-1 - analogsynth som jag inte använt så mkt på siståne tyvärr.

Och Logic's "SpaceDesigner" ....det absolut enda reverb jag använder....använder det även som dist i vissa fall.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är oerhört förtjust i mina Beyerdynamic DT531-lurar. SKöna att ha på sig, ganska lätta och väldigt bra ljud. Det tog mig ett tag att lära mig basen, men nu när tröskeln är över går det väldigt bra att mixa i dem.

Lika förtjust är jag i min elbas, en Fender Squire av Precisionmodell ur JV-serien, den första japantillverkade squiren från '76. Låter hur bra som helst, är väldigt lättspelad och inte minst snygg. Åh, den är min ögonsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min coolaste studiopryl är nog min första synth jag någonsin skaffade och som jag aldrig tänker göra mig av med:

cs15.jpg

Yamaha CS-15, en monofonisk analog synt med två oscillatorer. Producerades 1979. Man kan få fram grymt coola basljud med den här. Har dessutom ingång för att trycka in extern ljudkälla som man kan manipulera realtime genom den ena oscialltorn.

Köpte den för en spottstyver av en polare, är värd långt mycket mer idag än jag gav för den då. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man tur kan man hitta CS-15 begagnad på nätet. Har sett såna dyka upp nångång med priser mellan 3000 och 5000 kr. Kanske närmare det senare de senaste åren. Jag har blivit erbjuden 5000 kr för min, men vägrar sälja. Affektionsvärdet är för högt. :rolleyes:

Jag gav blott 800 kr för min nångång på 80-talet, hehe. En polare som behövde stålar till kröka. 😄

(å andra sidan sålde jag själv min första dator, en Lambda 8300, för priset av ett helrör en gång när jag satt i motsvarande knipa 😱 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Har man tur kan man hitta CS-15 begagnad på nätet. Har sett såna dyka upp nångång med priser mellan 3000 och 5000 kr. Kanske närmare det senare de senaste åren. Jag har blivit erbjuden 5000 kr för min, men vägrar sälja. Affektionsvärdet är för högt. 🙂

5000:- för en CS-15? 😆 Tokigt värre! 🙁

3500:- alt. 4000 :- för ett bra ex är mer rimligt tycker jag. 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nördigt jag vet... har en Manley Ref C som gillar mycket... ville se hur dessa mikrofoner matchade Manleyn... jag kan bara säga... att den inte kommer att säljas... Manleyn låter sjukt bra i jämförelse... lite väsigare jämfört med Korbyns samtliga kapslar... Värsig men med lagom basåtergivning... det var kul att Manleyn höll sig så väl i konkurrensen...

rcard.jpg

Den Manley'n ska snart bli min, Min... My little precious 😄

Fasen vad jag väntar... 😱

😎😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nördigt jag vet... har en Manley Ref C som gillar mycket... ville se hur dessa mikrofoner matchade Manleyn... jag kan bara säga... att den inte kommer att säljas... Manleyn låter sjukt bra i jämförelse... lite väsigare jämfört med Korbyns samtliga kapslar... Värsig men med lagom basåtergivning... det var kul att Manleyn höll sig så väl i konkurrensen...

rcard.jpg

Den Manley'n ska snart bli min, Min... My little precious 😆

Fasen vad jag väntar... 😱

😉😄😄

Its yours lilleman...

Jag vet, tog nyss upp, tittade, luktade och kände lite på den innan jag la ner den i väska igen... 😄😲

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Gåshud...

Det måsta va när jag fick hem min Kurzweil K2000R.

Hade tidigare lekt med soundblaster kort och de medföljande ljuden

i gamla cubase, eller hette de kanske cubasis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina JBL 4430 (Dolly Parton) med tillhörande Gas Ampzilla stärkare ihokopplade med en fet men kort suprakabel.

tyvärr har jag inget bra rum att lyssna på dom i :rolleyes:

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...