Jump to content
Annons

Korg MS10


Neosus

Recommended Posts

Annons
Hahah!  😄

Det är inte jag som säljer...

Jag sälja till dig kompis... 5000 kronor... bra pris aight? 😮

Okej! 😆

...näe men jag har hittat en för 1500:- känns lite på gränsen till dyrt. Jag vet inte.

Skulle nog hellre vilja ha en MS-20.

Fast jag vet inte. Vafan ska jag ha skiten till?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...näe men jag har hittat en för 1500:- känns lite på gränsen till dyrt. Jag vet inte.

...det tyckte jag lät billigt? 😄

Jo men det kanske är det. Det är nog jag som är snål. 😄

Ska jag slå till?

Tja, annars kan jag nog tänka mej att köpa den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Jo men det kanske är det. Det är nog jag som är snål. 😆

Ska jag slå till?

Ja, du är snål. De brukar ligga på 3500-4000 :- normalt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det kanske är det. Det är nog jag som är snål.  😆

Ska jag slå till?

Ja, du är snål. De brukar ligga på 3500-4000 :- normalt. :rolleyes:

ÄRE SANT?? 😳

Isåfall klipper jag till. 😆

Ähh.. Grahn va.. Du får mer valuta för pengarna om du skaffar Legacy Collection för knappt 2000:-

Så jädra kul är inte en äkta MS10 faktiskt.. Dessutom är det plastsidor på den.. Inte träsidor 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det kanske är det. Det är nog jag som är snål.  😆

Ska jag slå till?

Ja, du är snål. De brukar ligga på 3500-4000 :- normalt. :rolleyes:

ÄRE SANT?? 😳

Isåfall klipper jag till. 😆

Ähh.. Grahn va.. Du får mer valuta för pengarna om du skaffar Legacy Collection för knappt 2000:-

Så jädra kul är inte en äkta MS10 faktiskt.. Dessutom är det plastsidor på den.. Inte träsidor 😉

Jag satt just och tänkte på det. Jag har ingen aning om hur jag ska göra.

En del säger att det är lite najsigare ljud i en MS10 (läste jag nu efter lite googlande...) men jag har ingen aning.

Hjälp! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.. Men tänk så här då.. Den är monofon.. (1 ton i taget) vad ska du trigga den med (du vill säkert att den ska synka med det du har i datorn). Den kan inte programeras så det där supernica soundet du hadde i går kväll är inte kvar.

Det är 2006 nu.. Saker och ting har utvecklats.. Legacy Collection ger allt det där man faktiskt saknade då MS10 var ny. Minus brus och brum då :rolleyes:

EDIT: det där najsigare soundet du snackar om.. Visst ger den det.. Men det ska ju in i datorn till slut.. Och på CD så i slutändan är det 16 bitar och 22 Khz som begränsar ändå 😳

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.. Men tänk så här då.. Den är monofon.. (1 ton i taget) vad ska du trigga den med (du vill säkert att den ska synka med det du har i datorn). Den kan inte programeras så det där supernica soundet du hadde i går kväll är inte kvar.

Det är 2006 nu.. Saker och ting har utvecklats.. Legacy Collection ger allt det där man faktiskt saknade då MS10 var ny. Minus brus och brum då :rolleyes:

EDIT: det där najsigare soundet du snackar om.. Visst ger den det.. Men det ska ju in i datorn till slut.. Och på CD så i slutändan är det 16 bitar och 22 Khz som begränsar ändå 😳

Hmm.. jo jag förstår hur du menar.

Jag ska banne mig fundera över det där över helgen tror jag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är 2006 nu.. Saker och ting har utvecklats..
Riktiga syntar har träpanel på sidorna...

:rolleyes:

Japp.. Men riktiga syntar har träpanel 2006 också 😳 (jag har träpanel på datorn t.ex) 😆

New-Madrone(320).jpg

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...