Jump to content
Annons

Varning för nya inlägg på forumet!


wonderboy

Recommended Posts

Jag upplever att många inlägg här på forumet har blivit tunnare. Jag tycker att vissa inlägg här på forumet har blivit alltför gnälliga. Jag tycker att vi skall sluta nu. Jag tycker att vi skall ge beröm åt varandra. Jag tycker att vi skall omfamna varandra - gruppkram! Jag tycker att vi skall kyssa och smeka varandra!!!! Jag tycker att vi alla skall ta av oss alla kläder och bara mysa! Jag tycker............att de som inte vill köpa en tidning skall få slippa det. Jag tycker också att vi andra skall få slippa få veta om någon annan tänker köpa tidningen eller inte. Jag köper aldrig "Hemmets Journal", den ger mig inget. Jag tjyvkikar i den när jag sitter i min tandläkares väntrum en gång om året. Varje gång konstaterar jag att den inte gör något för mig, alltså köper jag den inte. Jag tar mig inte in på deras ev hemsida och klagar på att det är alldeles för lite artiklar om sidechaining. Jag köper inte tidningen. Såja, nu har jag brutit mot det jag skrivit ovan och berättat om en tidning jag inte köper.

Jag köper inte heller MM längre. Jag fick nog av navelskåderiet. Jag älskar Studio. Jag älskar Digidesign. Jag älskar Mac. Jag älskar PC. Jag älskar Netto. Jag älskar GP. Jag älskar alla studioister, även Dig.

Nä, nu får vi ha lite skoj! Sluta gnälla och bli lite konstruktiva istället! Jag börjar: "Sidechaining är egentligen det viktigaste man behöver kunna!" Kom igen, hugg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Wonderboy, du tog orden i munnen på dig, och hade vi inte slitit med kvintcirkeln till nästa nummer så hade jag skrivit det själv 😕

Mina önskemål:

1. Mer kärlek och positivism på forumen

2. Bort med onödigt struntprat och fler välgrundade, konstruktiva och motiverade inlägg. Och det gäller i allmänhet så ingen missförstår mig.

3. (Och läs forumreglerna.)

Tror min själ jag flyttar från Utanför ämnet till nyheter.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, härligt! En motsatstråd till Klagomålstråden!

Jag tycker att tidningen är bra och forumet är toppen! Alla är snälla och många är hjälpsamma och kunniga, och de som inte är det sprider god stämning 😕

Kram kram!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! Det är klagomål utan motivering, samt spekulation som framförs i faktaform som är mindre lyckat.

Faktum är att så många som 68 av 100 inlägg på forumet handlar om just detta.

För övrigt vill jag dementera alla uppgifter om min nya halvtidstjänst på Pioneer. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här är det på alla forum för eller senare när dom växer. Är medlem på ett par forum som var väldigt trevliga, men när allt fler kom så blev det ofta bråk, det kom många "n00bs" som inte alls följde reglerna och det kändes bara som att medlemmarna var för många.

Det är trist, ett forum är roligast när man känner alla men det är inget som det går att göra något åt. Forum växer, så ska det vara.

Hårdare straff om man bryter mot reglerna skulle få bort många av "n00barna", men skulle också göra att stämningen blev mycket tråkigare. Mildare straff gör att ordningen blir sämre.

Det är svårt, finns nog ingen riktig lösning på det. Bara att leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upplever att många inlägg här på forumet har blivit tunnare. Jag tycker att vissa inlägg här på forumet har blivit alltför gnälliga. Jag tycker att vi skall sluta nu. Jag tycker att vi skall ge beröm åt varandra. Jag tycker att vi skall omfamna varandra - gruppkram! Jag tycker att vi skall kyssa och smeka varandra!!!! Jag tycker att vi alla skall ta av oss alla kläder och bara mysa! Jag tycker............att de som inte vill köpa en tidning skall få slippa det. Jag tycker också att vi andra skall få slippa få veta om någon annan tänker köpa tidningen eller inte. Jag köper aldrig "Hemmets Journal", den ger mig inget. Jag tjyvkikar i den när jag sitter i min tandläkares väntrum en gång om året. Varje gång konstaterar jag att den inte gör något för mig, alltså köper jag den inte. Jag tar mig inte in på deras ev hemsida och klagar på att det är alldeles för lite artiklar om sidechaining. Jag köper inte tidningen. Såja, nu har jag brutit mot det jag skrivit ovan och berättat om en tidning jag inte köper.

Jag köper inte heller MM längre. Jag fick nog av navelskåderiet. Jag älskar Studio. Jag älskar Digidesign. Jag älskar Mac. Jag älskar PC. Jag älskar Netto. Jag älskar GP. Jag älskar alla studioister, även Dig.

Nä, nu får vi ha lite skoj! Sluta gnälla och bli lite konstruktiva istället! Jag börjar: "Sidechaining är egentligen det viktigaste man behöver kunna!" Kom igen, hugg!

J___a hippie!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då man säger att det nog är bättre att bara vara snälla med varandra blir man allt som oftast uppspikad på ett träd

Någon har läst liftarens guide till galaxen mer än en gång för mycket 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Klagomål har många gånger fått en positiv effekt. Är de motiverade tycker jag att klagomål är bra då det kan bidra till en bättre tidning.

Absolut! Det är klagomål utan motivering, samt spekulation som framförs i faktaform som är mindre lyckat.

Fakta, ??

Måste det finnas fakta för att någon skall få gnälla på en sak som just den personen inte giller?

Ni som inte vill gnälla, eller inte klarar av att andra gör det, läs inte de trådarna!

Detta låter precis som debatten kring bilderna på Muhammed. Är det inte självklart att om man inte vill se dem, så skall man inte titta heller?!

Lika smart som att säga till sig själv att "Du ser ful ut" och sedan bli ledsen för att man sa så, till sig själv.

Man kan/skall aldrig ta ifrån en person dennes egna åsikter! Man kan mao inte säga att det är fel att gnälla. Men man kan komma med egna förslag så att den "gnällige" ser att det minsann inte var så illa....

/Barbamoral

Link to comment
Dela på andra sajter

Lighthead: Nej, läs meningen igen...

"spekulation som framförs i faktaform"

Exempelvis:

John Lennon hade ingenting med Beatles att göra, det var Yoko Ono som skrev alla låtarna och sjöng.

Som ju är ren spekulation och därför istället borde skrivas:

Jag tror...

Kan det inte vara så...

Är det inte möjligt att det var Yoko Ono som skrev de flesta låtarna och sjöng på Beatles skivorna?

O.s.v.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ Det är inte möjligt! ;-)

Alla verkar vara så rädda för att tillåta någon att ha åsikter. Ofta försöker andra lugna den som yttryckt en åsikt.. "Ta det lungt det går snart över..."

så, nu skall jag försöka sluta delta i alla beklagande trådar,, gnäll gnäll,,

Spekulation som framförs i faktaform? Davinci koden är väl ett gott exempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ Det är inte möjligt!  ;-)

Alla verkar vara så rädda för att tillåta någon att ha åsikter. Ofta försöker andra lugna den som yttryckt en åsikt..  "Ta det lungt det går snart över..."

så, nu skall jag försöka sluta delta i alla beklagande trådar,, gnäll gnäll,,

Spekulation som framförs i faktaform? Davinci koden är väl ett gott exempel?

EDIT: Tog bort bild på 5000x5000 pixlar. /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Spekulation som framförs i faktaform? Davinci koden är väl ett gott exempel?

Davincikoden är inte ett foruminlägg utan en roman... 😛 För övrigt var det väldigt mycket storlek för en så liten bild (you steal...). 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla verkar vara så rädda för att tillåta någon att ha åsikter. Ofta försöker andra lugna den som yttryckt en åsikt..  "Ta det lungt det går snart över..."

så, nu skall jag försöka sluta delta i alla beklagande trådar,, gnäll gnäll,,

Åsikt och spekulation i faktaform är två vitt skilda saker.

Åsikt: "Jag anser att... därför att..."

Spekulationer i faktaform: "Yoko Ono skrev alla Beatleslåtar". "Mp3 låter alltid skit".

Vill man lufta sina spekulationer, bör man för tydlighetens skull skriva i stil med

"Håller mp3-formatet inte måttet? Mina mp3:or låter dåligt. Så här gör jag: [beskrivning]"

Alternativt "Kan det vara så att..."

Annars riskerar vi att vilseleda andra medlemmar med rena felaktigheter. Låt oss därför anstränga oss med att vara tydliga med vad som är åsikt och vad som är spekulation.

Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ Det är inte möjligt! ;-)

Alla verkar vara så rädda för att tillåta någon att ha åsikter. Ofta försöker andra lugna den som yttryckt en åsikt.. "Ta det lungt det går snart över..."

så, nu skall jag försöka sluta delta i alla beklagande trådar,, gnäll gnäll,,

Spekulation som framförs i faktaform? Davinci koden är väl ett gott exempel?

Håller jag också till viss del om. Låt alla ha sina åsikter. Gillar man inte dem så skit i dem 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Spekulation som framförs i faktaform? Davinci koden är väl ett gott exempel?

Davincikoden är inte ett foruminlägg utan en roman... 🙂 För övrigt var det väldigt mycket storlek för en så liten bild (you steal...). 🙂

Helt korrekt,, en roman,, men framställd på ett sätt som fått många att uppfatta den som fakta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...