Jump to content
Annons

Festivalfundering


Umemagnus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

håller man elgitarren med huvudet mot tex. väggen så får man högre ljud, mer resonans. så det kanske går att mica upp 🙂

får man inte använda pluggar när man spelat in de akustiska ljuden? då står jag över, vill gärna ha lite dist mm. om jag ska kunna göra något vettigt.

hade funderat på att samla ihop olika plastburkar till trummor.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lätt med denna gång! Brukar inte ställa upp, men känner iaf att jag har en chans denna gång 🙂

Och personligen tycker jag inte man ska överdriva med klippa och klistrandet, kanske om man bara kopierar nån slinga nån enstaka gång, men annars så borde det ju vara så "live" som möjligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju gratisfestivalen avslutad och nästa festival som vinnaren håller i blir nog lite längre fram så om någon tar tag i "unpluggedfestivalen" och bestämmer regler och när bidragen ska vara inne så kanske den kan dra igång snart. 🙂

edit: har läst igenom tråden lite nogrannare och "umemagnus" håller väl i det hela och bestämmer reglerna eftersom det var hans ide´ från början.

Det som folk frågat om som bör framgå i reglerna är om man får anväda plugin effekter på det akustiska man spelat in och om det är tillåtet att klippa och klistra i det inspelade.

personligen tycker jag det kunde vara tillåtet, det ökar säkert deltagarantalet något.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som folk frågat om som bör framgå i reglerna är om man får anväda plugin effekter på det akustiska man spelat in och om det är tillåtet att klippa och klistra i det inspelade.

personligen tycker jag det kunde vara tillåtet, det ökar säkert deltagarantalet något.

Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som folk frågat om som bör framgå i reglerna är om man får anväda plugin effekter på det akustiska man spelat in och om det är tillåtet att klippa och klistra i det inspelade.

personligen tycker jag det kunde vara tillåtet, det ökar säkert deltagarantalet något.

Håller med!

Håller med 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som folk frågat om som bör framgå i reglerna är om man får anväda plugin effekter på det akustiska man spelat in och om det är tillåtet att klippa och klistra i det inspelade.

personligen tycker jag det kunde vara tillåtet, det ökar säkert deltagarantalet något.

Håller med!

Håller med 😄

Ja de kan väl va skoj.. fast faller inte dedär akustiska-unplugged-känslan-för-feeling-grejjen lite då? 😄

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju gratisfestivalen avslutad och nästa festival som vinnaren håller i blir nog lite längre fram så om någon tar tag i "unpluggedfestivalen" och bestämmer regler och när bidragen ska vara inne så kanske den kan dra igång snart. 😄

Ja, det råkade bli jag som vann festivalen. Med tanke på hur lågt intresset har varit så känns det väl så där lockande att hålla i en till, så Umemagnus får gärna ta tag i nästa. Däremot undrar jag om det inte är risk att festivalerna kommer för tätt och att det därför blir lågt deltagande.

Skall moderatorn (Neko) kanske bestämma, eller skall det vara ett fast "schema", eller hur skall det vara?

Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

signert som vinnare ska du givetvis hålla i en tävling till, men du kan ju vänta till efter trubadurfestivalen.

så ta några förslag på festival teman du tycker är bra och ordna en gallup så kan alla rösta på de som dom vill göra så ser man ju hur intresset är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som folk frågat om som bör framgå i reglerna är om man får anväda plugin effekter på det akustiska man spelat in och om det är tillåtet att klippa och klistra i det inspelade.

personligen tycker jag det kunde vara tillåtet, det ökar säkert deltagarantalet något.

Håller med!

Håller med 😄

Ja de kan väl va skoj.. fast faller inte dedär akustiska-unplugged-känslan-för-feeling-grejjen lite då? 😄

jooooooo 🙁

inget klipp och klister, bara live-skapande tycker jag iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är annars charmen med en akustisk festival? Som det skrevs tidigare. Du ska kunna spela skiten ute i skogen. och jag antar att laptopen inte räknas. Och om klipp och klistring är tillåten så tycker jag definitivt att vi ska bannlysa effekter. Hård som mjukvara. Här är det ju låtmaterialet som räknas, och kanske i viss mån även hur duktiga inspelningstekniker, inte hur duktiga bakom mixerbordet vi råkar vara. Faktiskt en mycket lärorik och intressant tävling som uppmanar till en mycket hög kvalité och sedan kanske även en uppföljning i tråden för att höra hur de andra deltagarna fick till just det där snygga sångsoundet eller de precis lagom skräpiga trummorna. Min åsikt, och jag bestämmer ju inte eftersom jag inte arrangerar festivalen.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vara chanslös.

Sång plus mickad elgitarr (utan förstärkare).

Trummor skulle jag få lösa med kastruller och annat.

Men helt klart en kul idé!

Om du är chanslös, vad är då jag???

Får väl slå på mina synthar och spela in hur det låter.... 😛

Fast visst är det en kul idé, så jag ska nog försöka mig på att va med ändå. 🙂

Angående klipp och klistra, så tycker jag att det borde va tillåtet att klippa lite grann. Så att man slipper ta om alltihop om man råkar missa ett slag på kastrullen. Men det borde va förbjudet att sampla sina köksredskap och fixa ihop ett beat av de olika ljuden.

Och så tycker jag faktiskt att det vore kul att köra helt utan effekter!

Det skulle ju bli klart mindre tidsödande och presationskraven skulle troligen sänkas en del... Om man vill ha lite reverb på sina "trummor" får man helt enkelt spela in i badrummet eller trappuppgången... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

får man göra pålägg eller måste allt göras på en tagning? 😕

kanske skulle kalla den Amishfestivalen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...