Jump to content
Annons

Vilken typ av musikdator skulle du välja idag?


Björn Olsberg

Vilken typ av musikdator (ej bärbar) skulle ligga dig närmast till hands för att köpa/bygga?  

204 röster

  1. 1. Vilken typ av musikdator (ej bärbar) skulle ligga dig närmast till hands för att köpa/bygga?

    • Fetast tänkbara, betalar vad det kostar
      45
    • Stationär, hyggligt tyst, mellanprisklass
      96
    • Liten, smidig och riktigt tyst för ministudion och live-bruk
      29
    • Annat, skriv i inlägg
      6
    • Har ingen aning
      5


Recommended Posts

Annons

Tystaste... fetaste... i rack... från audiomaster...

Min dator från Audiomaster bara går och går... inte ett enda strul på två år... det var dyrt... men fungerar utan irritation... musikskapandet har blivit mycket trevligare... kanske inte bättre... men snabbt... smidigt... och säkert...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Skulle aldrig köpa en stationär dator för det första. De är relativt stora och framförallt icke estetiskt tilltalande. Behöver också portabiliteten som en bärbar laptop medger. Allt för att kunna spela in hos andra pers med trumset, tunga harpor och pukor, hammond, flygel och gjutjärnspianon på 500 kilo, samt sångerskor som bor 80 mil härifrån!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

fetaste... har en.. tyst? Oh ja, mycket! Fungerar? NÄNÄ.. :rolleyes:

------------------------

Förövrigt undrar jag varför jag inte kan ha någon bild? - Jag är jävligt trög så jag fattar inte något... 😕

Redigerat av theEriks
Link to comment
Dela på andra sajter

Stationär, hyggligt tyst, mellanprisklass klarar man nog sig gott på.

Ungefär som den jag har men skulle behöva mer minne.

Varför fanns ej Frosts ACM-315 när jag köpte den jag har för 4 år sedan, kostar nu vad min gjorde då... 😄 kanske inte så konstigt heller men ändå.

Känner mig lurad... 😳

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Annat, i rangordning: Tyst! Komponenter som fungerar bra ihop, lagom kraftfull, stationär.

Självklart hemmabyggd, precis som musiken. Det är ju en del av känslan 😮

Ungefär som den som jag har nu med andra ord, och den är ändå 2 år gammal. Inte var den monsterdyr då heller, hemmapulare behöver inte snabbaste snabba, då får man bara problem med fläktljud. Keep it simple.

(tyckte inte "hyggligt tyst" var något attraktivt alternativ, därav ej alt.2)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annat, i rangordning: Tyst! Komponenter som fungerar bra ihop, lagom kraftfull, stationär.

Självklart hemmabyggd, precis som musiken. Det är ju en del av känslan 😉

Ungefär som den som jag har nu med andra ord, och den är ändå 2 år gammal. Inte var den monsterdyr då heller, hemmapulare behöver inte snabbaste snabba, då får man bara problem med fläktljud. Keep it simple.

(tyckte inte "hyggligt tyst" var något attraktivt alternativ, därav ej alt.2)

Min snabba snabba Powermac är tyst som en mus, fläktarna hörs överhuvudtaget bara på riktigt heta sommardagar om man inte lägger örat mot lådan.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Min snabba snabba Powermac är tyst som en mus, fläktarna hörs överhuvudtaget bara på riktigt heta sommardagar om man inte lägger örat mot lådan.

Men där sprack nog min budget för lääänge sedan. + lite overkill :rolleyes:

Äpplen och päron, Phobos. Äpplen och päron.

(fast jag skulle iofs också vilja ha ett äpple när jag tänker efter...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stationär, hyggligt tyst, mellanprisklass får det bli.. huvudsaken att det funkar, sen finns det alltid andra musikgrejor man vill lägga resten av pengarna på! 😉 Måste även passa på att slå ett slag för min mellanklass PC som aldrig strulat! 🥰

Go PC!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom utvekclingen går så fruktansvärt fort så skulle jag nog också satsa på den fetaste.

-Dubbla kärnor?

-Javisst.

-3 1Tb sata diskar?

-kör på!

-Överliggande kamaxlar?

-Om jag kan få det, så ge mig det också...

Efter ett halvår så kommer den ändå att vara gammal pch slö. hmmmm... man kanske skulle köpa en gammal och slö istället.. till ett hyfsat lågt pris? . 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...