Jump to content
Annons

Vad sägs om att visa upp nåt jättegammalt alster..


Danabacken

Recommended Posts

  • 3 månader senare...
Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja. lite frustrationer från 1997 då. Allt jag ägde i musikväg var ett Soundblaster16.

Men så lyckade jag hitta någåt japanskt shareware som översatte de pissiga midiljuden till något bättre samplade ljud. Fortfarande förståss begränsat till GM standarden

Scanners_Soundblaster16.mp3

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. lite frustrationer från 1997 då. Allt jag ägde i musikväg var ett Soundblaster16.

Men så lyckade jag hitta någåt japanskt shareware som översatte de pissiga midiljuden till något bättre samplade ljud. Fortfarande förståss begränsat till GM standarden

Ännu mer frustrerad är Rainwaltz

Scanners_Rainwa_1.mp3

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh. Här har jag inte postat nåt. Det är nog dags... Många knäppa GM-låtar har jag gjort, frågan är vilken jag ska välja. En del av dem är faktiskt rätt coola på nåt avigt sätt... återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jesus, detta kommer jag få ångra. 😆

Den här gjorde jag i Fruity loops 3.0 för ca. 4 (eller kanske 3) år sen, och den väcker fortfarande många minnen när jag hör den. 😳

Det var tider det! 😏

Länk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jesus, detta kommer jag få ångra. 😆

Den här gjorde jag i Fruity loops 3.0 för ca. 4 (eller kanske 3) år sen, och den väcker fortfarande många minnen när jag hör den. 🙂

Det var tider det! 😏

Länk

För 3-4 år sen? Wow, vad du har utvecklats enormt de senaste åren!! 😱

Undrar vart du är om tio år då 😳🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jesus, detta kommer jag få ångra. 🙂

Den här gjorde jag i Fruity loops 3.0 för ca. 4 (eller kanske 3) år sen, och den väcker fortfarande många minnen när jag hör den. 🙂

Det var tider det! 😱

Länk

För 3-4 år sen? Wow, vad du har utvecklats enormt de senaste åren!! 😄

Undrar vart du är om tio år då 😛🙂

🙂 oj! Tack! 🙂 ja, nånstans runt 3-4 var det.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är mitt bidrag från 2001:

Recycled 2001

Sången är gjord i AnalogX:s SayIt. Notera den härligt digitala diskanten.

Jag minns det som en rent och stekhett helvete att få sången i takt. Det var nog anledningen till att jag aldrig orkade göra färdigt låten.

Influenser: Kraftwerk (hörs väl), Toto (jag gav mig fan på att ha ett tonartsbyte), Bryan Ferry (basgången, men det hörs nog inte).

Den som vet från vilka refrängen är stulen vinner en storstrut.

Och när jag ändå rotar i byrålådan så hittar jag följande lilla trudelutt:

Slow

Den är från samma tid, även om datumet på filen säger något annat. Jag vill minnas att gjorde en snabb nivåjustering runt 2004, men sedan orkade jag inte göra mer. Skulle ha haft sång, men det blev aldrig så. Jag minns tydligt att autotune vägrade göra som jag ville när jag exporterade, därför låter det konstigt på en del ställen.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är från när jag var kalas-förkyld någon gång tidigt 2000-tal. Feberyrseln fick mig att vilja skapa en ny genre, som jag kallade för drum'n'bass-synth-country. Låten heter Toxic snow.

Denna har helt klar massor med kvalitet! Jag gillar genren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig lite masochistisk idag och lägger upp en låt här i tråden jag med. En del av er har hört hur Dust låter idag, men när det begav sig för Dust så lät det lite annorlunda. Denna inspelningen är från Dusts födelse, första dagen(möjligtvis första låten som gjordes) året var 2004. Det låter, men inte vackert 😕.

Dust_fromhell.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 10 månader senare...

// sammanslaget med tråd i existerande ämne /admin

Yess, posta ett av dina första alser & ett av dina nyaste. Ganska härligt att höra hur gamla veteraner här lät förr, enorm skillnad på vissa håll!

Förr: http://www1.nexustwins.com/Nexustwins_-_Ba...n_the_place.mp3

Nu: http://supraservers.net/4base/Neon_inc_-_D...g_en_jagare.mp3

Var inte blyga 😛

//Nexustwins - mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...