Jump to content
Annons

Vad sägs om att visa upp nåt jättegammalt alster..


Danabacken

Recommended Posts

Man kanske skulle lägga upp nåt mer alster då?  😄

Ja! Snälla! 😄🙂

vemdalen.gif

Markoolio gjorde "Vi drar till fjällen" -99 och när vi hört den tänkte vi: "Ja, en sån där gör vi" 🙂

Här är vår vinterlovsdänga "Vemdalens snö". Sen följde vi med på en skidresa dit.

PS. Ja, om ni tänker att nya gruppnamnet Kaj samt omslaget måste ha inspirerats av Hagnesta Hill, då tänker ni rätt... 🙂

Fan, det är ju "Hello Africa"!!! 😄 Eller jag kanske tänker på Albans största hit "10 små moppepojkar" ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

😱  😮

Det här var en riktigt roligt tråd.

Bifogar en gammal låt som jag spelade in 1987 eller var det 1988 på en Fostex X15 4-kanals porta 🙂

Tja det låter som det låter 🙂

Albert.D

Underbart fritidsgårds-reverb! Otroligt tidstypiskt.

Har själv ett helt gäng inspelningar gjorda på en Fostex X15. Hoppas jag kan hitta dom!

/giggsy

😳🥰

Det vore roligt att höra dina X15 alster.

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var man inte gammal, satt och spelade in på mitt pojkrum. Inspirerad av Tolkien och överförfriskad av "Black Mc Orange" och "Elvira blåtira", skapade jag detta (1989/90 ) som jag har letat efter hela helgen, och till slut "den som söker den skall finna" -=GANDALF=-

Inspelad på en Teczon 4-kanals porta med trasig Rew-knapp, så man fick vända bandet och spola FF för att göra omtag, dom omtagen blev få av naturliga skäl.

Sång (eller nåt) Jag

Gitarr (Duke) Jag

Bas (Applause) Jag

Trummaskin (Casio) Jag

Själv var bäste dräng 🙂

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp,

så har turen kommit till undertecknad att bekänna sina ungdomssynder 😛

Postar en gammal metaldänga från 1995 tror jag det var, vår tredje inspelning i dåvarande FS studion i Söderhamn. Tridentbord med dom blå gamla äckliga ADAT:arna 🙂

BAND : Embalmed

LÅT : Fleshtaker

LÄNGD: 1.48

KOMPOSITÖR : Eliasson / Persson

MEDV: Eliasson, sång & Bas, Persson, Gitarr, Morin, Gitarr , Ter-Borch, Trummor.

japp, kick ass trashrock med bålgetingsgitarrer och kurrande bas. Kakburkstrummor är det oxå 🙂

Och hurra vad skönt det var att få vara arg på den tiden 🙂 Bollnäsmetal rules.

/Eliasson

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jäklar va mycke bra musik det var här.

Mina favoriter är lätt Helena, Time to Die och Coroners Laboratory.

Jag kan väl bidra med en liten låt jag också. Jag gick i åttan tror jag, eller om det var sjuan. Jag är iaf 19 nu. Vi spelade in i rockrummet på skolan på en liten bandspelare med ett litet hål där det står mic. Det är roligt när gitarren slår igång och man riktigt hör hur nånting går sönder i micken. Efter slaget hörs det inte att gitarren är distad. hehe. skitmesigt. Men här har ni, otajt och orepat och skitdåligt. Tror det är en cover till och med. Dödsrock på låg nivå.

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken kul tråd detta är! Vad uppmuntrad man blir! Tuta o kör o inte sitta fast i "ehhhh hihatten vid 3.48 sitter snett"....

Slaptap o Eliasson växer ett par pinnar på respektstegen 🙁

men det är mer som är bra... öppningstomten och Jocke t ex...

(Oski: Kul att du oxå gillar Helena:) , Giggsy: Jo fan, riffet slinter fram fortfarande när man soundcheckar fingrarna!)

Keep up the detvarbättreförr vibes 😕

/Bengan

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl bjuda på ett till gammalt alster: ett ganska tafatt försök till drum 'n' bass från när jag var femton och precis hade lagt min gamla Roland JX-305 åt sidan (jag har tyvärr inget kvar från den tiden 🙁) och började göra musik med datorn i stället:

Corn Flakes

Det lustiga är att den här låten lyckades ta sig upp bland de fem högsta på Drum 'n' Bass-listan på mp3.com under någon vecka! Jag kan fortfarande inte förstå det. 😕

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Många härliga låtar här.. Det är det roligaste som finns att lyssna på gammalt material.

Här är min allra första inspelning.

Tycker att den är helt ok fortfarande faktiskt.

Det är ifrån 1996, Låten har jag skrivit och proddat själv,

Jag hade iofs sjungt jäkligt mycket innan inspelningen men men det e iaf den första 🙂

Här e den iaf

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Många härliga låtar här.. Det är det roligaste som finns att lyssna på gammalt material.

Här är min allra första inspelning.

Tycker att den är helt ok fortfarande faktiskt.

Det är ifrån 1996, Låten har jag skrivit och proddat själv,

Jag hade iofs sjungt jäkligt mycket innan inspelningen men men det e iaf den första 🙂

Här e den iaf

Här e en till från samma inspelnings dag!!

🙂

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl delta i denna diskussion och lämna mitt bidrag!

:rolleyes:

Jag lämnar det bidrag som gjorde mig "känd" i datakretsar, och i scenen.

låten är från 1996 och är gjord i fasttracker som allt annat på den tiden 😛

(har 1500 *.xm låtar som ja gjort om nån vill ha)

Perrra - The Grass Is Green

(detta är en *.xm fil, bara spela i winamp som vanligt)

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer jag att ångra för resten av mitt liv 😛

Hehe, samma sak här...men men...håll i hatten folks...det här är skramligt. :rolleyes:

jesus, här går det undan! påminner om en snabbare version av "ausgebombt" med Sodom 😄 Eller tidiga S.O.D 😄 Koolt som fan iallafall. Vi gjorde några såna speedmetal låtar med , fast bara på skoj. Man fixar fan inte att lira sånt där seriöst 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt från 1997 kanske, tror den första med "riktiga" mikrofoner istället för kassettband...Har inte haft tid att hålla på med mitt "Electronica projekt" som jag tänkt för att testa här - hoppas kunna ta upp det senare och mycke annat...Men här kommer alltså en gammal låt - mitt först bidrag till forumet! En akustisk poplåt "Stadens alla lampor". Håll till godo 😆

Rockypop

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt från 1997 kanske, tror den första med "riktiga" mikrofoner istället för kassettband...Har inte haft tid att hålla på med mitt "Electronica projekt" som jag tänkt för att testa här - hoppas kunna ta upp det senare och mycke annat...Men här kommer alltså en gammal låt - mitt först bidrag till forumet! En akustisk poplåt "Stadens alla lampor". Håll till godo 🙂

Rockypop

😄🙂😎

Fan... låter bra.. Avslappnat och helt coolt.. 😄

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Okej, då alla mina gamla trackerlåtar ligger instängda på en gammal Amiga-hårddisk är nog detta det äldsta jag har liggandes på hårddisken. Den har dock Amiga anknytning; beatsen är gjorda i Protracker på en Amiga 500. Övrig utrustning som användes är en Ensoniq EPS 16+, en Yamaha CS1X, en Zoom 1204 effektenhet samt en gammal Sansui bandporta som det hela spelades in på. Tidpunkten för inspelningen är nog någon gång under 1997 och inblandade bandmedlemmar är exakt samma som i nuvarande Teliaroboten, dvs jag och Tomas Almgren. Detta är dock något i industrisvängen.

F.B.R. - Coroner's Laboratory

Fuck man, det här var hett som fan. Inte alls att leka med... Påminner delvis lite om en Coldcut låt som jag inte kommer på vad den heter nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Man ska väl vara modig och bjuda på nåt sånt här gojs...

Man har inte glass i bastun

6 MCs & 1 DJ 😉🥰😄

Äsch då! Snarare 6 killar inkl. mig själv, vars humor blev extra låg, under en luciavaka 1997.

Ett kassettdäck och en mikrofon som vi slogs om. Sedan kopplades bandaren till en dator med ett Waverider 32 och brusreducerades och sen klippte jag om allt.

En liten keyboard kopplades också in, och sen blev det så här illa! Men kul hade vi själva iaf... 😆

För övrigt:

För fem år sedan reggade vi manharinteglassibastun.com och lade "låten" där tillsammans med våra andra skumma upptåg... Fast det är ett annat kapitel.

Fan också... Om det kommer fler inlägg av samma karaktär får Olsberg ta och se till så man kan använda obegränsat antal 😄 - smileys! 🙁

Jävlar vad kul...

Link to comment
Dela på andra sajter

(Stefan E @ 23 September 2005, 12:52)

Okej, då alla mina gamla trackerlåtar ligger instängda på en gammal Amiga-hårddisk är nog detta det äldsta jag har liggandes på hårddisken. Den har dock Amiga anknytning; beatsen är gjorda i Protracker på en Amiga 500. Övrig utrustning som användes är en Ensoniq EPS 16+, en Yamaha CS1X, en Zoom 1204 effektenhet samt en gammal Sansui bandporta som det hela spelades in på. Tidpunkten för inspelningen är nog någon gång under 1997 och inblandade bandmedlemmar är exakt samma som i nuvarande Teliaroboten, dvs jag och Tomas Almgren. Detta är dock något i industrisvängen.

F.B.R. - Coroner's Laboratory

Fuck man, det här var hett som fan. Inte alls att leka med... Påminner delvis lite om en Coldcut låt som jag inte kommer på vad den heter nu...

Böjd att hålla med och mer sånt på forumet 😆 o dumpa allt "trancetrams" i havet 🥰😄

Fin låt den där "its time for bed"...

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska väl vara modig och bjuda på nåt sånt här gojs...

Man har inte glass i bastun

6 MCs & 1 DJ 😉  🥰  😄

Äsch då! Snarare 6 killar inkl. mig själv, vars humor blev extra låg, under en luciavaka 1997.

Ett kassettdäck och en mikrofon som vi slogs om. Sedan kopplades bandaren till en dator med ett Waverider 32 och brusreducerades och sen klippte jag om allt.

En liten keyboard kopplades också in, och sen blev det så här illa! Men kul hade vi själva iaf...  😆

För övrigt:

För fem år sedan reggade vi manharinteglassibastun.com och lade "låten" där tillsammans med våra andra skumma upptåg... Fast det är ett annat kapitel.

Fan också... Om det kommer fler inlägg av samma karaktär får Olsberg ta och se till så man kan använda obegränsat antal 😄 - smileys! 🙁

Jävlar vad kul...

Bugar och bockar... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

15 år gammal, hade knappt spelat bas tidigare och blev inryckt i ett knasigt projekt som efter en och en halv månads repande resulterade i en ep på Summersound Recordings (numera Labrador).

Jag förstår fortfarande inte vad som hände, men det var himla roligt, och bandet fortsatte existera tills för några veckor sedan.

Lyssna på It's Time for Bed. Tycker fortfarande att den är ganska fin. Inspelningen lämnar väl en del att önska, men men.

Och btw, stråkarna är faktiskt riktiga. Förutom att de är lite falska är det svårt att tro. Låter väldigt samplat i mina öron  🥰

Rätt okay låt faktiskt min framförandet kunnde kanske vara bättre! 😆😄

Haha, ja, som jag skrev hade jag spelat bas i fyra veckor och gitarristerna var inte heller särskilt skillade, men men. Det var en fett rolig tonårsgrej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha jag hittade bandet Vallhagen... 😛

Kungens man. inspelad 1996 på en 4 kanalare. Allt skrap och knaster bjuder jag på, bandet var ganska slitet. 😛..

Min dåvarande flickvän sjunger (numera FRU) 😄😆

trummor roland 707 😛

Enjoy or Hate

Albert.D

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha jag hittade bandet Vallhagen... 😛

Kungens man. inspelad 1996 på en 4 kanalare. Allt skrap och knaster bjuder jag på, bandet var ganska slitet.  😛..

Min dåvarande flickvän sjunger (numera FRU)  😛  😆

trummor roland 707  😛

Enjoy or Hate

Albert.D

Shit yeah! The battle is up!

***

Nja... Detta kallas väl att förstöra låtar 😛

Låter inte alls bra. 😛

😛😄

**

Hey Albert! Kul och knastrigt! Intressant lite korthuggen sång faktiskt. Klockren 4-kanalskänsla.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha jag hittade bandet Vallhagen... 😛

Kungens man. inspelad 1996 på en 4 kanalare. Allt skrap och knaster bjuder jag på, bandet var ganska slitet.  😛..

Min dåvarande flickvän sjunger (numera FRU)  😛  😆

trummor roland 707  😛

Enjoy or Hate

Albert.D

Shit yeah! The battle is up!

***

Nja... Detta kallas väl att förstöra låtar 😛

Låter inte alls bra. 😛

😛😄

**

Hey Albert! Kul och knastrigt! Intressant lite korthuggen sång faktiskt. Klockren 4-kanalskänsla.

tjing

Bengan

😛😛

Tack det värmer.. 😎

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

Här får ni en gammal låt jag och en kompis gjorde i Fasttracker nån gång i mitten på nittiotalet.

Junk n' Jolly. Rätt skön faktiskt 😆

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...