Jump to content
Annons

Vad sägs om att visa upp nåt jättegammalt alster..


Danabacken

Recommended Posts

Skulle det inte vara jättekul o höra folks första låtar här på forumet?

Jag menar altså, om ni har något\några jättegamla projekt sparade från barndomen(eftersom de flesta här är över 20 bast), eller när ni först startade med musiken,

så kanske jag också kan lägga upp nåt gammalt som jag har sparat sen! 🙂

Vad sägs grabbar? Vågar vi visa upp nåt gammalt för allt fint folk här på forumet? 🙁

... 😆 ... (var inte blyga nu)

(Edit: Jag är inte helt säker på om den här tråden ska vara i demoinspelningar, men i värsta fall får väl nån mod. flytta den. 😛 )

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Dethär kommer man väl få ångra men...

Gymnasiesynder utan dess like. Med en alldeles för hög dos Pat Metheny om dagen gjorde jag och kom kompis Dojan sånt här. Fast det var sjukt lärorikt! Med min Atari synkad med en rutten gammal fostex rullbandare och ett gäng ihoplånade synthar fick vi ihop några låtar. Här är en av dom 😳

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Dethär kommer man väl få ångra men...

Gymnasiesynder utan dess like. Med en alldeles för hög dos Pat Metheny om dagen gjorde jag och kom kompis Dojan sånt här. Fast det var sjukt lärorikt! Med min Atari synkad med en rutten gammal fostex rullbandare och ett gäng ihoplånade synthar fick vi ihop några låtar. Här är en av dom 🙂

Fan VaCum... Det där var fan bra! 😳

Riktigt sköna melodislingor! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dethär kommer man väl få ångra men...

Gymnasiesynder utan dess like. Med en alldeles för hög dos Pat Metheny om dagen gjorde jag och kom kompis Dojan sånt här. Fast det var sjukt lärorikt! Med min Atari synkad med en rutten gammal fostex rullbandare och ett gäng ihoplånade synthar fick vi ihop några låtar. Här är en av dom 🙂

Här har vi det levande beviset på att VacUm är modigast på forumet! Bravo VacUm! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

15 år gammal, hade knappt spelat bas tidigare och blev inryckt i ett knasigt projekt som efter en och en halv månads repande resulterade i en ep på Summersound Recordings (numera Labrador).

Jag förstår fortfarande inte vad som hände, men det var himla roligt, och bandet fortsatte existera tills för några veckor sedan.

Lyssna på It's Time for Bed. Tycker fortfarande att den är ganska fin. Inspelningen lämnar väl en del att önska, men men.

Och btw, stråkarna är faktiskt riktiga. Förutom att de är lite falska är det svårt att tro. Låter väldigt samplat i mina öron 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

15 år gammal, hade knappt spelat bas tidigare och blev inryckt i ett knasigt projekt som efter en och en halv månads repande resulterade i en ep på Summersound Recordings (numera Labrador).

Jag förstår fortfarande inte vad som hände, men det var himla roligt, och bandet fortsatte existera tills för några veckor sedan.

Lyssna på It's Time for Bed. Tycker fortfarande att den är ganska fin. Inspelningen lämnar väl en del att önska, men men.

Och btw, stråkarna är faktiskt riktiga. Förutom att de är lite falska är det svårt att tro. Låter väldigt samplat i mina öron 😳

Grymt bra sång! Brukar ha svårt för gnälliga grabbar men honom gillade jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 år gammal, hade knappt spelat bas tidigare och blev inryckt i ett knasigt projekt som efter en och en halv månads repande resulterade i en ep på Summersound Recordings (numera Labrador).

Jag förstår fortfarande inte vad som hände, men det var himla roligt, och bandet fortsatte existera tills för några veckor sedan.

Lyssna på It's Time for Bed. Tycker fortfarande att den är ganska fin. Inspelningen lämnar väl en del att önska, men men.

Och btw, stråkarna är faktiskt riktiga. Förutom att de är lite falska är det svårt att tro. Låter väldigt samplat i mina öron  😳

Grymt bra sång! Brukar ha svårt för gnälliga grabbar men honom gillade jag.

Jag håller med! Skön låt det här oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en himla massa gamla kassetband liggandes och skräpar som jag länge tänkt dra in i datorn. kanske ska ta och göra det nu då....

Dom vill vi höra! Jag har ju visat min så nu får du visa din.

😳

🙂 Dom ligger nerknölat i några ICA kassar... Ska ta mig tid snart och pilla över lite till mp3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en himla massa gamla kassetband liggandes och skräpar som jag länge tänkt dra in i datorn. kanske ska ta och göra det nu då....

Dom vill vi höra! Jag har ju visat min så nu får du visa din.

😳

Ja, de borde du göra, Grahn. Ja vill oxå höra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer jag att ångra för resten av mitt liv 🙂

som ni förstår va detta ett tag sen.. det är samma sångare som

vi har nu fast han har väl kommit över målbrottet 😳

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer jag att ångra för resten av mitt liv 🙂

som ni förstår va detta ett tag sen.. det är samma sångare som

vi har nu fast han har väl kommit över målbrottet 😄

Det svänger! Fan va kul att lyssna.

🙁

haha tackar!

jag kom ihåg hur stolt jag var när jag spelat in den.. jösses

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer jag att ångra för resten av mitt liv 😄

som ni förstår va detta ett tag sen.. det är samma sångare som

vi har nu fast han har väl kommit över målbrottet 🙁

Det svänger! Fan va kul att lyssna.

🙂

haha tackar!

jag kom ihåg hur stolt jag var när jag spelat in den.. jösses

Ja, visst svänger det! "Santa is dead", eller vad sjunger du? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer jag att ångra för resten av mitt liv 😄

som ni förstår va detta ett tag sen.. det är samma sångare som

vi har nu fast han har väl kommit över målbrottet 🙁

Det svänger! Fan va kul att lyssna.

😄

haha tackar!

jag kom ihåg hur stolt jag var när jag spelat in den.. jösses

Ja, visst svänger det! "Santa is dead", eller vad sjunger du? 😄

hehe jepp.. santa is dead.. å det är faktiskt inte jag som sjunger 🙂

Redigerat av rewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer jag att ångra för resten av mitt liv 😄

Hehe, samma sak här...men men...håll i hatten folks...det här är skramligt. 🙁

🙂 Det röjer ju! Underhållande var det iaf att lyssna på sången! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

WhooOOoooOooOOOooOoo! det här gillar jag.. Alltihopa faktisk.. Ren oförstörd skaparkraft... The man & the machine.. lixom.. (var tusan är tjejjerna???)

Nåväl.. Det jag saknar är datummärkningen.. Vilket årtal på vilken typ av elektromekanisk utrusting är det hela förheligat på etc..???

Ska komma med nåt snart jag också. Måste bara leta i källarförådet efter en lång 3,5mm stereo till RCA sladd för att få inte kassetbandaren till datorn...

Jag lovar anu dazumal analogsynt och trummaskin men analog TTL synk mot Philips rullbandare ala 1978 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dethär kommer man väl få ångra men...

Gymnasiesynder utan dess like. Med en alldeles för hög dos Pat Metheny om dagen gjorde jag och kom kompis Dojan sånt här. Fast det var sjukt lärorikt! Med min Atari synkad med en rutten gammal fostex rullbandare och ett gäng ihoplånade synthar fick vi ihop några låtar. Här är en av dom 🙂

Grymt komp! Helt klockrent!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är imponerad över era grejer!

Det äldsta jag hittade på hårddisken blev också från gymnasietiden (nån gång mot slutet av 1900-talet). Vet inte riktigt vad det var för utrustning - vi pluggade in, bad en bön att dom där ADAT-manickerna skulle synka nån gång, lirade och drog sedan i reglar och rattar tills det lät überfett! :rolleyes:Lyssna och njut! 🙂

Vi hade ganska bra materialförutsättningar på skolan, men ingen kunskap. Spenderade större delen av tiden i studion åt att försöka koppla upp talkback. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fullständigt lysande tråd. Håll nu liv i denna och kom igen och posta!

Mina tidigaste alster ligger på soptippen ihop med en Sony Rullbandspelare. De där stående som man kunde göra sound-on-sound på. Ska göra som Grahn och kolla kassetterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte använt min röst under sådär väldans lång tid så jag

har inget jääättegammalt att rycka fram ur skjortärmen. Här är

i alla falla det första jag någonsin spelat in i en mikrofon.

Jag kommer ihåg när denna var klar, herreguud vad glad jag var

över att få höra något inspelat men vad jag skämdes över att få

höra mig själv.

JaJa, nog med kallpratet - Här har ni den :

Kvalet.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte använt min röst under sådär väldans lång tid så jag

har inget jääättegammalt att rycka fram ur skjortärmen. Här är

i alla falla det första jag någonsin spelat in i en mikrofon.

Jag kommer ihåg när denna var klar, herreguud vad glad jag var

över att få höra något inspelat men vad jag skämdes över att få

höra mig själv.

JaJa, nog med kallpratet - Här har ni den :

Kvalet.mp3

Jättebra! Var det verkligen det första? Svårt att tro! Ta det som en komplimang. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Time to die, vilken hit!

Låter som en betongvägg av arga getingar, eller nåt. Coolt.

Här försöker några 16-åringar spela metal. Kan vara världens sämsta "produktion".

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...