Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Dumb Dan : Manicken med färglada touchknappar och en pot. i mitten (under Roland racksynthen) tycker jag känner igen. Oberheim ? Kurzweil ? ´8 bitars sampler ?

Hey, det är ju min bild 😕 Det är en Studio Electronics ATC-1. Analogmonster 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mysigt, men ser lite trångt ut. Hur låter SH:n egentligen? Obekant för mig.

Japps det är rätt trångt, men jag tycker det är mycket mysigare! Har allting inom räckhåll när jag jobbar. SHn låter så här: SH101

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ljudfilen. Rolig synt? Verkar helt ok. Läste en del om att den var bra på basar effekter och sånt.

Jadå den är bra till både basar och effekter. Och låter rått så in i h*vete (som du hörde 😕). Den har en självresonans i filtret som jag bara hört överträffas av min Akai MFC-42-filtermodul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låg en SH101:a och skräpade i ett hörn på musikinstitutionen i Umeå, så jag försökte övertala dem om att sälja den till mig, men de visste tyvärr att det inte var en gammal leksakssynth och ville inte alls göra sig av med den... 😛

Jag lekte med den rätt så mycket medans jag pluggade där. Den har grymt skönt sound och är väldigt skruvvänlig. Härligt filter!

K-pist kör förresten rätt så mycket sologrejer på en något moddad SH101 om nån har lyssnat på dom...

Tror inte att den behöver va så himla dyr, gissar på under 5000:-, den är ju ändå rätt så begränsad (1VCO om jag minns rätt?). Problemet är väl mest att hitta en...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru dbd, 😆

Tror inte du svarade förut. Visst var det en ART Sgx 2000 jag skymtade i studion?

Har du funnit någon vettig användning för den?

Yeps! Fast den är inte min, den tillhör min gitarrhjälte till kompis. Jag tycker den har skön karaktär. Skitig som fan. Plus att strömadaptern vibrerar kraftigt.

Tror inte att den behöver va så himla dyr, gissar på under 5000:-, den är ju ändå rätt så begränsad (1VCO om jag minns rätt?). Problemet är väl mest att hitta en...

Ja 1 VCO + Suboscillator. Dock väldigt kaloririk för att bara vara 1 VCO. Och filterskriken man kan göra är obetalbara 🙂 Köpte min för 4000 i det närmaste i nyskick.

Link to comment
Dela på andra sajter

1VCO + sub räcker långt! Samma uppsättning som i min Polysix alltså (fast där har man ju det übergosiga unison-läget med alla sex rösterna på en tangent!! 😆 ).

Såg förresten i senaste MM som damp ner i brevlådan nyss att nån säljer ett "modgrip" till en SH101:a... Nån som har en koll på vad det innebär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tillbehör som man fäster på vänster sida av synthen. Det sitter pitch och mod wheel på den. Tanken är att man ska kunna stå upp och fajtas med gitarristerna live, typ 80-tal.

Edit: länk här

Edit 2: Här är Vince Clarke i en guitarhero-pose

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg förresten i senaste MM som damp ner i brevlådan nyss att nån säljer ett "modgrip" till en SH101:a... Nån som har en koll på vad det innebär?

Det är den där lilla pinnen man kunde skruva fast på ena kortsidan,

med den kan man benda toner a la gitarrsynt 😆 .

Fästen för gitarrband följer också med i kittet.

Köpte en SH-101 1987. Saknar den verkligen....

edit: Se där, då fick du två svar. 🙂

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mysigt, men ser lite trångt ut. Hur låter SH:n egentligen? Obekant för mig.

Japps det är rätt trångt, men jag tycker det är mycket mysigare! Har allting inom räckhåll när jag jobbar. SHn låter så här: SH101

🙂 Man hör att den är släkt med Junon 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ska ner i studion idag och ta lite bilder på mina leksaker... Har just bytt ut mitt gamla soundcraft spirit bord med en Behringer DDx3216. Det är ingen som behöver 24st micpreampar (för det är typ vad gamla bordet duger till) Det är ett soundcraft spirit studio 24-8-6.

Nåja.. ska väll iväg till skolan nu. men som sagt, bilder finns att inspektera ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

börnen (oregistrerad)

Ok, här e en bild på min studio...hmmm, inte mycket att skryta om när man sett alla andras här, men men:

studion.jpg

en liten amatörs desperata försök att få till nåt...

Redigerat av börnen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, här e en bild på min studio...hmmm, inte mycket att skryta om när man sett alla andras här, men men:

studion.jpg

en liten amatörs desperata försök att få till nåt...

Bilden funkade ju inte jättebra såvitt jag kan se 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

börnen (oregistrerad)

Tja, jag har ju två datorer...och jag orkar inte använda mig av en systemswitch (det skulle bara bli en j-vla massa knapptryckande). Därför har jag har jag två tangentbord och två möss 😄

/Kent

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag har ju två datorer...och jag orkar inte använda mig av en systemswitch (det skulle bara bli en j-vla massa knapptryckande). Därför har jag har jag två tangentbord och två möss 😄

/Kent

Aha! 😆 Du är så utrustad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses va iconer det var på den skärmen.... 😆

Måste va en hel del installerat..... 😏

Myspys i ljudisoleringen 😎

ähh vadå, jag har just ränsat lite ikoner 😎..

jo massa myspys vettu, jag tog hem massa isolering från jobbet å satteupp 😛.. kostade ju inget så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...