Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons

En gång i tiden var studion full av syntar, men precis som ovanstående har vi idag gått över helt till mjukvara... och med en FET dator är begränsningarna inte så stora... Väntar just nu på att nya datorn från Frost Network skall anlända...

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
yepp, en god stol är A och O

(varför säger man så?... 🙂 )

Jo, Yepp är en anglicism av Japp, som är folkligt för Ja eller en chokladbit med kola...

😛

😛

hehe

Alfa och Omega är första respektive sista bokstaven i det grekiska alfabetet. Hur man härlett det till vårt uttryck vet jag inte. MAn kan ju ana...

//Nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

det som inte syns på bilden är vinylsamlingen och skivspelarna, samt min chill hörna =)

Hur går det med dj:andet?

///Minus

Det går väl framåt rent musikmässigt, kanske inte spelmässigt haha! =)...

vem är du plus / minus? måste vara någon plastikman tomte allt! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

det som inte syns på bilden är vinylsamlingen och skivspelarna, samt min chill hörna =)

Hur går det med dj:andet?

///Minus

Det går väl framåt rent musikmässigt, kanske inte spelmässigt haha! =)...

vem är du plus / minus? måste vara någon plastikman tomte allt! 😳

Jag är en person som på den tiden då det begav sig lyssnade på din dåvarandes mixplatta "korrigering; en platta som du medverkade på om jag mins rätt" och inmundigade kaffedrinkar på "du & ja" 😆

///Plus

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar, ska försöka skaffa en midicontroller dock snart, men fan vet inte vilken...

någon med bra erfarenhet av någons speciell?

Jag kan rekommendera Behringer B-control BCR2000, 32 ändlösa rattar går inte av för hackor! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag kör bara med hårdvara. :rolleyes:

Här är min lilla studio!

Detta är en gammal bild bör tilläggas. I dagsläget har jag bytt upp mig till en Fostex MR-8 att spela in på.

old_studio.JPG

Instrument: microKorg, Philips Philicorda, Roland TR 707, Korg MS10, Yamaha Electone med inbyggd SY-1 analogsynth och en liten optomin.

Jag har under sommaren köpt till en sådan här:

Stringmachine.JPG

Logan String Melody II

Sedan har jag en Roland Juno 60 i min ägo också men den befinner sig på lagning (tror jag).

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har jag en Roland Juno 60 i min ägo också men den befinner sig på lagning (tror jag).

Tror du? 😆 Det var ju en variant...

Annars känns det rätt så retro. (Bortsett från microKorgen, som iofs har lite retrosound.) Ser najs ut. 😛

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Sedan har jag en Roland Juno 60 i min ägo också men den befinner sig på lagning (tror jag).

Tror du? 😆 Det var ju en variant...

Annars känns det rätt så retro. (Bortsett från microKorgen, som iofs har lite retrosound.) Ser najs ut. 🙂

Ja, jag tror eller rättare sagt hoppas på att Jam i STHLM tagit tag i den. Den köptes, skickades ned och hade ett fel som gjorde att den fick skickas upp igen. De har dock inte hämtat ut den från posten på de tre veckor som gått så jag antar att jag får ringa dem i veckan och höra vad som står på.

Angående studion så har ju retro varit huvudinriktningen. Trots det fuskar jag lite med en digital VA synth. 😄 Med CSN bidrag som ekonomisk livlina blir det ju lite svårt att finansiera en Moog. (ahhh... minimoog)

Fast i en mix så krävs det ett jäkla öra för att skilja digitala VA synthar från riktiga analoga godingar.

Nästa pryl på listan kommer nog att bli en Korg Electribe R. Egentligen vill jag ha en hederlig gammal rhythmbox med förinställda pys och puff rytmer. Men eftersom de har två stora minus (synkmöjligheter och tillgänglighet) så får det bli ytterligare en modern retropryl. 😄🙂

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

vart sugen så jag kilade ner och tog 2 bilder på min hjärna, har övergått från hårdvara för 3 år sedan pga av ekonomi så nu satsar jag innanför skalet istället!... 😆

studioanna.jpg

En sånn stol har jag ju också.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sånn stol har jag ju också.

Många som har om man kollar igenom tråden här. Jag har också, och en snubbe till jag inte minns namnet på just nu.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

En sånn stol har jag ju också.

Många som har om man kollar igenom tråden här. Jag har också, och en snubbe till jag inte minns namnet på just nu.

Gissar på IKEAs ALLAK Arbetsstol för 699 kr. 😆

22307_PE103490_S4.jpg

Den ser faktiskt dyrare ut tycker jag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser faktiskt dyrare ut tycker jag. 🙂

Tills att man sätter sig i den.. jag tyckte den kändes som en leksaksstol. 😛

Jag köpte istället 2 st NOMINELL med stolsrygg i Zebra-mönster (inte lika porrigt som leopardmönstret, men nästan 😎) och en tillhörande PASTILL besöksbänk i dito. Allt för att det ska matcha de svarta och vita tangenterna på keyboarden. 😛 Produkterna har utgått ur sortimentet och jag har vänt på armstöden så helt hundra IKEA är jag inte. 😄

Är rätt nöjd med hur det nya kontoret blev faktiskt, köpte ett helt nytt GALANT kontorslandskap (3 arbetsplatser) med alla tbh där allt går i svart, chrome och furu. Måste ju se fiiint ut om det ligger som del av vardagsrummet... 😠 saknar bara en garderob att gömma mig och sjunga i.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja. Den är inte lika skön som en riktig fåtölj, det är en sak som är klar. Men den är inte helt fel ändå. Ogillar dock armstöden en aning... (Hade ju inte skadat om man hade en ställbar rygg och sån lyx...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...