Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Jag tänker döpa mitt WIFI till "Din mamma jobbar inte häääär".

Mina grannar hade ett wifi som hette "Virus upptäckt" ganska smart på sätt och vis. ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man kan använda Skype för att ringa till telefoner med. Jag brukar betala för ett abonnemang som varar i ett år och som gör att jag kan ringa till det fasta nätet utan att betala någon minut taxa. Har dessutom ett telefonnummer som är knutet till mitt skype konto, så folk kan ringa till mitt skype från deras telefoner (både mobila och vanliga telefoner kan ringa till det numret.)

Sedan så kan man köpa skype kredist som funkar som ett refillkort till en mobiltelefon. Då kan man även ringa mobiltelefoner för de pengarna man betalat in. Har man inget abonnemang så kan man använda skype kredit för att ringa till vanliga fasta nätet med, men då betalar man en minuttaxa istället.

Fast oftast så använder jag Skype bara för att prata med andra Skypeanvändare helt gratis. Sitter ofta i Skype medans jag spelar online spel med mina polare.

Så det är gratis att använda skype för att bara prata över internet mellan två skype (eller flera) skypeanvändare. Men man kan betala för att få tillgång till telenätet med. Man måste dock vara uppkopplad mot internet med den datorn (eller vad man nu surfar med) för att kunna ringa telefonnätet.

Mjo, jag vet; jag bara fånade mig lite ☺️😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Mjo, jag vet; jag bara fånade mig lite ☺️😛

😛

Så fort någon säger att de inte förstår mig så blir jag nojig pga min dyslexi och blir lätt lite övertydlig. Vet inte om ni mins hur jag var när jag började skriva här vid forumets uppstart? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

😛

Så fort någon säger att de inte förstår mig så blir jag nojig pga min dyslexi och blir lätt lite övertydlig. Vet inte om ni mins hur jag var när jag började skriva här vid forumets uppstart? 😛

Joo jag minns du va ju fullständigt gaaaaaaalen!!!

...skojja ba! 😆😄😳😊☺️

Nu säger jag god natt! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

På vilket vis? 😲

Många vågade nog inte ens försöka gå in på deras wifi.

Känner ett flertal som snyltade trådlöst nätverk på olika sätt. Finns rätt så bra program för att knäcka dåliga lösenord som man bara kan ladda ner. Så många av dem döpte sina egna wifi till något som skulle vara avskräckande från minihackers.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

0 person(er) läser just nu detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

 

Nu är det min tur att inte räknas på forumet... 😳 😆

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu höll jag på att beställa ett ljudkort till, fast att jag inte har byggt min musikdator än... men än dags att sova nu, antar jag. Blir ju JVM semifinal mot Finland idag så jag vill ha pigga ben... pigg skalle.. natti natt!

OJ! Är klockan 03:51 redan.... 😳 :blink: 😱 :ph34r:

Link to comment
Dela på andra sajter

Många vågade nog inte ens försöka gå in på deras wifi.

Känner ett flertal som snyltade trådlöst nätverk på olika sätt. Finns rätt så bra program för att knäcka dåliga lösenord som man bara kan ladda ner. Så många av dem döpte sina egna wifi till något som skulle vara avskräckande från minihackers.

Surfar man med mobiler och plattor så är säkerheten ofta usel, tyvärr. 😐

För WEP var det i princip klartext, oavsett lösenord... senare versioner av WPA2-PSK är inte tokenkla att knäcka förutsatt att man har ett hyfsat långt/komplext lösenord. Då är det bättre att bara ge faen i att annonsera SSID:en till att börja med, inte för att det i sig ger någon direkt säkerhet för den som verkligen vill hitta alla nät menneh...

Vad gäller telefon-/plattsurf så är de beroende av säkerhetsprotokollet som körs på accesspunkten så om inte mobilenheterna i sig själva har någon sårbarhet i implementationen av WPA exempelvis så är de lika "säkra" som accesspunkten i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Skype så betalar jag för ett 12 månaders abonnemang varje år. Ett billigt sätt att ringa fasta telefoner på. Så kan man slänga in lite skype kredit om man vill kunna smsa och niga mobiler med. 🙂

Den stora frågan är ju hur länge till det fasta telefonnätet kommer existera, känns bara som något som man slösar pengar på för att folk vägrar anpassa sig. Alla "fasta" telefoner jag sett på senare tid har ju gått över mobilnätet eller bredband ändå. 😑

Päronen slängde ut sin mobila "fasta" telefon för någon månad sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Den stora frågan är ju hur länge till det fasta telefonnätet kommer existera, känns bara som något som man slösar pengar på för att folk vägrar anpassa sig. Alla "fasta" telefoner jag sett på senare tid har ju gått över mobilnätet eller bredband ändå. 😑

Päronen slängde ut sin mobila "fasta" telefon för någon månad sedan.

Jo det är ju lite så. Känner dock många telefonkoservativa som har fintelefonen kvar. Och så är det ett billigt abonnemang att ha. Annars skulle man ju inte göra så.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...