Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Så, nu får ni vara snälla. Detta är en demo, Winds Of My Own Sanity inspelad någon gång i början på -90. Detta var mitt första seriösa band som jag var med i med det dubiösa namnet Saturday Deliverance.

Andra eller möjligtvis tredje gången jag var i en riktig studio. Väldigt analogt allting. Hade inget med rattandet att göra, bara sång "insatsen". Inspelad i Skara av någon anledning minns jag under svår tidspress...

Introt gjordes senare till ett gig någonstans. Låter väldigt satanistiskt mot den glättiga låten som följer 😛 En råmix... Undrar om den blev seriöst mixad någon gång..?

Ja, jösses. man blir nostalgigistisk alltsåliksom.

https://soundcloud.com/user-78130018/winds-of-my-own-sanity

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Så, nu får ni vara snälla. Detta är en demo, Winds Of My Own Sanity inspelad någon gång i början på -90. Detta var mitt första seriösa band som jag var med i med det dubiösa namnet Saturday Deliverance.

Andra eller möjligtvis tredje gången jag var i en riktig studio. Väldigt analogt allting. Hade inget med rattandet att göra, bara sång "insatsen". Inspelad i Skara av någon anledning minns jag under svår tidspress...

Introt gjordes senare till ett gig någonstans. Låter väldigt satanistiskt mot den glättiga låten som följer 😛 En råmix... Undrar om den blev seriöst mixad någon gång..?

Ja, jösses. man blir nostalgigistisk alltsåliksom.

https://soundcloud.com/user-78130018/winds-of-my-own-sanity

Följer på SC! Ska lyssna sen, nu film

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är kul.. finns ett arkadläge och ett mer realistiskt och det var just arkadläget jag tyckte såg så kul ut. Lite Wings of Fury-feeling på något vis... för de som minns det spelet. Det är inte bara flyg utan även tanks, man väljer vilket man är pepp på.

😳😕
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kul med lite låtar att lyssna på efter bastun.

Trummorna var redan mickade ock så pass bra stämda att det var kul för nog en noob som mig att lira på dem. Så det är bara att bära ner datorn och försöka fixa ett litet demo.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Märkte just att ett genomblött täcke är en utmärkt absorbent. Men rent praktiskt så vet jag inte hur man har nytta av det i en studio, tyvärr. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

FM rock till bilstereon känner jag. Lättlyssnat med potential, snyggt.

... och här är en till av våra. En låt om plötsligt funnen kärlek inspelad i Calle Kindboms dåvarande studio i Skövde framåt småtimmarna. Live framfördes denna direkt efter Winds Of... men denna är inspelad innan den 🤪

En av gitarristerna i bandet extraknäckte i den studion och tog betalt i studiotid vi utnyttjade mittinatten. En mycket trött DoL där. Först ett dagsverke som lagerchef och sedan in i sångbåset. Min andra gång i en riktig studio. Minns att jag hade svårt att acklimatisera mig i ljudet i lurarna. Så rent och klart jämfört med en bullrig replokal eller gig. ☺️ Inte helt enkelt i början och det blev ett par bucklor i självförtroendet kommer jag ihåg... ☺️

https://soundcloud.com/user-78130018/verge-of-pain

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

FM rock till bilstereon känner jag. Lättlyssnat med potential, snyggt.

... och här är en till av våra. En låt om plötsligt funnen kärlek inspelad i Calle Kindboms dåvarande studio i Skövde framåt småtimmarna. Live framfördes denna direkt efter Winds Of... men denna är inspelad innan den 🤪

En av gitarristerna i bandet extraknäckte i den studion och tog betalt i studiotid vi utnyttjade mittinatten. En mycket trött DoL där. Först ett dagsverke som lagerchef och sedan in i sångbåset. Min andra gång i en riktig studio. Minns att jag hade svårt att acklimatisera mig i ljudet i lurarna. Så rent och klart jämfört med en bullrig replokal eller gig. ☺️ Inte helt enkelt i början och det blev ett par bucklor i självförtroendet kommer jag ihåg... ☺️

https://soundcloud.com/user-78130018/verge-of-pain

Skönt med ett så klassiskt riffande och ändå en melodisk sång på det hela. Fick lite Queensryche vibbar. Lite Geof Tate vibbar med, faktiskt. 😑

Gillade den alltså. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Låter helt ok men inte min favorit typ av låtar alls. Just dem tidsperioden var musiken allt som oftast långt ifrån min personliga smak, tyvärr. 🙂

Låter ju mer än OK men det är fel musik, om sanningen ska fram. 😑

Sanningen enligt mig då, alltså.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är kul.. finns ett arkadläge och ett mer realistiskt och det var just arkadläget jag tyckte såg så kul ut. Lite Wings of Fury-feeling på något vis... för de som minns det spelet. Det är inte bara flyg utan även tanks, man väljer vilket man är pepp på.

Haha! Nu fattade jag att det inte var att vi ska spöa Finland härnäst som du faktiskt kommenterade på där. 😊

Du svarade ju på en senare fråga från mig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nån orkar så gjorde jag en Soundcloud för många av FarOut:s låtar att lyssna å följa. Står sig rätt bra musikaliskt även om låtana är lite "ute". Salig är min trummisvän i himlen som även var duktig konstnär som gör bilderna...

Soft och ösigt samtidigt. 😎

Tack jo vi var nog rätt röjiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hrmpf, det är ingen som noterat att jag gav er "längstah" tillbaka 🙁

#längstah4ever<3

Kändes nog bara naturligt att du gjorde så. Du är ju en långis du med. Var sig du vill eller inte. 😉🥰 Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...