Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Plågar er med en gammal demo till...

När bandet Guardians Of Grief rasade samman pga medlemmar med en del personliga problem samt lite olika intressen blev det dags för en period av tystnad igen. Jag var innerligt trött på musiserandet och eftersom min gitarrist Magnus besluta sig för att lägga gitarren på hyllan kändes det naturligt. Utan honom, inget mig så att säga.

Telefonen ringde från alla håll dock. Ett danskt metalband med skivkontrakt ville ha mig, något bluesband från långt upp i norr ville ha mig (hur fan visste dem att jag fanns?). Ett Iron Maiden-coverband ville ha mig för en räcka spelningar på någon finlandsfärja, lokala förmågor på olika nivåer ville ha mig med men jag sa nej.

Kul givetvis att vara lite åtrådd på annat än sexuellt vis 😛 men kände bara att jag inte riktigt orkade. Min gamla basist ringde och undrade om jag kände för att skriva lite och sjunga på en del låtar som han och en gitarrist polare höll på med. Nej sa jag, men skicka över lite ljud så ska jag titta. Plötsligt var man fast igen. Inget riktigt band förstås men desto mer lätthanterligt.

Den här porta inspelningen är inspelad i ett vardagsrum långt borta för länge, länge sedan, kanske -97. den handlar på riktigt hårdrocks manér om denna legend.

En Maiden/Queensryche pastich i ett vardagsrum helt enkelt ☺️

https://soundcloud.com/user-78130018/kill-in-silence

Jävlar i gatan vilken sång! Kan förstå att folk ville ha dig och det vill dom säkert nu med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ofta Hockey! När blev det de? 😛

Venne!

Kom bara att tänka på det och kikade in 😛

Junior VM roar både k9 och mig, en satans sammandrabbning idag Finland-Sverige. Värt och se även om man inte är hockey intresserad!? Härligt att höra av dig. Det är ett bra tag sedan. Jag försvann ju, sedan du. Lite olika anledningar bara antar jag. Får du något nupp numera då? Det var ju lite si och så då 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ofta Hockey! När blev det de? 😛

JVM är ju det man firar här i tråden under vintern. 😎

Fast det är bara två dagar kvar sedan så är det slut på högtiden. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Junior VM roar både k9 och mig, en satans sammandrabbning idag Finland-Sverige. Värt och se även om man inte är hockey intresserad!? Härligt att höra av dig. Det är ett bra tag sedan. Jag försvann ju, sedan du. Lite olika anledningar bara antar jag. Får du något nupp numera då? Det var ju lite si och så då 😄

hahaha 😛

Haha jag nuppar väl helt ok regelbundet nuförtiden då jag har en tjej (sambo) som jag varit ihop med i 3+ år 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha 😛

Haha jag nuppar väl helt ok regelbundet nuförtiden då jag har en tjej (sambo) som jag varit ihop med i 3+ år 😛

Vagott! 🙂 Själv har jag inget fast förhållande längre men grannsamverkan pågår fortfarande 😛 Back to the basics liksom! ☺️ Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Sverige spöa finland idag! Vagott! ☺️

Japp! De får nöja sig med brons i år. Idag tar vi silver, imorgon tar vi guld. 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...