Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Blir kul att se våra pojkar ta bronset istället, inte lika kul som guld men det får duga. 🙂

Hoppas på finskt guld nu istället. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

För mig så är ju Finland både laget som jag helst ser att vi vinner emot och samtidigt laget som har har minst emot att förlora emot. Kanske inte så konstigt då jag vistats så mycket i Helsingfors hos min mormor. Hittade bättre där än i Stockholm trots att jag växte upp på Värmdö öster om (eller i östra om man så vill) Stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu får det bli lite Southpark och bänkpress här. Sedan är det kanske dags att bära ner datorn och spela in något enkelt trumkomp. Skulle behöva två kanaler till i mitt ljudkort för att vara helt nöjd med antalet mickar jag kan använda samtidigt dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

För min del är det inte så blodigt som det verkar. Jag var 4 bast när vi flyttade hit så jag har med tiden blivit mer svensk än finsk men visst finns det där... Fördelen är att jag blir glad oavsett vem som vinner ☺️

Vart i Finland är du född då? 🙂

Jag är ju född och uppvuxen här i Sverige, som sagt.

Själv ska jag fortsätta mp3:a demos som jag kan plåga er med imorgon ☺️

Jag glömde ju lyssna på det senaste du postade, tror jag. 😕
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Plågar er med en gammal demo till...

När bandet Guardians Of Grief rasade samman pga medlemmar med en del personliga problem samt lite olika intressen blev det dags för en period av tystnad igen. Jag var innerligt trött på musiserandet och eftersom min gitarrist Magnus besluta sig för att lägga gitarren på hyllan kändes det naturligt. Utan honom, inget mig så att säga.

Telefonen ringde från alla håll dock. Ett danskt metalband med skivkontrakt ville ha mig, något bluesband från långt upp i norr ville ha mig (hur fan visste dem att jag fanns?). Ett Iron Maiden-coverband ville ha mig för en räcka spelningar på någon finlandsfärja, lokala förmågor på olika nivåer ville ha mig med men jag sa nej.

Kul givetvis att vara lite åtrådd på annat än sexuellt vis 😛 men kände bara att jag inte riktigt orkade. Min gamla basist ringde och undrade om jag kände för att skriva lite och sjunga på en del låtar som han och en gitarrist polare höll på med. Nej sa jag, men skicka över lite ljud så ska jag titta. Plötsligt var man fast igen. Inget riktigt band förstås men desto mer lätthanterligt.

Den här porta inspelningen är inspelad i ett vardagsrum långt borta för länge, länge sedan, kanske -97. den handlar på riktigt hårdrocks manér om denna legend.

En Maiden/Queensryche pastich i ett vardagsrum helt enkelt ☺️

https://soundcloud.com/user-78130018/kill-in-silence

Klockrent! Bortsett från trumljuden då, som kunde låtit lite sexigare. 😎

Skulle lätt köpa skivor och gå på spelningar med ett band med den typen av musik. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart i Finland är du född då? 🙂

Jag är ju född och uppvuxen här i Sverige, som sagt.

Jag glömde ju lyssna på det senaste du postade, tror jag. 😕

Jyväskyla men bodde i Karstula.

Vild gissning: Nuppinnen?

Knullasjärvi.

Klockrent! Bortsett från trumljuden då, som kunde låtit lite sexigare. 😎

Skulle lätt köpa skivor och gå på spelningar med ett band med den typen av musik. 🥰

Oj, me tack mannen! Ja det är ju en portademo så sexiga trummor stod inte på dagordningen. Någon gammal trummaskin av tidigt snitt och det hörs som sagt. 😆 Det roliga med låtar från den här tiden var att de repades överhuvudtaget inte. Gitarristen & basisten gjorde en låt, spelade in det instrumentala, gav mig den på cd eller md och jag skrev text & sångmelodi för att sedan dagen efter spela in sången i, det här fallet ett vardagsrum 😛 That´s instant metal for ya´! Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

🙁

Brukar iofs chatta me honom flera gånger i veckan, sådeså 😠

xD

Då'rå...? Är ni ihop nu eller? 😠🙁

xP 😛

😳😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Är på gott humör idag 😄 Trots första dagen på jobbet igen och varit sjukt uttråkad, trots att det är kallt, grått och jävligt ute. Låter inte sånt påverka mig. ☺️

Håller på att göra soundtracks till ett litet indiespel och det är hur jävla kul som helst att greja med, ska åka snowboard i franska Alperna nästa vecka. Har skaffat glasögon som jag är sjukt nöjd med. Har en tjejkompis som är hur skön och kul som helst att vara med. It´s all good. ☺️ Rätt skillnad från 3 månader sedan typ när jag verkligen mådde skit i ett destruktivt förhållande som tog all energi och glädje.

Då'rå...? Är ni ihop nu eller? 😠🙁

Vaddå, blir du svartsjuk nu eller 😠
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer som börjat få reklam mitt i inläggen igen?

Näpp... Eller det vet ju inte jag 😛 kan bara tala för mig själv. Använder uBlock origin. Ungefär som AdBlock fast tar mindre plats och är lättare att grejsa med.

Är på gott humör idag 😄 Trots första dagen på jobbet igen och varit sjukt uttråkad, trots att det är kallt, grått och jävligt ute. Låter inte sånt påverka mig. ☺️

Håller på att göra soundtracks till ett litet indiespel och det är hur jävla kul som helst att greja med, ska åka snowboard i franska Alperna nästa vecka. Har skaffat glasögon som jag är sjukt nöjd med. Har en tjejkompis som är hur skön och kul som helst att vara med. It´s all good. ☺️ Rätt skillnad från 3 månader sedan typ när jag verkligen mådde skit i ett destruktivt förhållande som tog all energi och glädje.

BRA där mannen!
Link to comment
Dela på andra sajter

Näpp... Eller det vet ju inte jag 😛 kan bara tala för mig själv. Använder uBlock origin. Ungefär som AdBlock fast tar mindre plats och är lättare att grejsa med.

BRA där mannen!

Jag brukar inte ha något emot reklam, när den är i måttlig mängd.

Men den här sidan är just nu värre än aftonbladet.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Är på gott humör idag 😄 Trots första dagen på jobbet igen och varit sjukt uttråkad, trots att det är kallt, grått och jävligt ute. Låter inte sånt påverka mig. ☺️

Håller på att göra soundtracks till ett litet indiespel och det är hur jävla kul som helst att greja med, ska åka snowboard i franska Alperna nästa vecka. Har skaffat glasögon som jag är sjukt nöjd med. Har en tjejkompis som är hur skön och kul som helst att vara med. It´s all good. ☺️ Rätt skillnad från 3 månader sedan typ när jag verkligen mådde skit i ett destruktivt förhållande som tog all energi och glädje.

Vaddå, blir du svartsjuk nu eller 😠

Gött kött, Memphan! 🥰😄

Näääääää...eller...... Nej, jag vill inte prata om det, okej 🙁😑

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Men den här sidan är just nu värre än aftonbladet.

Skärmdump or it didn't happen 😄

Vafan, jag har AdBlock och jag ser ingen reklam. Jag missade de där gröna inläggen som ni pratade om för ett tag sedan också så atteeehh 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis till oss verkar vara lika klockfixerad som Memphis ( 😄 ). Han (kompisen alltså, inte Memphis) fick något typ av superfancy klock-case i julklapp av sin fru. Pris på case:et; 3500Kr... 😳

Had det varit något typ av displaycase (tänk Detolf i miniformat) så hade jag hajat men nu... Han lyfter ju inte ens på locket och show case:ar klockorna, den jävlen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...