Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jag bor ovanför en glassbutik och nån granne till mig hade ett WiFi som hette "JAG OLLAR DIN GLASS".

Jag kontrade med att döpa mitt WiFi till: "OLLA INTE MIN GLASS!"

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ang Skype så betalar jag för ett 12 månaders abonnemang varje år. Ett billigt sätt att ringa fasta telefoner på. Så kan man slänga in lite skype kredit om man vill kunna smsa och niga mobiler med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Skype så betalar jag för ett 12 månaders abonnemang varje år. Ett billigt sätt att ringa fasta telefoner på. Så kan man slänga in lite skype kredit om man vill kunna smsa och niga mobiler med. 🙂

Jag begriper ingenting.

* * *

Vi har sett på The Martian ikväll. Bra film 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag begriper ingenting.

Man kan använda Skype för att ringa till telefoner med. Jag brukar betala för ett abonnemang som varar i ett år och som gör att jag kan ringa till det fasta nätet utan att betala någon minut taxa. Har dessutom ett telefonnummer som är knutet till mitt skype konto, så folk kan ringa till mitt skype från deras telefoner (både mobila och vanliga telefoner kan ringa till det numret.)

Sedan så kan man köpa skype kredist som funkar som ett refillkort till en mobiltelefon. Då kan man även ringa mobiltelefoner för de pengarna man betalat in. Har man inget abonnemang så kan man använda skype kredit för att ringa till vanliga fasta nätet med, men då betalar man en minuttaxa istället.

Fast oftast så använder jag Skype bara för att prata med andra Skypeanvändare helt gratis. Sitter ofta i Skype medans jag spelar online spel med mina polare.

Så det är gratis att använda skype för att bara prata över internet mellan två skype (eller flera) skypeanvändare. Men man kan betala för att få tillgång till telenätet med. Man måste dock vara uppkopplad mot internet med den datorn (eller vad man nu surfar med) för att kunna ringa telefonnätet.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...