Jump to content
Annons

Ny gratis-plugg "Svep" från Klevgränd Produktion


VacUm

Recommended Posts

Annons

Mycket kul att ni testar (och gillar)! Vi har faktiskt snackat om att ha iOS-versionerna i nån sorts remote-läge mot desktop-apparna, men det är ganska roddigt att styra upp på ett bra sätt. Det finns däremot planer på att kunna skicka presets mellan iOS och desktop via dropbox eller epost.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Den där Deeffern that doefn´t fuck verkar intressant!

I second this - You had me at "doefn't fuck"! Körde Waves innan jag fick frispel på den & gick över till Nuendos nya. Det var i vart fall en förbättring, men låt oss nöja oss med dessa ord... Ska bli kul att se om den här ska kunna göra mig glad istället!

VST 3 förutsätter jag? 64-bit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag uppskattar lekfullheten och kreativiteten både när det gäller namn och gränssnitt! Ljudmässigt däremot har jag inte blivit särskilt imponerad av de jag testat hittills.

Jag får lite känslan av att jag testar skolprojekt från någon student i interaktionsdesign. En plugg som RØVerb känner jag är skapt för att utnyttja de nya gränssnittens möjligheter till att manipulera ljudet medan exempelvis Korvpressor känns som kanske inte ett steg bakåt, men ett steg i sidled från 60-talets kompressorer. Där tillför inte gränssnittet någonting, snarare tycker jag bara visualiseringen tar fokus från lyssningen. Där har Fabfilter i deras Pro-C lyckats bättre med att faktiskt utnyttja skärmens möjligheter till att ge användbar information.

Men jag förstår grejen. Enkla och icketekniska gränssnitt för DJ-generationen. Och jag är allt för lekfullhet och att hitta fram till nya sätt att interagera med teknik. Men som slutprodukter känner jag att de för min del faller ganska platt i både ögon och öron. Så inte ens gratispluggen stannar på min dator.

Men jag hoppas för allt i världen på en fortsättning! Gillar utanförboxentänket och ser fram emot att se vad ni hittar på i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...