Jump to content
Annons

berch

Recommended Posts

Annons

Har inte haft några problem med X2 och räknar inte med att få några med X3 heller....Melodyne Essential, Addictive Drums VST3 support mm verkar inte helt dumt för en uppgradering (Producer) för 1200 sekiner. det här verkar smart också http://cakewalk.com/...spx/Get-Started se under comping. Smaken som baken, har aldrig blivit sams med Cubase de gånger jag försökt. 😊😛😄 (Edit) Köpte ett M-Audio C400 och följde med Pro Tools Le som jag aldrig lyckats installera då Pro Tools inte känner igen ljudkortet som "godkänt" eller vad nu felmeddelandet sa. Hursomhelst Sonar passar mig 😎. (Varför fungerar inte retur-tangenten? blir ju svårläst för er)

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft några problem med X2 och räknar inte med att få några med X3 heller....Melodyne Essential, Addictive Drums VST3 support mm verkar inte helt dumt för en uppgradering (Producer) för 1200 sekiner. det här verkar smart också http://cakewalk.com/...spx/Get-Started se under comping. Smaken som baken, har aldrig blivit sams med Cubase de gånger jag försökt. 😊😛😄

Jag använder också uteslutande SONAR, men X1 var betydligt stabilare än X2 för min del, som crashade då och då. Vägrade markera vissa prylar, växlade fönster etc. X3 verkar iaf attraktivt med lite färger och comp lanes. Får hoppas att det håller ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste precis på Cakewalks forum "X3a is for the full installer download. Boxed users aren't getting their copy till next week. So a patch X3a is slated a few days from now. We're doing final checking on the installer, etc. Dev has already been working on X3b since last week. That won't include the video features Noel has talked about being in a future update. That's slated for c.

Best, Seth Kellogg Quality Assurance Engineer Cakewalk Inc." Verkar lovande!

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar man chansa? 😕

Ja - förutsatt att du möjligen även uppgraderar ditt XP (vilket jag antar att du har?) till ett senare OS. XP stöds inte längre officiellt. Därmed inte sagt att det inte funkar. Men många lovordar ju fortfarande 8.5 som den "bästa versionen" och att X1 plojade till det. Jag tycker tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har nu använt X3c Producer i nån vecka och det flyter på alldeles förträffligt. Smidigare än nånsin tidigare.

Jag är skitnöjd. Mitt arbetsflöde har fått en ordentlig skjuts!

Kul! Sonar kanske har gått en bug-kurs? 🙂

Folk verkar ganska nöjda också på CW:s forum. Jag tycker det är skit att de inte har uppgraderat X2 till en stabilare gratisversion. Nu skall lojala kunder betala för att inte programmet skall crasha i o m version 3. Men sådan är kapitalismen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker dock det är dåligt att X3 fortfarande inte har en förbättrad staff view. Rätt många som jobbar med noter. X2 hann ju inte vara ute länge direkt, men X3 verkar rulla på bra hittills.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu använt X3c Producer i nån vecka och det flyter på alldeles förträffligt. Smidigare än nånsin tidigare.

Jag är skitnöjd. Mitt arbetsflöde har fått en ordentlig skjuts!

+ 1. Svinnöjd:)

Dock så ställer Windows 8.1 till det rejäkt med 3:e parts pluggar, t ex Addictive Drums, och Pro Channel. Men det verkar vara ett Windows problem....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...