Jump to content
Annons

Peace & Love ställer in årets festival


Recommended Posts

Annons

Till slut kanske det kommer något gott. Lite fler fast mindre och udda spelningar ideellt kanske?

Kortsiktigt tror jag det kan ha lite motsatt effekt, dvs folk och företag inte vill förlora pengar på festivaler och inte vågar eller har råd att chansa om det inte är ett helt säkert kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som gammal Borlängebo är det väl lite tråkigt att festivalen nu konkar, men man får tänka på att de har misskött ekonomin under en tid. De har bränt stora summor pengar på artister som Rihanna, utan att kunna räkna hem vinsten. De har dessutom konstant gjort området sämre, inte minst campingen. Det som började med ett unikt koncept med en temabaserad stadsfestival blev bara en festival precis som alla andra.

Man får inte glömma att P&L faktiskt lyckades bli så stora som de blev just för att det gick dåligt för bl.a. Hultsfred och Arvika. Festivaler lever på lånad tid och besökarna visar att de kan tänka sig att testa nya platser att hänga på. En stor del av besökarna är dessutom förstagångsbesökare, och har inte rotat sig i någon speciell festival.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan, hur ska jag nu kunna ligga med Hayl.. eller ja menar se Paramore?? Fuck.

Nej men skämt-o-sido.. jag tror att det finns för mycket festivaler i Sverige, och därför så går inte lika många på festival. Det liksom delas upp.

Sen så gjorde ju P&L ÅRETS misstag genom att skriva band som Paramore och Iggy Pop AND THE FUCKING Stooges i en liiiiiten jävla text, medans muppar som Håkan Själström fick ligga med fet text som headliner. Good job bro! (Y)

Tänk om det endast fanns runt 3-4 festivaler. En rock/metal, en pop/rock, och en dans/techno/hiphop.. DET skulle vara grejer. Fler folk skulle gå och arrangörerna (stavning?) skulle ha mer pengar att spendera på att få hit riktigt bra artister för än gångs skull. Så vi slipper se stolpskott som Lillasyster headline-a. Just my 2 cents.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske inte ska peta med en pinne i ett getingbo men det är väl inte så j-a underligt att artisterna tar mer betalt för spelningar idag? Skämtlösningar som Spotify ger dem en spottstyver i ersättning etc. Go figure...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske inte ska peta med en pinne i ett getingbo men det är väl inte så j-a underligt att artisterna tar mer betalt för spelningar idag? Skämtlösningar som Spotify ger dem en spottstyver i ersättning etc. Go figure...

Tråden kommer att spåra ur om 10, 9, 8, 7.... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

J

Tråden kommer att spåra ur om 10, 9, 8, 7.... 😄

Ja, jag får nästan be om ursäkt i förväg. Men min personliga åsikt är ju att spotify suger getpung - för artisterna/upphovsmännen medan det är en trevlig lösning för den streamande konsumenten & helt lysande idé för ägarna av Spotify som nu antagligen blir lika rika som tidigare artister var. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag får nästan be om ursäkt i förväg. Men min personliga åsikt är ju att spotify suger getpung - för artisterna/upphovsmännen medan det är en trevlig lösning för den streamande konsumenten & helt lysande idé för ägarna av Spotify som nu antagligen blir lika rika som tidigare artister var. 😉

Det kan nog ligga någonting i det du säger, det svåra är väl att hitta en bra balans.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Lera o skitdåliga band o djävulskt dåligt ljud. Det är festivaler det. Bra att de lägger ner.

Haha... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Var står det om 5 mille, Bullerbyn?

Ifall det stämmer är ju gagerna helt åt fanders! Hur kan man gå med på sånt, när andra arrangörer samtidigt blir skitförbannade när man har mage att be om bensinpengar i gage?

Link to comment
Dela på andra sajter

De skulle alltså pröjsa 5 mille för Håkan Hellström?!? Tydligen har han fått hälften redan, som han får behålla. Oavsett om man gillar Hellström eller ej men hur i helvete har det hamnat på dessa gager?

Källa på det? Nog för att Hellström är en av Sveriges största artister men 5 mille?! Nja...

Jag snackade nyligen med en kille som är rätt insatt i livesvängen, han sa att Hellström tar runt miljonen för ett festivalgig. Även det låter tveksamt enligt mig.

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

J

Ja, jag får nästan be om ursäkt i förväg. Men min personliga åsikt är ju att spotify suger getpung - för artisterna/upphovsmännen medan det är en trevlig lösning för den streamande konsumenten & helt lysande idé för ägarna av Spotify som nu antagligen blir lika rika som tidigare artister var. 😉

Nja. Vad jag förstått så går Spotify som företag i förlust.. Var inte så längesen jag hörde ngt om det radion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Vad jag förstått så går Spotify som företag i förlust.. Var inte så längesen jag hörde ngt om det radion.

Det var som ... Läste någonstans att skaparna/ägarna var sååå nöjda och att de tjänade så mycket pengar att de byggt en pengabinge för att kunna bada i stålarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...