Jump to content
Annons

"Export - All tracks as audio files" Inkl Multiinstrument?


KillwithSkill

Recommended Posts

Tja!

Ska skicka iväg lite matreal till polaren som ev ska sjunga in på en låt.

Och polaren är mkt vassare musiker än vad en annan är och han ska även kanske ev lägga lite gura.

Och nu har jag ju gjort det enkelt. En del audiospår, en synthbas (midispår) och en orgel, samma där med midispår.

Och så kör jag ju multiinstrument på Toontrack Superior där jag har bastrumma, virvel pukor, OH's osv...

Och när jag väljer "Export - All tracks as audio files" så får man ju välja hur dom ska spelas in som audio.

Men det är nåt knas, det skapas inga audiospår alls!

Alla andra midispår blir till audio men just multiinstrumentet så får jag inga spår av dom separata utgångarna. Det blir ingenting.

Har kollat flera gånger och döpt om auxspåren till sina trumnamn. Likt förbannat så skapas det inga spår.

Jag provade ändå att köra solo och bouncea ut spår för spår. Men då skapas inte dom från samma startpunkt!

Provade då att sätta loop på arret så att om det skulle påverka så att det får samma startpunkt. Och vid Export All as Audio files så går det inte se startpunkten eller sätta en startpunkt!

Så frågan hur fasen löser jag det här?

Så som det ser ut nu så får det bli exportera det som går och skicka med midispåret till trummorna, polaren har oxå Superior!

post-6091-0-63995200-1346698099_thumb.png

Hoppas nån här har erfarenhet!

Tacksam för hjälp och svar!

Mvh// KWS 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Se till att alla AUX Spår ligger i Arrange.

"Export All Tracks" Exporterar bara det som finns i arrange.

Markera att de ska finnas med i mixern när man tar upp den eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Om det inte går att lösa tycker man ju att det ändå borde gå att sola varje kanal för sig och bounca ut. Tidskrävande som fan men om inget annat funkar så......

Ok det löste sig hann inte läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm?! Jag får ju upp dom i arrange efter att ha högerklickat i mixern.

Jag valde ju "One File per Channel Strip"

Men det blev inga filer från multiinstrumentet ändå?! 🤪

Ska man välja "One File Per Track" i stället då?!

Aja får prova!

Snart har jag lagt ner mer tid på att försöka fixa detta och då kunde man ju lika gärna gjort som BurninSven sa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bero på att du har bussat Superior till en aux/buss. Testa routa alla kanaler till 'Output 1-2'.

Har testat att routa ut trummorna via stereo out. Men det blir inga filer iaf

FAN!

Att man ska behöva köra solo på varje spår och bounca varje kanal för sig suger ju?! Gaaahh! 😠

Aja, bara att gilla läget och bara göra det! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...