Jump to content
Annons

Detta är nog det värsta skit jag vet!


Bullerbyn

Recommended Posts

Annons

Han var med och drygade sig på Allsång på Skansen för nåt år sen! Skruvade på mig rejält i soffan av obehag! 😱

Och fördomsfullt sagt så ser han ut som en mopedåkande knubbig mobbare i skolan. 😆

Och det bästa med låten är att han är tom sämre än Abba på engelska!

Aja, låt dom hållas, han har nog några fans! 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.. Öhh.. Nu är väl inte jag direkt en metallare, snarare tekniker.. Hade jag haft den där gösen i min studio så skulle jag skickat ut han igen och bett han försöka fånga känslan i låten.. Han plagierar ju rent matematiskt utan känsla!.. huu.. Han betonar t.om på fel ställen.. Fokuserar på sin egna röst snarare än att försöka fånga ursprungskällan i originalet.. Usch och tvi vale! >_<

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan denna nissen göra covers, så varför ine alla andra 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=kbo5omhfY0A

Tack för tipset. Den där har jag inte hört förut, min yngvesamling är rätt ihålig. Totalresultatet är väl sådär. Fegt att inte sjunga "...a man..."😛

Men FY FAN va bra Yngwie är. Vilken TON, vilken KÄNSLA, vilket LIR! SATAN! Nu ska jag ha Yngwie- och Uli Rothorgie resten av kvällen. Det var ett tag sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset. Den där har jag inte hört förut, min yngvesamling är rätt ihålig. Totalresultatet är väl sådär. Fegt att inte sjunga "...a man..." 😛

Men FY FAN va bra Yngwie är. Vilken TON, vilken KÄNSLA, vilket LIR! SATAN! Nu ska jag ha Yngwie- och Uli Rothorgie resten av kvällen. Det var ett tag sen.

mmm yngwie e rätt hyfsad gitarrist 😲

Gillar alla sort covers, där man inte slaviskt följer orginalet - skittrist i mitt tycke.

Vill kunna höra, känna och få en upplevelse av hur musikerna tänkt när dom arrar, tar ut svängarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... ehh... "At Vance".... Jag som inte är en metal-kille, är det en riktig grupp eller hemma-pul på högre nivå? "S.O.S" och "Money, money" låter rent ut sagt för jäkligt i mixen.... "The winner..." lät någorlunda bra i jämförelse....

/Mikey

Blir alltid intresserad när folk sågar andra, då vill man liksom höra vad herrn gör för mixar. Lyssnade på din sida och kan inte säga att det låter varken bättre eller mindre hemmapulat?

Ursäkta, men ville gärna höra en "nivå-skillnad" med tanke på din kritik, men det gör jag inte.

Man ska akta sig för att vara så hård 🙂

Håller med hellfog, folk gnäller alldeles för mycket. Man kan titta åt andra hållet 😉

Redigerat av Freddy
  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Han var med och drygade sig på Allsång på Skansen för nåt år sen! Skruvade på mig rejält i soffan av obehag! 😱

Är inte enbart att titta på Allsång på Skansen skäl nog att skruva på sig i soffan? ☺️ Nä var allt annat än en rolig cover det där. Han försöker så hårt att försöka impa med sångteknik att det bara blir en parodi. Malmsteens cover var helt okej däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... ehh... "At Vance".... Jag som inte är en metal-kille, är det en riktig grupp eller hemma-pul på högre nivå? "S.O.S" och "Money, money" låter rent ut sagt för jäkligt i mixen.... "The winner..." lät någorlunda bra i jämförelse....

/Mikey

Jag tror dessvärre vi får anklaga youtube, dom har nog förstört ljudet kvaliten rätt ordentligt.

Speciellt då dom laddades upp för några år sedan, ljudet kvallen är bättre på youtube nu.

Men stor skilllnad fortfarande om man uppar wav eller mp3.

Något bättre prodd på denna

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som "avskyr" detta får gärna var mer konkreta i vad exakt det var som var så dåligt. Det blir liksom mer intressantare då. Min gissning är att så fort något kopplas till ABBA så blir det per automatik o-coolt, även om den som "avskyr" eventuellt aldrig ens har fattat vilka ABBA var.

Själv tyckte jag att låten (i videon) var skitbra tolkad. Särskilt de "rinnande" gitarrslingorna mellan (vers)fraserna.

För övrigt: Årest hittills mest intelligensbefriande kommentar måste nog få bli "Skulle inte förvåna mig om de är kristna också... "

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag "avskyr" inte detta - gillar olika covertolkningar som det blir hårdrock av.

1:a videon eju oxå riktigt bra, men förstörs lite av att sångaren sabbar låten med sina kliche' vrål,

lite väl mkt i mitt tycke. Eju synd för snubben har ju en bra pipa, så han kunde arrat sin sånginsats lite bättre..

Tack å hej - från mej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att så fort något kopplas till ABBA så blir det per automatik o-coolt, även om den som "avskyr" eventuellt aldrig ens har fattat vilka ABBA var.

Feltänk. Läs ett par inlägg till så ser du att (i sammanhanget: exempelvis) Yngves ABBAtolkning inte alls sågas.

Link to comment
Dela på andra sajter

man får ju faktiskt jävligt kristna vibbar. INTE okej i min bok.

Jag är rätt så anti själv när det gäller religion+(kommersiell)musik. Men du och TS vill kanske avslöja tricket hur man får något kristet av att bara se/lyssna på låten. Jag är inte omedgörlig, bara nyfiken.

Feltänk. Läs ett par inlägg till så ser du att (i sammanhanget: exempelvis) Yngves ABBAtolkning inte alls sågas.

Givetvis menade jag inte i SAMTLIGA enskilda fall. Jag håller i alla fall fast vid att många ser allt som har kopplingar med ABBA som något töntigt, o-coolt etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kolla in frisyren.

Jaha och det är ett tecken på att vara kristen då eller? Var får du ifrån att de skulle vara det? Var någonstans står det att finna?

Edit: din avatar ger mig kommunistiska vibbar. Påminner om Che Guevara.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...