Jump to content
Annons

Bästa filter-pluggen?


ramoand

Recommended Posts

Annons

Meen!? En fråga.. Vad är det som gör att du inte tycker att Tonic är ok? När det gäller virtuella filter så är nästan allt möjligt! Så var de dock inte på den tiden allt skedde analogt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Meen!? En fråga.. Vad är det som gör att du inte tycker att Tonic är ok? När det gäller virtuella filter så är nästan allt möjligt! Så var de dock inte på den tiden allt skedde analogt. 😉

Den är inte 100% transparent. Ljudet förändras lite när det går genom den även om inte nåt filter är på så att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Den är inte 100% transparent. Ljudet förändras lite när det går genom den även om inte nåt filter är på så att säga.

Steve Duda DJM filter:

http://xferrecords.com/freeware/

Helt transparent tills du börjar skära åt något håll.

Duda gör custom-pluggar åt bl.a Deadmau5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Har du lyssnat på den?

Det låter rätt tunt när den skär längst upp.

Stirra dig inte blind på siffrorna.

Annars kan du ju använda en vanlig EQ med LP / HP, som alltid går från 20-20000Hz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är inte 100% transparent. Ljudet förändras lite när det går genom den även om inte nåt filter är på så att säga.

Fast det är ju dumheter.. Ett filter är aldrig transparent om det används som ett filter.. Om du vill att det ska vara transparent så ska du använda bypass och funkar inte det är det din DAW som luras. Finns ingen anledning till att ett filter ska vara transparent om det står rakställt så att säga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är inte 100% transparent. Ljudet förändras lite när det går genom den även om inte nåt filter är på så att säga.

Fast det är ju dumheter.. Ett filter är aldrig transparent om det används som ett filter.. Om du vill att det ska vara transparent så ska du använda bypass och funkar inte det är det din DAW som luras. Finns ingen anledning till att ett filter ska vara transparent om det står rakställt så att säga 🙂

Jo jag vill att de ska vara helt transparent när det är rakställt eftersom jag brukar lägga det på syntgrupper och jag vill ju inte att ljudet ska förändras då. Orkar inte hålla på och automatisera bypass. Räcker att hålla på och automatisera filtersvepet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fast det är ju dumheter.. Ett filter är aldrig transparent om det används som ett filter..

Inte riktigt. Ett filter förväntas bara ge effekt i det område det ska filtrera, men bör vara transparent i övriga band. Tyvärr nåt jag haft svårt att hitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt. Ett filter förväntas bara ge effekt i det område det ska filtrera, men bör vara transparent i övriga band. Tyvärr nåt jag haft svårt att hitta.

Ok.. Inget jag tycker mig ha haft problem med dock men testa denna gratis EQ http://varietyofsound.wordpress.com/2011/09/26/baxtereq-%E2%80%93-released-today/ 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta är ju när ett filter påverkar volymen även utanför filtergränsen. T.ex. Lives EQ3. För ett DJ-set kanske man vill ha en EQ på alla spår, som man sen styr med midikontroller. Då vill man inte behöva volymkompensera för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...