Jump to content
Annons

Tre nya avdelningar på Studio forum


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Problemet med Android som plattform är att man inte kan spela in med den då den lider av för höga tidsfördröjningar. Visst, det kanske Google löser inom något år, men fram till dess är det en rätt ointressant plattform för produktion och inspelning. Synd på annars trevliga mobiler.

Kul att IOS fick en egen avdelning dock. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen blir gladare än jag att få se REAPER tilldelas en alldeles egen avdelning. Men vi kan väl ändå ändra den smått förringande underrubriken "Cockos billiga inspelningsprogram Reaper"...

Förslag:

Cockos ultraflexibla inspelningsprogram

Eller:

Audio- och musikproduktion utan gränser

Eller:

Inspelningsprogrammet som ingen vågar älska

Eller:

Valles jävla tjatobjekt

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen blir gladare än jag att få se REAPER tilldelas en alldeles egen avdelning. Men vi kan väl ändå ändra den smått förringande underrubriken "Cockos billiga inspelningsprogram Reaper"...

Jag ser inget problem med att framhäva det låga priset och därmed betona tillgängligheten. De flesta har råd och möjlighet att använda Reaper.

Däremot tycker jag att det är på sin plats att även uppdatera beskrivningen av andra underkategorier. Logic kunde till exempel heta "Apples billiga inspelningsprogram Logic".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inget problem med att framhäva det låga priset och därmed betona tillgängligheten.

Well, då är väl jag glaset-är-halvtomt-typen i sammanhanget, medan du är glaset-är-halvfullt-typen. För jag läste "billigt" ganska så... billigt. If ya catch my drift.

Logic kunde till exempel heta "Apples billiga inspelningsprogram Logic".

Jaa! Och Cubase kunde få underrubriken "Steinbergs bug" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog ändå med Valle till viss del (men kanske inte om hans förslag...😉). Det är olämpligt att använda värdeladdade ord i sådana beskrivningar. Billigt kan som sagt uppfattas på olika sätt beroende på vem som läser det. Bättre att bara skriva namn på olika versioner, som det är på de övriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog ändå med Valle till viss del (men kanske inte om hans förslag... 😉).

Åja... "Audio- och musikproduktion utan gränser", kanske inte var så bra. Men "Cockos ultraflexibla inspelningsprogram" eller "Valles jävla tjatobjekt" ser jag som hur fina förslag som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att beskrivningen på Reaper-forumet ändrades, för "Steinbergs svindyra inspelningsprogram Cubase" hade kanske inte blivit så populärt, även om man i konsekvensens namn hade behövt skriva så 😕

Nej då, skojade bara. Det ser bra ut nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...