Jump to content
Annons

mazarin


aROCKER

Recommended Posts

Annons

Han köpte en förpackning som va mazarin!

Vad besviken man blir när man inser att förpackningen är mazarin. Speciellt om hunnit ända hem med den. Och som vanligt har man inte tagit kvitto så det går inte att byta den. Vem skulle tro en på ICA? "Ursäkta, jag köpte den här förpackningen för en liten stund sedan och när jag kom hem såg jag att den var mazarin." Dom bara, "Har du kvitto då?". Och jag ba´, "Ööh, nääeh men det var hon den mökrhåriga korta som satt i kassan." Nu tittar personalen på mig som att jag är en stalker. Jag blir lite nervös, flackar med blicken och dröjer med orden. "Hon hon kanske ... kan, hon kanske minns mig?" Fan, nu är det kört. Jag kan inte gå hit igen på två veckor minst. Och det här är den affär jag lärt mig hitta bäst i. De flesta andra affärer har grönsakerna på fel ställe. Lycka till att hitta svarta bönor på burk. Två-tre varv minst. Så klart personalen undrar vad man håller på med. Det är då misstagen händer. Man plockar något ur hyllan bara för att smälta in. En förpackning som ser ut som något man behöver hemma. Den mörkhåriga tjejen i kassan hälsar vänligt och jag svarar något passande. Men jag råkar tänka tanken om hon är lika trevlig mot andra kunder såsom hon är mot mig så tonfallet blir lite slirigt. Jag hatar den där blicken hon ger som svar. Förlåt, det var inte meningen! vill jag skrika eller säga menar jag. Men varför ska jag ursäkta mig. Hon tittar fortfarande på mig och säger "Det blir 174 och 50, tack!" som att hon upprepar sig. Varför kan dom inte ha maskiner som tar betalt så som dom har på Konsum? Jag har glömt att ta påse så jag måste besvära henne att slå in den i efterhand. Som om det var mitt fel att dom inte har maskiner som gör hennes jobb. Orkar inte stå kvar och vänta på kvitto. Alltså mazariner, vad fan tänkte jag på? Det måste finnas någonstans på nätet där man kan sälja dom. Kanske någonstans man kan beställa svarta bönor på burk och dom kör hem det. Eller kanske låter en maskin lämna det utanför dörren.

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad besviken man blir när man inser att förpackningen är mazarin. Speciellt om hunnit ända hem med den. Och som vanligt har man inte tagit kvitto så det går inte att byta den. Vem skulle tro en på ICA? "Ursäkta, jag köpte den här förpackningen för en liten stund sedan och när jag kom hem såg jag att den var mazarin." Dom bara, "Har du kvitto då?". Och jag ba´, "Ööh, nääeh men det var hon den mökrhåriga korta som satt i kassan." Nu tittar personalen på mig som att jag är en stalker. Jag blir lite nervös, flackar med blicken och dröjer med orden. "Hon hon kanske ... kan, hon kanske minns mig?"

Inte vilken blick som helst heller, med dom där strumaögonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur anmäler man en hel tråd till en moderator när den spårat ur?

(Ja, jag är medveten om att det finns bättre ställen att fråga, men nu får jag kanske svar samtidigt som någon tar åt sig.)

Jag har redan anmält ett par inlägg i början av urspårningen, antar att det är så man får göra. Tycker det är synd att denna intressanta tråden ska börja handla om mazariner.

Jobbar ni här eller ?

http://www.sakerhetspolisen.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är synd att denna intressanta tråden ska börja handla om mazariner.

Jag tar åt mig. Min enda ursäkt är att jag behövde skriva av mig och passade på att göra det i en tråd som verkade urspårad.

Kan man inte inte se mazarinsnacket lite som en respons på något som skedde tidigare i tråden? Det vill säga när den gled över från topic till tuppfäktning.

Edit: Fel citat...

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite urspårat? 3000 notifieringsemail om mazariner är ganska friskt urspårat i en tråd jag själv startat som jag är ganska säker på INTE handlade om mazariner från början. Vet inte hur det hamnade så snett, men men. Bra att det verkar ha gett glädje åt några iaf! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite urspårat? 3000 notifieringsemail om mazariner är ganska friskt urspårat i en tråd jag själv startat som jag är ganska säker på INTE handlade om mazariner från början....

Så så... Glöm inte att tråden är i "vänteläge". Ingen ursäkt kanske, men det är bättre att den bumpas med kuliga saker än "bump", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!" ...

Var glad att ingen har nämnt Hitler och hur han stal från judarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så så... Glöm inte att tråden är i "vänteläge". Ingen ursäkt kanske, men det är bättre att den bumpas med kuliga saker än "bump", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!", "hur gårdet?", "Inget än!" ...

Var glad att ingen har nämnt Hitler och hur han stal från judarna.

Var det inte Hitler som uppfann Mazarinen ?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vad stolt jag blir...jag är tydligen TS på denna så fan ta den som går OT och inte snackar mazariner.

...oj, hoppla, tror visst jag måste anmäla Slejnard och therocker.

Inte för dåligt gitarrspel utan OT i min mazarintråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...