Jump to content
Annons

Inbyteskampanj för UAD-1 - snart övergång till 64-bit pluggar


Lundin

Recommended Posts

Tänkte bara blåsa upp det här för dem som inte sett att Universal Audio är på väg mot att släppa 64-bitars pluggar senare i år och att de gamla korten ej kommer stödjas längre, ( dock så fungerar korten med version 6.1 av mjukvaran.)

och att det dragits igång en inbyteskampanj som sträcker sig fram till i sommar.

Information hos Svenska Fitzpatrick

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Tycker inte det är värt det. Har bara ett uad-1 kort. Är idag bara en dyr dongel använda deras kort och pluggarna är allt annat än billiga. Förut var de bättre än alla andra men idag får man en lika bra plugg för samma pris utan något dyrt begränsat dsp-kort som kostar skjortan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det är värt det. Har bara ett uad-1 kort. Är idag bara en dyr dongel använda deras kort och pluggarna är allt annat än billiga. Förut var de bättre än alla andra men idag får man en lika bra plugg för samma pris utan något dyrt begränsat dsp-kort som kostar skjortan.

Håller med. Fast jag har tre kort så det blir hur som helst billigare för mig om jag går lös på ett quad. Nästan 4 papp billigare.

Så det får kanske bli ett. Hade satt ut en annons för ett bra tag sen och ingen nappade, så dom hamnade i lådan. Nu får man iaf lite för dom. Men ändå så ska man ut med 9 papp, för lite mer dsp-kraft. Löjligt! Känns nästan påtvingat att byta in dom. 9 papp? Det får man hela SSL-bundeln för. Som jobbar native. Så antalet instanser bräckar mer än 4 QUAD-kort tillsammans, iaf på min burk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att du gör! 🙂

Fast kommer man att få de varianter som fungerar på det nya kortet eller måste man betala uppgraderingsavgiften ?

Åke

Redigerat av ake
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bra fråga. Det skrev de inget om. Skulle inte förvåna mig om det kostar och valt utesluta det för att man inte ska avskräckas från att köpa nytt kort och sen sitter man där surt och måste slanta ut för att kunna använda kortet. Kan ha fel men det lär visa sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Angående UAD-1 pluggar till version 2 så uppdaterar man alla dessa (kostnadsfritt) innan man avregistrerar UAD-1 kortet , sen gör man sin trade in eller säljer det.

Det är iofs lite luddigt skrivet, men de brukar vara väldigt hjälpsamma om man ber om hjälp.

UAD-1 till UAD-2 info

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Logga in på http://www.uaudio.com/trade-in och klicka på "Get Started" Välj dina kort och välj sen "Confirm /Trade in" Ladda sen ner din PDF-fil och fyll i dina uppgifter, skriv ut och lämna till UAD-2 försäljare och beställ det kort du vill ha. Vid leverans av ditt nya UAD-2 kort så lämnar du in ditt UAD-1 kort till butiken. Ett tips är att lämna det med originalkartongen, klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Uppgraderar man inte dom vi registrering av ny hårdvara?

Hur menar du att man gör det INNAN trade in?

Som jag skrev så är det lite luddigt skrivet på deras sida men om du bara har 1st UAD-1 i din dator och flera extra pluggar och du säljer det kortet har du ingen ny hårdvara att knyta dina pluggar till.. Ska man byta sitt UAD-1 och efteråt skaffa ett UAD-2 så kan jag hålla med om att det blir svårt, men skriv ett meddelande till dem och fråga hur du gör, de är väldigt hjälpsamma och har en bred tröskel för vad de gör för sina användare när det blir strul.

BTW: Fick svar från Bill putnam JR ang. inbyte av UAD-1 mot ett "värde" och lägga till pengar mot ett Apollo, men fick till svar att "de inte har tillräckligt med kapacitet att producera Apollo-enheter under inbytesperioden"..

.. Det absolut enklaste vore väl då att senarelägga kampanjen eller förlänga perioden? Hmm..

Anywayz, det finns nu en FAQ som tar upp vad som kan vara värt att veta.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Dealen hos Fitzpatrick är ju ganska mycket sämre än det som står på UA's hemsida. 200$ får man i inbyta enl UAD, men bara 1300kr hos FP. Så slutpriset för ett solo-kort hos FP blir ju 2400kr mot 199$ hos UA.

Edit: Gnälligt av mig kanske, klart det blir dyrare med import och skit.

Redigerat av Fnulf
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...