Jump to content
Annons

Gruppköp av RNC


Claes Holmerup

Recommended Posts

Detta startade som ett svar i en annan tråd, men det är smartare att lägga som en separat tråd, så att det blir lite tydligare...

FMR Audio's fina kompressor RNC (Really Nice Compressor) kan du köpa extra förmånligt nu. Passa på att hänga med, så slipper du köpa en sämre kompressor för att komma ner i pris... 😆

Listpriset är 2595:- (redan det priset är egentligen billigt för en så bra kompressor som det är) - men när flera köper samtidigt i detta gruppköp (som sker parallellt med VST-Forum), blir det enligt följande i stället:

Minst 5st: 2200:-/st

Minst 10st: 2000:-/st

Efter ytterligare förhandlingar:

 

5st: 2100:-/st

 

10st: 1900:-/st

Mer info om enheten hittas här: http://www.fmraudio.com/RNC1773.htm

rnc-photo2.jpg

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som jag nämnde i en annan tråd är jag välldigt intresserad om det blir 10 pers. Jag är också rätt intresserad av att få veta något deadlinedatum. Dock i motsats till Led Paul r att jag behöver en kompressor relativt fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Deadline Har jag faktiskt glömt bort att fundera på... 😆🙂

11 Mars (alltså om två veckor) - låter det som en vettig deadline, så kör vi på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen har opponerat sig mot denna deadline, så:

11 Mars (om 2 veckor) tycker jag kan vara lagom för en slutlig beställning - som måste göras per e-mail till mig.

Leverans kommer att kunna ske omgående - men i nödfall kan jag vänta med betalning och leverans till den 25:e, så att pengarna räcker... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo allihopa!

Jag tror fan att jag är på om det är så att den fungerar bra till gitarr och bas också. Jag är inte så het på kompressorer men eftersom ni rekommenderar den så starkt och att den är prisvärd så borde den väl hantera dem bra?

Deadline var den 11:e alltså?

Mvh

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten sammanställning så här långt.

Studio-forumet:

Visat intresse i förra tråden, men inte anmält i denna:

ChrioN

Logichead

bernu

wonderboy

I denna tråden:

Les Paul (eventuellt)

Hemluth (om det blir 10)

strumpan metal

VST-Forum:

Wulfie

oscar

Rapid W (Rapid Wanker i Studio-forum)

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes: Lär tyvärr hoppa denna gång, men du kommer att behålla kompressorn i sortimentet så man kan få tag på den till ordinarie pris genom dig vid ett senare tillfälle antar jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes: Lär tyvärr hoppa denna gång, men du kommer att behålla kompressorn i sortimentet så man kan få tag på den till ordinarie pris genom dig vid ett senare tillfälle antar jag?

Den kommer absolut att finnas kvar! Det är roligt att kunna sälja riktigt bra prylar - och är de dessutom ovanligt billiga, så är det ännu roligare... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar ungefär detsamma som strumpan ovan! Jag har f n ingen kompressor alls och är RNC en bra all round-kompressor som förstainvestering? Finns någon extern recension nånstans på nätet, som reder ut alla begrepp? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar ungefär detsamma som strumpan ovan! Jag har f n ingen kompressor alls och är RNC en bra all round-kompressor som förstainvestering? Finns någon extern recension nånstans på nätet, som reder ut alla begrepp? 😏

Den är kvalitetsmässigt kanske overkill som första investering i en kompressor - men å andra sidan slipper du byta ut den i samma veva som du annars hade tröttnat på en halvkass, billig kompressor - så den är en väl genomtänkt investering på det sättet... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste byta kamrem och en massa andra grejer på min bil nu så det blir ingen kompressor för mig...

FASIKEN OXÅ 😛🙁

Irriterande när sådant dyker upp när man har planerat annat. 🙁

För alla andra är det nu en vecka kvar att anmäla sig i tråden.

De som har bestämt sig säkert, kan maila till mig redan nu angående adressuppgifter o dyl - och eventuella villkor, som att det måste bli minst 5 eller minst 10 för att de ska vara med. Detaljer angående betalning och annat tar vi sedan via mail. Vi kan lugnt utgå från att det blir minst 5 - men frågan är om vi når upp till 10...?

Jag rekommenderar alltså att alla som redan nu vet att de vill vara med, mailar snarast om detta.

De som inte har hört av sig via mail till mig den 11:e, kommer att få mail eller PM dagen efter, där de får en chans att förklara sig... 😆 Nåja - så farligt är det inte, men jag frågar de som har visat intresse om de vill vara med eller inte, så att ingen råkar glömma deadlinen...

Har jag sedan inte fått något svar på min fråga under söndagen, så är det kört. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är grymt kluven, tur att jag har några dagar på mig!

Men jag säger såhär, ifall min gitarr jag beställt från USA klarar sig genom tullen, så tveklöst. Annars, så tja, möjligtvis. Jag måste utvärdera vad jag lider störst behov av, en mic-preamp eller kompressor (saknar båda). Vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste utvärdera vad jag lider störst behov av, en mic-preamp eller kompressor (saknar båda). Vad tror ni?

Ifall du saknar både mikrofonförförstärkare(?) och kompressor så hade jag definitivt köpt en mikrofonförförstärkare(?) först eftersom jag måste/vill kunna förstärka signalen till vettig nivå innan jag får in den i datorn eller i t.ex. en kompressor.

MvH Rickard Gerthsson

Edit: Rättade dåliga meningar.

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag måste utvärdera vad jag lider störst behov av, en mic-preamp eller kompressor (saknar båda). Vad tror ni?

Ifall du saknar både mikrofonförförstärkare(?) och kompressor så hade jag definitivt köpt en mikrofonförförstärkare(?) först eftersom jag måste/vill kunna förstärka signalen till vettig nivå innan jag får in den i datorn eller i t.ex. en kompressor.

MvH Rickard Gerthsson

Edit: Rättade dåliga meningar.

Det är surt att gå miste om denna deal - men jag måste hålla med Rickard. Utan en preamp har du kanske inte mycket glädje av kompressorn. Har du däremot en mixer, så kan du ju köra med den ihop med kompressorn tills du har möjlighet att skaffa en fristående preamp... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har ju ett litet mixerbord (Behringer UB808) men det ser ju, som bekant, inte mycket ut för världen. Genom denna kör jag f n min Röde NT1000 och min SM57:a.

Jag vet faktiskt inte hur mycket "bättre" det skulle låta med en dedikerad mic-preamp, och jag är ungefär lika osäker på hur mycket en riktigt bra kompressor (som RNC tycks vara) skulle betyda. Men ni rekommenderar alltså en preamp framför allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har ju ett litet mixerbord (Behringer UB808) men det ser ju, som bekant, inte mycket ut för världen. Genom denna kör jag f n min Röde NT1000 och min SM57:a.

Jag vet faktiskt inte hur mycket "bättre" det skulle låta med en dedikerad mic-preamp, och jag är ungefär lika osäker på hur mycket en riktigt bra kompressor (som RNC tycks vara) skulle betyda. Men ni rekommenderar alltså en preamp framför allt?

Har du Inserts på mixern, så kan du köra med den tills du har möjlighet att köpa en bättre preamp - om du tycker att det behövs. Visst är RNC kanske lite overkill att köra med en Behringermixer, men du behöver i alla fall inte vara oroliga för att kompressorn inte håller måttet... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter vidare förhandlingar, så kan jag glädja alla med att priset nu har kunnat pressas ytterligare lite.

Om någon känner sig osäker på pengarna, så kan betalning och leverans skjutas upp till 25/3, så hinner lönen komma innan kompressorn måste betalas... 🙂

Jag hoppas att denna lilla prisjustering kan locka några till, så att det till slut landar på 10-priset. 😉

De slutliga priserna är:

Minst 5st (som redan är uppnått): 2100:-

Minst 10st: 1900:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Argh... är jävligt sugen alltså hur många är ni ifrån 10 nu? Jag har ju pengarna men jag hade egentligen tänkt att spara till en gitarr.

En grej förresten. Mickarna jag har behöver fantommatning. Jag använder den inbyggda preampen i mitt ljudkort (ST-Audio DSP2000 C-port). Då fungerar det väl inte att koppla in kompressorn eller? Vet inte riktigt hur det fungerar men fantommatning kräver väl XLR sladdar? Är inte så jätteinsatt på det här så om någon kan förklara det så vore det välkommet.

Förtydligande:

Går det att koppla

Mick->RNC->Ljudkort

Ifall micken får fantommatning från ljudkortet. Fungerar det ens att köra en kompressor före preampen förresten?

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Förtydligande:

Går det att koppla

Mick->RNC->Ljudkort

Ifall micken får fantommatning från ljudkortet. Fungerar det ens att köra en kompressor före preampen förresten?

Nja, det blir väll mer isåfall

Du har väll 8in/8ut på det ljudkortet så det borde ju gå att skicka signalen enl följande

input 1 -> output 2 -> kompressor > input 2

Mikrofon -> Preamp (in1) ljudkort -> (out 2) kompressor -> (in2) ljudkort -> Dator

Det kan ju vara bra att ha 2 spår som spelas in på in1(utan) & in2(med)

för att ha en med och en utan kompressor. Utifallatt man inte skulle bli nöjd med

kompressionen längre fram i mixen.

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...