Jump to content
Annons

Bra House pluggar VST?


BHR

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Red one kör väl nöstan bara det som finns i Logic....

eehh fast house var det ja....

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument? Effekter? Vad vill du ha?

Massive, Sylenth1, Nexus 2, Waves pluggar, Z3ta+, FXpansion DCAM: Synth Squad, osv, osv.

Arturias V-Collection är ganska populär. Det viktigaste är att som vanligt påpeka att det inte handlar om vilken VST du har, utan vad du gör med instrumentet/effekten. Välj en synth du gillar gränssnittet på, och lär dig tweaka skiten ur den.

Klassisk house använder ofta samplade gamla skivor, disco, soul, lite vad som helst. Progressive har ofta ett ganska rått digitalt ljud, där funkar Sylenth1 och Massive bra.

Tech house använder mycket samplingar i form av percussion och så.

I Electro House är det feta, råa ljud som gäller, då är Massive given.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Som sagt så är det inte så mycket vilka effekter eller syntar du använder.. vissa är däremot lättare att göra specifika genrebetonade låtar med då funktioner i syntar och effekter redan är tänkat mot en viss genre. Tänker närmast på Nexus 2 , Sylenth och NI Massive.. där du nästan får ett färdigt ljud ur en helt avskalat grundpreset. .. gör en konstpaus här för att se om någon säger emot ... hmmm...kanske inte riktigt då, men om det är oldschool house du är ute efter tror jag dessa ovanstående får "baklänges-tweakas" för att få rätt stuk då de fräser ordentligt... Modern house med tillhörande avarter tror jag de funkar ganska ypperligt till.

Arturias V-serie skulle jag isåfall rekommmendera som bra grund att bygga vidare på, förutom då genuin oldschool sampling med tidstypisk samplingshastighet och holy 12 bitars bitrate. Arturias V-serie är ju inte direkt soundhypade som de ovanstående tre mer än att de efterliknar gamla analoga syntar som det gjordes både det ena och det andra med när det begav sig.. Arturia-syntarna kräver däremot en hel del av din dator så du kan inte köra ett dussin av dem på en aldre dator med kackigt minne.

Mer House åt folket..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle rekommendera Audio Realism`s Bass Line 2. Är i princip en mjukvarukopia av tb-303, dock betydligt billigare 🙂 Den utmärker sig knappast som en typisk del av dagens houseproducenters uppsättning av pluggar. Jag kan dock intyga att den inte sviker dig när det kommer till att göra feta basslines, vilket man knappast kan få för mycket av. Den är relativt enkel och lättanvänd också... über!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...