Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2005


peppemannen

Recommended Posts

hmmm fyra sidor med inlägg.... 🙂 så... gott folk... ni tittar alltså på detta 😱

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 162
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Ojämt mellan omgångarna - förra gången var det bara förlorarbidrag - den här gången var ju åtminstone fyra hyfsade...

Och håller med om tjejerna i vita overaller - lite Charlie's Angels över dem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna omgång var riktigt seg tycker jag. Förra veckans programledare hade mer underhållningsvärde än hela lineupen ikväll.

Roligast var väl den stackars kameramannen som var tvungen att jaga Jimmy Janssons yviga rörelser runt hela scenen.... 🙂

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nog får Ni väl hålla med om att de som skrivit Martin Stenmarcks låt vet vad de sysslar med. Likaså den som arrat och spelat in den. Visst lät den "Las Vegas". Tankarna gick till både Presley under Vegas-perioden och avlägsna vinkningar från Sinatra, Martin och Davis jr. Snyggt jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog får Ni väl hålla med om att de som skrivit Martin Stenmarcks låt vet vad de sysslar med. Likaså den som arrat och spelat in den. Visst lät den "Las Vegas". Tankarna gick till både Presley under Vegas-perioden och avlägsna vinkningar från Sinatra, Martin och Davis jr. Snyggt jobb!

Hoho, gissa vart jag åker i morgon bitti då? L.V.! Ska försöka samla lite inspiration samtidigt, sitter väl och lirar gura med nån Elviskopia så här dax i morgon kväll... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa omgången hittills. För första gången kände jag mig tvungen att rösta, har aldrig hänt förut. Visst var Charlietjejjerna heta, men LaGaylia var outstanding. 🙂

Nästan lite FÖR bra för att vara med. Klassisk låt. Nåja, hon gick ju vidare med ett nödrop.

tjillevippen

edit: stafvel

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoho, gissa vart jag åker i morgon bitti då? L.V.! Ska försöka samla lite inspiration samtidigt, sitter väl och lirar gura med nån Elviskopia så här dax i morgon kväll... 😆

Damn you! Daaaaaaamn you!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är som baken...

Vi kan gunga... Detta elände måste ha varit ett skämt. Irriterande och hemsk låt som påminde om Per Gessle lite grand - men helt utan hans finess... Blä!

Las Vegas... Som hämtad från signaturmelodin till en dålig TV-serie. Blä igen - men ett bra framförande av eländet...

Wherever you go... Plagiat av "Walking on sunshine" - åtminstone introt och den allmänna "idén". Blek och trist låt som inte kommer i närheten av sin förebild.

Nothing at all... Hemsk röst till en sådan låt. Passar inte alls. Låten i sig helt menlös och inte det minsta soulig.

Rain... Detta var nog den låt som var trevligast (eller ska man säga: minst dålig...) i kväll.

Om natten... Jessica var riktigt bra på sin debutplatta. Sedan har det bara gått utför, tyvärr. Blek och tråkig låt, som hon dessutom inte verkade gilla själv. Varför ställa upp om man inte gillar låten...?

De sista två var så dåliga att de inte ens är värda att nämnas.

Över lag, så tyckte jag att detta var sämsta omgången hittills. Efter första omgången trodde jag att det inte skulle gå att sjunka djupare i gungflyet av dåliga låtar. Jag hade tyvärr fel. I alla tre deltävlingarna har det nog bara varit en låt som har gått att lyssna på. Resten tillhör kategorin bottenskrap - och medlemmarna i detta forum gör generellt mycket bättre låtar...

Inte ens Pontare lyckades lyfta tillställningen, utan gjorde ovanligt dåligt ifrån sig. Kanske berodde det på vem han sjöng med...?

Platt och tråkigt även i mellanspelet - och så de vanliga upplästa replikerna och "skämten" av programledare - och så sedvanligt idiot-"reportage".

Vi fick trösta oss med en bra DVD efteråt - för filmutbudet var lika trist som det brukar...

OJ! Vad jag lät positiv i detta inlägget, eller hur...? 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow!

Inga kommentarer alls om deltävling 4. Så bra tyckte alltså folk att den var... 😲

Orkar inte skriva igen, så jag hänvisar till mina kommentarer här: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?p=155319

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tyckte att det var bra. bra att vissa låtar gick vidare och att vi slipper vissa andra.

hon som sjöng diffrent kind of love var personligast och bäst.

vissa andra är man duktigt trött på innan de ens framfört sitt bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tyckte att det var bra. bra att vissa låtar gick vidare och att vi slipper vissa andra.

hon som sjöng diffrent kind of love var personligast och bäst.

vissa andra är man duktigt trött på innan de ens framfört sitt bidrag.

Mhmm det var väl ingen direkt schlager men man får inte vara för konservativ. Röstade mest på henne för att jag vill ha mer av henne. Om hon inte gått vidare så skulle hon försvunnit och sne hade man inte fått höra den där rösten igen. Som bästa schlagerlåt var nog Anne-lie Ryden men hennes röst pallar jag inte 🙂

Sen var det kul att se hennes min då dom ropade upp caroline wennergren istället för henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så otippat, och så bra. Tittar högst sällan på festivalen, men igår blev det av, och det var så kul att se en riktigt typisk schlager bli slagen på mållinjen. Oh vad jag njöt. Skön låt med! Go caroline

Link to comment
Dela på andra sajter

............man blir nästan ledsen när man läser hur många som tittar. Är det flickvännerna som tvingar vuxna , begåvade och talangfulla studiosnickrare som på detta forum att se på .....?

Varför ledsen? Spelar väl itne dig nån roll vad vi tittar på? Eller? 😄

Iaf. Jag själv tittar för musik är alltid musik även om man inte alltid gillar det. Musik och tv är mitt favorit nöjje (efter livespelningar då).

BTW. är det bara jag som tycker att ( nu vet jag inte hur det låter live) ljudet på schlagerfestivalen har sugit rel. hårt. Nivåerna mellan röster och musik har varit konstig. Sen har det ofta låtit som dom sjungit i en burk. Lite mycket reverb för min smak men... ja..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa med festivalen var väl att (enligt Aftonbladet) Anne-Lie Rydé nu lägger schlagerkallingarna på hyllan och börjar pyssla med nåt annat (Segemyhr är hon ju kanonbra i t ex). Lite naivt av henne att tro att det går att det går att ställa upp två år i rad med samma låt för övrigt.... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången (nånsin?) som det faktiskt var de två låtarna som var bäst (IMHO) som gick vidare!!

Har gått runt och nynnat på Nannes bidrag rätt mycket sedan i lördags...

Och jo, jag håller med moberg: Jag tittar för att jag gillar musik! Musik är alltid musik även om den oftast i det här fallet inte är bra. Men det kan va kul ändå. Kathrina & the "#¤%&/'s låt var hur kul som helst. Och det sämsta jag hört på länge... Snacka om att rada upp klyschor!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

"Andra chansen" i går var ju rena skämtet...

När de nu för en gångs skull anstränger sig och plockar dit en symfoniorkester, så borde väl för 17 bidragen framföras live med denna orkester - och inte genom inspelade videos från singbackframträdandena tidigare... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

"Andra chansen" i går var ju rena skämtet...

När de nu för en gångs skull anstränger sig och plockar dit en symfoniorkester, så borde väl för 17 bidragen framföras live med denna orkester - och inte genom inspelade videos från singbackframträdandena tidigare... 😆

du har en poäng där

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon den "nya" tjejen, Caroline, vilken röst, vilken låt! Jag gillade t o m den där lite "hårda surheten" som hon ibland drogs med.

Det är väl åldern men första gången hon sjöng låten började jag rysa av välbehag, andra gången kom tårarna!!!

Så jäsikens oväntad låt, så jäsikens oväntad röst! Ibland blir man bara så totalt överraskad och knockad! Sen var det fräckt att det var låten som regerade, inte klädsel, koreografi, pyroteknik eller hur mycket hud som visades.

Fy fasiken vad sånt här är fräckt! Även om inte just Du knockades av just det här så hoppas jag att Du känner igen känslan: Från ingenstans kommer en låt eller artist och Du blir golvad, underbar känsla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa med festivalen var väl att (enligt Aftonbladet) Anne-Lie Rydé nu lägger schlagerkallingarna på hyllan och börjar pyssla med nåt annat (Segemyhr är hon ju kanonbra i t ex). Lite naivt av henne att tro att det går att det går att ställa upp två år i rad med samma låt för övrigt.... 😆

Hon har väl kört med samma låt hela sin karriär imo. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon den "nya" tjejen, Caroline, vilken röst, vilken låt! Jag gillade t o m den där lite "hårda surheten" som hon ibland drogs med.

Det är väl åldern men första gången hon sjöng låten började jag rysa av välbehag, andra gången kom tårarna!!!

Så jäsikens oväntad låt, så jäsikens oväntad röst! Ibland blir man bara så totalt överraskad och knockad! Sen var det fräckt att det var låten som regerade, inte klädsel, koreografi, pyroteknik eller hur mycket hud som visades.

Fy fasiken vad sånt här är fräckt! Även om inte just Du knockades av just det här så hoppas jag att Du känner igen känslan: Från ingenstans kommer en låt eller artist och Du blir golvad, underbar känsla!

ja, den ska jag rösta på igen.

kalla mig gärna rasist, men att hon är svart gör det hela ännu bättre. så långt från lotta engberg och kikki danielsson man bara kan komma. sån känsla och äkthet.

det här skulle man kunna vara stolt över att ställa upp med i eurofinalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Hissmusik från 40-talet?

Kul att någon berördes av det i alla fall - men i mina öron lät det bara trist och slätstruket. Lagom anonymt för att bli signaturmelodi i någon dålig TV-serie... 😆

Att Rydé lägger ner melodifestivalen är bara bra. Hon har tydligen till slut insett att hennes rockröst inte passar till dansbandslåtar... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...