Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2005


peppemannen

Recommended Posts

A Different Kind Of Love är nog den enda som jag personligen överhuvudtaget tycker är något att ha; men som den skulle funkat på Euroschlagerfestivalen tänker jag inte ägna några större funderingar på 😱..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 162
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vi kan gunga på engleska.. 🙂)) Kan ju bli hysteriskt roligt. "We know how to swing".. Och så lite naket.. Säker etta!

We can swing, swing, swing, you and I,

we can sing, sing, sing, squealawheel,

I am king, king, king, if only for a day.

Hjälp - det rimmade ju på engelska också. De hade tänkt översätta den! *springer och gömmer mig* 😱

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att nanne grönwalls låt var helt kass? För mig kändes det som att den aldrig kom igång utan bara haltar hela tiden på nåt jäkla sätt. Ser ingen som helst hitpotential i den. Fattar inte hur den kunde komma så högt som den gjorde. Men så brukar jag alltid vara i en väldigt liten minoritet när det gäller omröstningar/åsikter här i sverige...

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att Jill Johnsson sopar mattan med Carola Och Lena Ph alla gånger. Synd på det där missödet med miken när ho' sulle te å yla bara.

Ska bli kul att se hur det går för herr Stenmarck borta i Kijev också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det vore bra om vi inte klarar kvalplats, så att vi inte får vara med året efter......tror det kan sätta hela svenska maskineriet i gungning så att vi får lite ordning på skiten tills vi ska vara med igen.

Då kanske dom fattar att dom helt enkelt måste ta med dom BÄSTA låtarna.....för att de är bäst helt enkelt, inte bara köra sitt inavelsrace med Gson,bert,bobby och gängen.... Absolut inte för att jag inte gillar Stenmarks låt, men jag tror det skulle behövas röras om lite i melodifestivalsgrytan....

Jag sitter bara och ojar mig för att det OMÖJLIGT OMÖJLIGT kan ha varit de bästa låtarna som gått vidare! Av 4000(eller hur många det nu var) bidrag MÅSTE det funnits låtar som var bättre än de Björkman skakat fram i år!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag missade alltihop, som vanligt 🙁

var det verkligen nå'n som vann ?? 😛

😆

Visst var det en som vann - men den lät som en återvunnen signaturmelodi från en TV-deckare på 70-talet.

Enligt mina öron fanns det bara fel låtar i år, men Shirley Clamps låt var lite mindre dålig än övriga bidrag - trots att det var ditslängt en malplacerad standardtrumtakt som gick dubbelt så snabbt som låten hade bruk för... :rolleyes:

SamiRaj: Instämmer helt. Hon var en inbjuden "joker", som fick i uppdrag av SVT att skriva en låt, som var självskriven att komma med oavsett hur kass den var - vilket också visade sig.

Mr Keys: Tror du verkligen fortfarande att det är en tävling, där alla 3000 bidragen har samma chans? Det syns ju tydligt på "urvalet", att förlagens låtskrivare är självskrivna medverkande varje år och att privatpersoner inte har en chans att komma med, oavsett hur bra deras bidrag är. Privatpersonernas bidrag lyssnas garanterat inte ens igenom. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att nanne grönwalls låt var helt kass? För mig kändes det som att den aldrig kom igång utan bara haltar hela tiden på nåt jäkla sätt. Ser ingen som helst hitpotential i den. Fattar inte hur den kunde komma så högt som den gjorde. Men så brukar jag alltid vara i en väldigt liten minoritet när det gäller omröstningar/åsikter här i sverige...

Håller med dig. Raka fjärdedelar... Inget sväng. Trist melodi.. Tråkigt arr...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...