Jump to content
Annons

Är det inte på tiden att vi får en flashspelare?


KillwithSkill

Recommended Posts

Ja som sagt, nu har jag hållt käft bra länge och väntat på detta besked. Kålsuperiet har nått sin gräns!

Kan vi inte få flashspelaren i demodelen nångång? Vem är webmaster? Vet att det vart snack om det sen längesen.

Alternativt att man får välja när man skapar tråden vilken källa låten kommer ifrån? Dom flesta har tillgång till servrar liknande Dropbox osv.

Satt ikväll och rensade mina nerladdade filer och det mesta var bara skit från studios forum som tog upp mest utrymme.

Inte kul att behöva ladda ner en hel låt som sparas på hårddisken bara för att sen då upptäcka efter 3 sekunder att det var inget av värde att lyssna på.

Och varför denna popup/ny sida så fort man klickar "klicka här för att lyssna" ??? Idiotiskt!

Sen en annan sak vad gällande meddelenden här på forumet.

Varför TRE announcement? Först via mail (går väl iofs stänga av) sen en popup där du inte kan svara på. Utan måste gå in i inkorgen. Likt förbannat så är det uppe till höger dubbla meddelanden Vid ditt avatarnamn och sen den där nollan/siffran som säger hur många olästa meddelanden det finns!

Sidan gjordes om för ett bra tag sen och folk käftade om detta. Och fortfarande så är det samma skit sen dess?!

Läge att fixa om lite.

Det behöver inte vara en larmtuta så fort nån kontaktar en annan medlem! Dessutom så ta bort tummen upp grejen. Hör hemma hos fjortis.nu

Fixa detta så kanske jag överväger att bli prenummerant... 🙂

Er smärta i röven/// Killwithnoskill fuckers 😉

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan bara hålla med. Sjukt risig lösning på ett forum som fokuserar på musik, kom igen nu? Musiken ska göras lättillgänglig så att flera lyssnar och tycker till! Det är en ganska viktig funktion på ett musikforum och jag förstår inte att det inte läggs någon energi på detta från "ledningen". Detta har varit uppe så många gånger, men inget händer egentligen, man undrar vad som ska krävas?

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt någon som sitter i toppen helt utan kompetens med en förmånlig lön o.s.v samma skit vart i världen man vänder sig.

Bra förslag det är ju musik och ljud vi håller på med här.

En spelare som alla kan trycka på play på utan att var medlem eller så. 😛

Redigerat av TripMan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det borde finnas en spellista med forumets alla låtar där man kan sortera efter vilken genre, artist, år osv, och skapa som en spellista. Trycker man på låttiteln så kommer man till låtens tråd och kan lägga en kommentar.

Det skulle nog sätta fart på kritikutdelningen!

  • Gilla 7
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte en Spotify-kopia? Samma utseende,snarlika funktioner. En artistinfo-flik som i Spotify. Samma förtjänst per lyssning (=0kr). Namnförslag: "Studio-fy" (utan bindestreck).

Man skulle också kunna välja om nedladdning är möjlig eller bara streamat, så man har lite kontroll på musiken.

Som det nu är, är det väldigt sällan jag lyssnar på andras musik. Tyvärr.

(Mac/Iphone funkar inte med flash. Och inte vissa Android-nallar.)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Sen kanske det är dags att se över genrealternativen.... Varför Pop ihop med country T.ex?

Jag personligen skulle gärna se att det fanns sisådär 10 - 15 genres till. synth/electronica skulle funka bättre än elektroniskt/dance T.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kanske det är dags att se över genrealternativen.... Varför Pop ihop med country T.ex?

Jag personligen skulle gärna se att det fanns sisådär 10 - 15 genres till. synth/electronica skulle funka bättre än elektroniskt/dance T.ex.

har också funderat över det där pop/country och blues/jazz t,ex

tycker också att det behövs fler genrealternativ.

rolleyes.gif

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kanske det är dags att se över genrealternativen.... Varför Pop ihop med country T.ex?

Jag personligen skulle gärna se att det fanns sisådär 10 - 15 genres till. synth/electronica skulle funka bättre än elektroniskt/dance T.ex.

+1 på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, genre-indelningen bör ses över med. Fattar inte att det stått stilla så länge på denna front, trots att användarna (vi) påpekat detta flertalet gånger. Fick höra sist att det låg på deras 2-do-list, men förstår inte vad som tar sådan tid faktiskt. Antar att funktioner som inte direkt är sammankopplade med tidningsförsäljning hamnar lågt ner på priolistan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är kasst är att man MÅSTE ladda upp en låt för att kunna skapa en tråd. Tar man då bort låten så försvinner även tråden.

Knäppt!!! Och idag så funkar det ju att länka till en mp3-låt. Och då blir det automatiskt en flashspelare! Som här-> http://dl.dropbox.com/u/4201606/Stammbaren%21.mp3

Så funktionen finns ju redan där! Låt folk få välja vart man vill lägga låten! På egen server eller om man önska ladda upp den här.

Och visst, kör html5 om så är.

Så det bästa idag om man vill dela med sig en låt är att skapa tråden i "Allmänt" och länka direkt!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, jag kan bara instämma med övriga talare här. Jag har skickat in önskan om spelare och att förenkla demosidorna samt förändra (plocka bort) kategorierna för långt över ett år sen. Fick väl nåt svar om att "vi ska se över det"

Som musikerforum så lyssnar man förvånadsvärt lite på sina musikermedlemmar och kvarnarna maler otroligt långsamt på detta forum.

Men folk har ju påpekat detta länge nu och inga förändringar har skett, så det är väl bara att inse faktum att man på Studio inte brinner för sitt forum längre, så som man gjorde en gång i tiden. Synd!!

Redigerat av jonnerstone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...