Jump to content
Annons

Är det inte på tiden att vi får en flashspelare?


KillwithSkill

Recommended Posts

Det finns väl flertalet utvecklare här på forumet, kanske kan administratörerna överlåta lite jobb åt oss om de inte hinner?

Förslag:


  1.  
  2. Gör en poll, kolla hur många som vill ha funktionen
  3. Utred bästa lösningen (använda färdig spelare (vilken?)/utveckla egen (vilka funktioner?))
  4. Utveckla
  5. Utvärdera

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jättebra idé men tom jag fixar att lägga upp via tex dropbox så den nya vägen är kanske att använda det som redan funkar:

http://dl.dropbox.com/u/9809462/Belinda.mp3

Japp.

Mycket bättre att använda redan existerande lösningar än att tynga sajten med fler filer och funktioner.

Analogfreak försöker spinna den här tråden genom att pusha för den på KR och sabla ner på O, med start idag. Kan vara bra att veta vilka mekanismer som är i görningen. Don't feed the trolls.

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp.

Mycket bättre att använda redan existerande lösningar än att tynga sajten med fler filer och funktioner.

Analogfreak försöker spinna den här tråden genom att pusha för den på KR och sabla ner på O, med start idag. Kan vara bra att veta vilka mekanismer som är i görningen. Don't feed the trolls.

KonTROLLrummet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp.

Mycket bättre att använda redan existerande lösningar än att tynga sajten med fler filer och funktioner.

Analogfreak försöker spinna den här tråden genom att pusha för den på KR och sabla ner på O, med start idag. Kan vara bra att veta vilka mekanismer som är i görningen. Don't feed the trolls.

Vad går han under för namn den här gången?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak försöker spinna den här tråden genom att pusha för den på KR och sabla ner på O, med start idag. Kan vara bra att veta vilka mekanismer som är i görningen. Don't feed the trolls.

Haha, den snubben är inte speciellt frisk han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast flashspelare är ju inte det optimala för oss som kör mycket via mobilen, känns ju onödigt om man ändå ska fixa till problemet att man exkluderar vissa plattformar från att vara med.

Hej Jonnerstone 🙂

Håller med, dock vore en enkel flashspelare ändå ett steg åt rätt håll. Allt är bättre än nuvarande "lösning".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jonnerstone 🙂

Håller med, dock vore en enkel flashspelare ändå ett steg åt rätt håll. Allt är bättre än nuvarande "lösning".

Tjenare mannen, kul att se dig igen :-)

Jo jag håller väl med till viss del, men risken är ju att man implementerar flashspelaren "tillfälligt" och sen tar det ytterligare 2-3 år innan man har fixat nåt bättre och då är antagligen flash redan dött :rolleyes:

Moderatorerna agerar ju inte direkt snabbast på detta forum s.a.s 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra idé men tom jag fixar att lägga upp via tex dropbox så den nya vägen är kanske att använda det som redan funkar:

http://dl.dropbox.com/u/9809462/Belinda.mp3

Ja, men tyvärr måste man ändå ladda upp en låt, om man vill att den ska hamna under Låtar & filer. Vi kanske borde bojkotta den funktionen och skapa trådar med våra låtar, tills dess att det händer något.

Viva la Revolución!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorerna bestämmer inte detta... men jag har för mig att detta har varit uppe förut och att major-problemet är att forumets motor är lite passé. Om jag nu minns rätt. Plus att det inte finns någon dedikerad resurs som jobbar med forumet. Detta är sånt som jag har för mig att jag har läst, förmodligen i samband med det stora sammanbrottet för ett par år sedan, så ta det inte för en given sanning. Kan för övrigt bara hålla med om att en flashspelare skulle sitta fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorerna bestämmer inte detta... men jag har för mig att detta har varit uppe förut och att major-problemet är att forumets motor är lite passé. Om jag nu minns rätt. Plus att det inte finns någon dedikerad resurs som jobbar med forumet. Detta är sånt som jag har för mig att jag har läst, förmodligen i samband med det stora sammanbrottet för ett par år sedan, så ta det inte för en given sanning. Kan för övrigt bara hålla med om att en flashspelare skulle sitta fint.

Jag har PM:at olsberg om denna tråd, men inte fått något svar. Vi pratade lite om flashspelare (eller likvärdig lösning) tidigare nämligen, då sa han att det var något som skulle fixas nu under våren vad jag förstod. Om man inte har tid eller lust, så kanske det finns folk som kan hjälpa till? Det känns inte okej att bara ignorera detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorerna bestämmer inte detta... men jag har för mig att detta har varit uppe förut och att major-problemet är att forumets motor är lite passé. Om jag nu minns rätt. Plus att det inte finns någon dedikerad resurs som jobbar med forumet. Detta är sånt som jag har för mig att jag har läst, förmodligen i samband med det stora sammanbrottet för ett par år sedan, så ta det inte för en given sanning. Kan för övrigt bara hålla med om att en flashspelare skulle sitta fint.

Men det kan inte vara så svårt att knacka ihop något eget. Jag ställer som sagt gärna upp om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

På den lilla bemanning vi har så gör vi allt i vår makt på både arbetstid och fritid för att hinna med både tidning och webb, även om vi inte är ute och skryter med hur mycket vi jobbar 🙂

Sedan nyåret har låthanteringen legat högt i prio, men tjänsteresor och oplanerad sjukdom har dessvärre kommit emellan. Nu ligger nya låthanteringen uppe med flash-spelare 🙂

  • Gilla 8
Link to comment
Dela på andra sajter

På den lilla bemanning vi har så gör vi allt i vår makt på både arbetstid och fritid för att hinna med både tidning och webb, även om vi inte är ute och skryter med hur mycket vi jobbar 🙂

Sedan nyåret har låthanteringen legat högt i prio, men tjänsteresor och oplanerad sjukdom har dessvärre kommit emellan. Nu ligger nya låthanteringen uppe med flash-spelare 🙂

eusa_clap.gif Kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten förbättring, tack - MEN också en försämring! Länken till trådsidan från filsidan har försvunnit. Eller har jag missat nåt? 😲 Nu måste man leta upp trådsidan om man varit på filsidan och sedan vill skriva något om låten vare sig man laddar ner eller lyssnar i flashspelaren (vilket jag aldrig gör: saknar tidsangivelser, saknar volymknapp och man kan inte lämna sidan när man lyssnar). Att ha alla funktioner som tillhör låten på samma sida står högt på önskelistan.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten förbättring, tack - MEN också en försämring! Länken till trådsidan från filsidan har försvunnit. Eller har jag missat nåt? 😲 Nu måste man leta upp trådsidan om man varit på filsidan och sedan vill skriva något om låten vare sig man laddar ner eller lyssnar i flashspelaren (vilket jag aldrig gör: saknar tidsangivelser, saknar volymknapp och man kan inte lämna sidan när man lyssnar). Att ha alla funktioner som tillhör låten på samma sida står högt på önskelistan.

Länken finns på högersidan, "länk till ämne" eller något sådant. Inte helt uppenbart, men den funkar.

Olsberg skriver att dom ska infoga kommentarer osv på samma sida sen. Men det kräver väl mer jobb antagligen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Vad hände med flashspelaren? Den som fanns (dock undermålig) nu borta?

Och slippa att öppna en ny ruta bara för att få lyssna?

Just det,, hörru du Olsberg fixa flashspelaren och fler genres till alla låtar..

Redigerat av BHR
Link to comment
Dela på andra sajter

Flashspelare är inte rätt nu 201!!! HTML5 heter det som gäller numera... Tycker för övrigt att det inte är något som helst problem att direktlänka till en mp3-fil. Funkar utmärkt på t.om en iPad! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...