Jump to content
Annons

Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 3 veckor senare...

Det är en massa spekulationer och antagande där på andra forumet... Jag TROR att priset blir ungefär densamma som 8.5 (eller annan version) kostar idag. Uppgraderingen blir något billigare (iallafall från 8.5 Prod till X1 Prod) nu än förr... Den som handlar 8.5 eller annan version idag får uppgraderingen gratis.

Men den som lever får se.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag inte riktigt vad det är för spekulationer ni nämner, priset har väl varit solklart skyltat på CW-s hemsida ett tag nu; 399 USD för dyrversionen. Sen hur det översätts till svensk/europeisk valuta är möjligen en annan sak; CW brukar alltid räkna USD=EURO vilket man iofs ska ifrågasätta. Vi arma europeer blir prisdiskriminerade 😱

Det kanske spekuleras därför att folk tror att man läst fel, det är "för" billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En dollarkurs på sju spänn med ett dollarpris på 399 blir alltså 3750 spänn hos Thomann.

Japp. I USA betalar man 399 USD, i europa 399 EURO, så sätter Cakewalk priset. 399 EURO är (dagens kurs) 3700 SEK.

[EDIT: Följande mening är min sk ÅSIKT om cakewalks prissätning:]

En mer rimlig prissättning för oss vore ju förstås "rätt" kurs; 399 USD = (ungefär) 300 EURO = (ungefär) 2800 SEK.

tjong

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som var rolig med deras sensationsnyhetsvideo, det var när de talade om att fristående fönster "is sooo last decade" och gav sken av att de hade kommit på ett nytt koncept med s.k. dockade fönster. Något som t.ex. Vegas, Audition och REAPER har haft — typ alltid. 😄

Och så är jag ganska säker på att en ny-version aldrig kommer att kosta oss i Sverige några sketna 2 800 SEK. Jag tippar att när allt finstilt är pålagt och "korrigerat" på CW:s whoops-sida, så hamnar nog slutpriset på ca 4 200 SEK. Billigt nog ändå — men "rättare".

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Och så är jag ganska säker på att en ny-version aldrig kommer att kosta oss i Sverige några sketna 2 800 SEK. Jag tippar att när allt finstilt är pålagt och "korrigerat" på CW:s whoops-sida, så hamnar nog slutpriset på ca 4 200 SEK. Billigt nog ändå — men "rättare".

Men jag förstår inte vad ni inte förstår: Priset i europa (och vi ligger i europa, right), är 399 EURO för Sonar X1 producer edition. Det blir med dagens kurs ungefär 3700 kr.

Nån enskild handlare kanske reglerar det priset några spänn hit o dit, men vanligast så beställer man från CW-s webshop och får härket hemlevererat med bud (om det inte handlar om nån downloadversion utan låda).

Jag skriver det igen för säkerhets skull: Sonar X1 Producer Edition kostar 399 EURO i Europa, 399 USD i USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag förstår inte vad ni inte förstår: Priset i europa (och vi ligger i europa, right), är 399 EURO för Sonar X1 producer edition. Det blir med dagens kurs ungefär 3700 kr.

Nån enskild handlare kanske reglerar det priset några spänn hit o dit, men vanligast så beställer man från CW-s webshop och får härket hemlevererat med bud (om det inte handlar om nån downloadversion utan låda).

Jag skriver det igen för säkerhets skull: Sonar X1 Producer Edition kostar 399 EURO i Europa, 399 USD i USA.

Och varför är priset i euro inte omräknat från dollar som det rimligtvis borde vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Då har man beställt uppdatering till X1. Blir säkert kanonbra detta:)

Ett par härliga tester gör ju att man blir extra sugen... och priser: Computer Music Editors Choice Awards och CM Performance Awards...

http://www.musicradar.com/gear/all/computers-software/digital-audio-workstations-daws/sonar-x1-332533/review

Nu önskar man bara att resten av världen kunde fatta hur bra Sonar faktiskt är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Will do.

Cakewalk har dock fortfarande strul med sin kortbetalning i webbshoppen.... Tar lite mailkonversation innan man har produkten i lådan (föredrar att ha boxen).

Vad har du beslutsångest över?

Berätta sen hur det går för dig, DanceMannen!

Jag har beslutsångest.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man beställt uppdatering till X1. Blir säkert kanonbra detta:)

Ett par härliga tester gör ju att man blir extra sugen... och priser: Computer Music Editors Choice Awards och CM Performance Awards...

http://www.musicradar.com/gear/all/computers-software/digital-audio-workstations-daws/sonar-x1-332533/review

Nu önskar man bara att resten av världen kunde fatta hur bra Sonar faktiskt är.

Varifrån har du beställt? Beställde från emusic veckan före jul, men det har inte kommit än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att Sonar X1 hamnade på dryga 3600 SEK, trots allt. Och med tanke på att GUI:n blev förbannat jävla snygg (det snyggaste jag sett i DAW-väg hittills faktiskt), så kan jag inte annat än att backa en aning med min tidigare skepticism samt framföra mina gratulationer till alla Cakewalk-fans.

Och så fick Vallhagen ett leende på läpparna; och ett smått demoniskt "he he heeee..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterar från Sonar PE 8.5, så köper via Cakewalks egna webbshop.

Varifrån har du beställt? Beställde från emusic veckan före jul, men det har inte kommit än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...