Jump to content
Annons

NISSENENMONDAI


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons

Hej kära vänner! Ville dela med mig av nåt som blåste skallen av allt jag hört tills nu:

Aldrig känt behov av att slå på trumman för nån eller nåt innan, men det här var bannemig speciellt tycker jag.

Tidelipom

Euhm, är det skördetid i garderoben Laxen? 😉

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du upptäckt nåt stort, får Kurt Kobain vibbar av gitarristen och visst är det en lite femininare variant av Dave Grohl bakom trummorna...banne mej! Har inte sett hela då det laggar så förbenat men skulle inte bli förvånad om dom smashar instrumenten i slutet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Euhm, är det skördetid i garderoben Laxen? 😉

Cheers!

Va?

Alltså jag är uppriktig, det här är det bästa jag hört på länge. Fattar inte vad ni andra ville säga med mer eller mindre ironiska inlägg men jaja.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Va?

Alltså jag är uppriktig, det här är det bästa jag hört på länge. Fattar inte vad ni andra ville säga med mer eller mindre ironiska inlägg men jaja.

Vi är (i alla fall jag) bara dryga skitar!

Det VAR verkligen ganska ösigt (speciellt mot slutet) men likväl en seeeg sträcka dit och det är ju inte precis så att man sitter och nynnar på melodin 😉

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt med folk som tar upp minimalismen igen. Sån här musik försätter en i ett tillstånd som ständigt förändras. Härligt!

Väntar man sig en låt med traditionell uppbyggnad blir man dock ganska besviken. Går man igång på detta kan jag rekomendera Philip Glass, Steven Reich och en del gamla skivor med Eno och Robbert Fripp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidelipom

efter 45s började jag undra...

men sen kommer det ju nånstans även om det tar sin tid

synd att ljudet är så kackigt

vid 4min så är jag inne i det 🙂

det här hade ju inte setts som särskilt konstigt på 70 talet

upprepning å påbyggnad är underskattat verktyg

det blåste inte skallen av mig men ett schysst tips ändå 🙂 me like

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset laxen!

Jag har går och längtat efter en skön konsertupplevelse. Det visar sig att Nissennenmondai kommer till Sverige i slutet av månaden. Spelar bland annat på Strand den 22 oktober.

Hittade också två plattor på Spottan. Att de har en låt som heter This Heat och en som heter Sonic Youth säger en del om deras influenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Rätt fantastiskt att på studioforum, där det ständigt diskuteras hur man får bättre ljud på sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och så hyllas den här musiken eller vad man ska kalla det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt fantastiskt att på studioforum, där det ständigt diskuteras hur man får bättre ljud på sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och så hyllas den här musiken eller vad man ska kalla det...

Tänk om det är så att varje genre har sina ljudideal. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt fantastiskt att på studioforum, där det ständigt diskuteras hur man får bättre ljud på sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och så hyllas den här musiken eller vad man ska kalla det...

bra musik kan faktiskt existera utan bra ljud

det är väl ingen som berömt ljudet däremot?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...