Jump to content
Annons

Separat avdelning


Hägglund (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

De som når längst i livet har mött många fiender på vägen. Att vända kappan efter vinden är inte utvecklande.

Jag ser ett problem med det här forumet och jag vill utveckla det till nåt bra :rolleyes:

Med tanke på hur många medhåll du får angående denna fantastiska idé - som Olsberg dessutom redan har förkastat - så är det nog inte forumet det är problem med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är att man vid registreringen får genomföra ett gehörsprov och utifrån resultatet få behörighet till de avdelningar man får skriva i.

HAHAHAHAHAHAHA:) Lägg till notation, funkis-analys, och lite kyrkorgel-a vista på tre system så är vi hemma...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är att man vid registreringen får genomföra ett gehörsprov och utifrån resultatet få behörighet till de avdelningar man får skriva i.

:rolleyes: Defenetivt! Kan man inte höra och skriva ut ett A7sus-5/B#maj3+11 så bör man se sig om efter en annan hobby/yrke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jesus vilket tjatter, läst igenom allt och fanns bara ett enda bra förslag, någon föreslog high end och low end uppdelat som på gearslutz.

Då delar man inte upp folket pga egenskaper utan prylar.

+1 på den. (om vi nu måste dela upp det så proffsen som Hägglund får lite lugn och ro i sitt forum-trollande)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)

Se bara hur många som läst tråden. De flesta har inte yttrat sig och det skulle inte förvåna mig om de tycker som jag. Varför tror du så många fullfjädrade har avvikit från forumet.... jo för att det finns en relativt låg limit här där kunskapen tar slut och istället fylls ut med massa Kalle-Anka trådar eftersom 95% här är n00bs.

För att inte svensk kompetens ska hamna på Gearslutz så måste vi göra det möjligt att bevara kompetensen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
:rolleyes: Defenetivt! Kan man inte höra och skriva ut ett A7sus-5/B#maj3+11 så bör man se sig om efter en annan hobby/yrke.

Nu behöver vi ju inte överdriva. Det räcker gott med att man kan avgöra intervaller mellan 2 toner. Det behöver man inte absolut gehör för utan det räcker med relativt gehör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skulle dela upp dylika frågor i två forum är det inte utomstående som ska bedöma vad som passar var, utan trådskaparen själv. På det viset sker ingen orättvisa.

Men personligen har jag inget behov av att dela upp något. Funkar bra som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är att man vid registreringen får genomföra ett gehörsprov och utifrån resultatet få behörighet till de avdelningar man får skriva i.

Det känns extremt irrelevant att ha bra gehör för att få skriva på ett studioforum. Jag håller nog inte med dig

någonstans faktiskt. Men sen stör nybörjare inte mig det minsta. Förmodligen för att jag själv utan problem

erkänner att jag är nybörjare på flera områden. Man kanske måste nå den insikten och ha den nivån av själv-

kännedom för att trivas på ett forum som är till för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver vi ju inte överdriva. Det räcker gott med att man kan avgöra intervaller mellan 2 toner. Det behöver man inte absolut gehör för utan det räcker med relativt gehör.

Njae, utan att kunna identifiera resonanserna i det rum man är i kan man inte hålla på med studio. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

hahaha

trolleri

Tror att han skojar nu...eller!?

Lite småkul, han har ju fått igång helgen för många tror jag.

Just detta småproblemsgnabbet gör att man placerar han en hel del längre bak i kön! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är att man vid registreringen får genomföra ett gehörsprov och utifrån resultatet få behörighet till de avdelningar man får skriva i.

Jag vet att du gillar uttrycket "Kalle Anka" ... När jag läser detta inlägg går tankarna direkt till Ankeborg. :rolleyes:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...e=%2BKalle-Anka

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Se bara hur många som läst tråden. De flesta har inte yttrat sig och det skulle inte förvåna mig om de tycker som jag. Varför tror du så många fullfjädrade har avvikit från forumet.... jo för att det finns en relativt låg limit här där kunskapen tar slut och istället fylls ut med massa Kalle-Anka trådar eftersom 95% här är n00bs.

För att inte svensk kompetens ska hamna på Gearslutz så måste vi göra det möjligt att bevara kompetensen.

Ännu en gång...håll den skyhöga kompetensen på ditt egna forum och kliv ur detta så vi får ha lite roligt ihop på denna site, förstår inte vad det är som hindrar dig, det är ju skitdålig nivå här, det känner du väl!? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med din uppdelning Hägglund så tror jag 99,7 % av trådarna redan i första svaret skulle handla om postningen verkligen var i rätt färgtråd för att efter fem inlägg som vanligt handla om kommunism kontra kapitalism.

Nu kan vi iallafall klara oss förbi färgproblemet innan vi kommer in på politiska frågor, så ibland hinner ett vettigt svar smita in innan allt barkar åt helvete, men nuförtiden är det alldeles för sällan.

Av och till så hänger jag fortfarande här, tycker det finns en del intressanta trådar och tankar, men alltför ofta så ser jag redan i början på tråden att det spårar ur, och då orkar jag inte läsa all egocentrisk skit som kastas till höger och vänster.

Det är synd, för med forumets samlade kompetens finns både en bredd och ett djup, vilket är en kombination som är svår att finna annorstädes, men om den inte delas så gör den heller ingen nytta.

Delningstanken, dvs att dela med sig av sin kunskap, utbyta idéer och hjälpa varandra med vår hobby var trots allt en av de bärande idéerna när forumet startade en gång i tiden. Tycker också att vi länge lyckades med netiketten, och visade en uppriktig vilja att dela och hjälpa. Nuförtiden blir jag dock tveksam om vissa inlägg verkligen skrivs med intentionen att tillföra något till trådskaparen, som i mitt tycke också är "ägare" av tråden.

Jag tycker att man i sitt inlägg ska kunna svara på två imaginära frågor:

1. Tillför jag trådskaparen något med mitt inlägg?

2. Bemöter jag någon, trådskaparen eller annan, på ett sätt, eller med en ton som jag själv skulle ta illa upp av?

I all välmening

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Ja se på den...NY NICK:

Kalle-Anka Formely known as: Analogfreak, Neutrik, Hägglund

Jag kan ta skiten du kastar omkring dig. Men jag vill bara poängtera att just DU är den i den här tråden som vid upprepade tillfällen går till direkt personangrepp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ta skiten du kastar omkring dig. Men jag vill bara poängtera att just DU är den i den här tråden som vid upprepade tillfällen går till direkt personangrepp.

F-låt, jag ska bättra mig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att han skojar nu...eller!?

en blandning tror jag 😎

han har säkert en allvarlig mening från början här men sen trycker han extra på lite knappar för att få folks reaktioner

ibland tror jag tom han ger sig in på att försöka behärska ironi :rolleyes: fast det går sådär ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är att man vid registreringen får genomföra ett gehörsprov och utifrån resultatet få behörighet till de avdelningar man får skriva i.

Där kom det, som jag väntat på den kommentaren!! :rolleyes: Jag ska göra det först, kom i håg det!! Det har du fan lovat!

Varför så många läser denna tråd Hägglund? Tja, kanske finns ett utbrett intresse av att se dig spåra ur, igen.

Hade du inte nästan en exakt lika tråd om att göra ett "elit" forum innan du blev bannad sist?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
en blandning tror jag 😎

han har säkert en allvarlig mening från början här men sen trycker han extra på lite knappar för att få folks reaktioner

ibland tror jag tom han ger sig in på att försöka behärska ironi :rolleyes: fast det går sådär ☺️

Du glömde nämna foliehatt... det kanske kommer i nästa inlägg. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Där kom det, som jag väntat på den kommentaren!! :rolleyes: Jag ska göra det först, kom i håg det!! Det har du fan lovat!

Varför så många läser denna tråd Hägglund? Tja, kanske finns ett utbrett intresse av att se dig spåra ur, igen.

Hade du inte nästan en exakt lika tråd om att göra ett "elit" forum innan du blev bannad sist?

Jo! Forumet finns men det var lite svårt att rekrytera medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

bara för att någon är nybörjare behöver inte det betyda att nybörjaren ha ett nybörjar problem och då kommer det en lite mer avancerad fråga.

när jag var liten lärde jag mig att det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.

en mindre bra fråga får ett svar, som i sin tur leder till en bättre fråga som får rätt svar.

eller? (lät rätt i huvudet :rolleyes: )

så vilken av dessa två delar av forumet blir du sorterad i Hägglund?

2002 (skrivande stund) inlägg sedan 24dec? hur många av dessa 2002 inläggen är av nytta? avancerad information om avancerad utrustning som nybörjare inte alls har någon nytta av eller ställa frågor om?

bara för att du har 2002 inlägg på bara några månader och sendan står det veteran under nickname betyder inte det att du kan ett skit. för mig ser det lite mer ut som att man sitter mer på forumet än man spenderar tid i sin studio och skapar.

att göra en nybörjar kategori låter inte alls dumt. där kan man samla "kom igång" trådar och "vilket ljudkort är bäst för 2000kr?" frågor.

då då slipper dom till och med söka och det blir fel.

men att låsa forumet i två delar låter helt förbannat idiotiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se bara hur många som läst tråden. De flesta har inte yttrat sig och det skulle inte förvåna mig om de tycker som jag. Varför tror du så många fullfjädrade har avvikit från forumet.... jo för att det finns en relativt låg limit här där kunskapen tar slut och istället fylls ut med massa Kalle-Anka trådar eftersom 95% här är n00bs.

För att inte svensk kompetens ska hamna på Gearslutz så måste vi göra det möjligt att bevara kompetensen.

Den enda anledningen till att folk läser denna tråd är för att bli roade/skrämda/förundrade av din fruktansvärt osympatiska framfart.

Och om du ska jämföra med Gearslutz så är det ett forum som riktar sig emot hela världen. Lite svårt att jämföra ett forum på svenska då ?

Även om de har mycket kunskap där så är bottennivån lägre också. Och snacka om upprepade trådar. Där ligger Studio forum i lä. Och då är vi tillbaka där du började. Upprepade nybörjarfrågor. Och det var väl dit du inte ville?

Jag har svårt att hänga med dig i ditt resonemang.

Sen säger du att kunskapen tar slut. jag har nog aldrig ställt en fråga som jag inte fått svar på. Tycker det finns nog med kompetenta personer för att täcka det mesta (dig själv inkluderat när du är på det humöret).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Den enda anledningen till att folk läser denna tråd är för att bli roade/skrämda/förundrade av din fruktansvärt osympatiska framfart.

Är det en Sifo-undersökning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...