Jump to content
Annons

Separat avdelning


Hägglund (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Ska jag vara ärlig så har nog även jag läst denna tråd 15-20 ggr från och till. Inte för att ämnet är intressant dock. ☺️

Nej det ända som är intressant (och rent av roligt ) är trådskaparens behov av uppmärksamhet / världsherravälde / vara bättre än andra.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Nej det ända som är intressant (och rent av roligt ) är trådskaparens behov av uppmärksamhet / världsherravälde / vara bättre än andra.. 😄

Syftar du på Olsberg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Nix, jag syftar på Inlägg #1 i denna tråd

Det är Olsberg som fixade till det. Jag svarade bara på hans inlägg i en annan tråd. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
inte riktiga namn?

som i analogfreak då eller? Eller är det ditt förnamn.

Om du vill veta så heter jag Fredrik i förnamn. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden ser jag inte tillför något annat än inlägg som borde ligga under avdelningen Utanför ämnet.

Stänger tråden, och avslutar med ett citat av Roffes eminenta inlägg. Ha en trevlig helg!

Med din uppdelning Hägglund så tror jag 99,7 % av trådarna redan i första svaret skulle handla om postningen verkligen var i rätt färgtråd för att efter fem inlägg som vanligt handla om kommunism kontra kapitalism.

Nu kan vi iallafall klara oss förbi färgproblemet innan vi kommer in på politiska frågor, så ibland hinner ett vettigt svar smita in innan allt barkar åt helvete, men nuförtiden är det alldeles för sällan.

Av och till så hänger jag fortfarande här, tycker det finns en del intressanta trådar och tankar, men alltför ofta så ser jag redan i början på tråden att det spårar ur, och då orkar jag inte läsa all egocentrisk skit som kastas till höger och vänster.

Det är synd, för med forumets samlade kompetens finns både en bredd och ett djup, vilket är en kombination som är svår att finna annorstädes, men om den inte delas så gör den heller ingen nytta.

Delningstanken, dvs att dela med sig av sin kunskap, utbyta idéer och hjälpa varandra med vår hobby var trots allt en av de bärande idéerna när forumet startade en gång i tiden. Tycker också att vi länge lyckades med netiketten, och visade en uppriktig vilja att dela och hjälpa. Nuförtiden blir jag dock tveksam om vissa inlägg verkligen skrivs med intentionen att tillföra något till trådskaparen, som i mitt tycke också är "ägare" av tråden.

Jag tycker att man i sitt inlägg ska kunna svara på två imaginära frågor:

1. Tillför jag trådskaparen något med mitt inlägg?

2. Bemöter jag någon, trådskaparen eller annan, på ett sätt, eller med en ton som jag själv skulle ta illa upp av?

I all välmening

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...