Jump to content
Annons

Beskriv kortfattat era liv år för år


Dingbats

Recommended Posts

Vi är några från längsta som redan börjat.

Jag:

1990: Föds.

1991: Lär mig gå.

1992: Lär mig prata.

1993: Inte fan vet jag.

1994: Leker Rasmus på luffen bakom dagis.

1995: Får en faktakalender av mormor.

1996: Är störst på dagis.

1997: Är livrädd för fjärdeklassarna.

1998: Skriver "I am eight years old" på engelskan.

1999: Ser på solförmörkelsen.

2000: Hela rummet är täckt med Star Trek-"skärmar".

2001: Ger fulla fan i elfte september.

2002: Tar en tjejkompis på fittan.

2003: Går foto på elevens val.

2004: Skaffar långt hår.

2005: Tycker att punghumor är top notch.

2006: Avstår från att dricka utblandad whisky på skolavslutningen.

2007: Lär känna min systers pojkvän.

2008: Bildar band med dem.

2009: Är desillusionerad på studentflaket.

Fidden:

1979 - tittar ut ur fittan

1980 - har ett födelsemärke på huvudet

1981 - klipper gräset med en plastgräsklippare

1982 - har extremt frikyrkliga kläder

1983 - får grannens bajs kastad efter mig pga avundsjuka för att jag leker med en tjej på granngatan

1984 - blir upplyft av min kusin Sara som är ett år yngre, som samtidigt utbrister "lilla fedik"

1985 - cyklar omkull och får hjärnskakning

1986 - leker med lego och är dålig på att måla

1987 - tittar i snusktidningar hos grannen som hans farsa gömt i papperskorgen. erkänner detta när jag kommer hem och startar en grannfejd.

1988 - råkar hela tiden peta samma klasskompis i ögat, men det är för att han är så kort.

1989 - är med och mobbar en kille från iran, men förnekar det i all evighet därefter pga skam

1990 - köper min första singel. Ciao ciao italia med galenskaparna

1991 - känner sig inte alls lika gigantisk som sexorna var för ett par år sedan

1992 - får sin första finne och tänker att det var ju inte så illa

1993 - köper en amiga 500 typ hundra år efter alla andra

1994 - tror att elektronik och sånt är kul

1995 - inser att elektronik och sånt är tråkigast i hela världen

1996 - slår rekord i herrsurfning

1997 - börjar inse att toto inte är bäst i världen

1998 - blir känd som "han med den gula jackan"

1999 - köper ett cigarettpaket och provar att börja röka, men misslyckas

2000 - vaknar i ett trapphus

2001 - hånglar med en tjej, är ihop med henne i 6 månader och dumpar henne en vecka innan hon planerat att förlora oskulden

2002 - tittar på när jobbarkompisar tejpar upp en kollegas stol i taket

2003 - märker plötsligt en dag att jag inte har så många finnar längre, och tänker att äntligen är helvetet över.

2004 - ett liv som en bergochdalbana och är snyggast i världen utan att veta om det. blir helt logiskt av med oskuld och sånt.

2005 - kan ett hundratal olika växter på latin

2006 - går till en frisör som säger "do borjar pli tonnhorik, ja"

2007 - slutar käka kött

2008 - råkar säga 1997 istället för 2007 på en redovisning

2009 - försöker summera hela skiten på ett forum

Killis (hoppar över några år):

1991 – föds i januari

1993 – jag har på mig shorts för första gången och kommenterar det med "men, bena ticker ut!"

1995 – jag får en lillebror

1996 – har visning av könsdelar med två blonda systrar i källaren på dagis

1997 – börjar skolan som sexåring eftersom det inte fanns plats på sexårsverksamheten där jag bodde och jag var klar med allt på dagis

1998 – spelar fotboll som en galning

1999 – mina föräldrar skiljer sig

2000 – upptäcker hockeykort

2001 – börjar cykla mountainbike och spela golf med min mammas kille, åker till spanien och har det jobbigt i barcelona när jag hör sirener överallt

2003 – börjar högstadiet och är ett år yngre och ett tacksamt offer, därför blir jag lite mobbad. blir samtidigt lagkapten för fotbollslaget. börjar spela innebandy.

2004 – slutar spela fotboll och innebandy, har sedan dess aldrig varit i närheten av den utmärka kondition jag hade då. träffar pontus genom alexander och vi tre börjar gå på tonår i kyrkan. är jättekär i filippa (som också går på det) och är en sjukt stor lunarnörd.

2005 – konfirmerar mig, dygnar för första gången i mitt liv under ett läger. åker även på sommarläger med kyrkan och till sälen över nyår med kyrkan för tredje nyåret i rad. tycker lägren är skitskoj men det kyrkliga sådär.

2006 – gör socialt självmord och väljer en liten privatskola istället för den stora vanliga i vänersborg dit "alla" går, vilket leder till att jag tappar kontakten med i princip alla i min högstadieklass. här någonstans är min paranoia som värst, blir sedan successivt bättre.

2007 – sitter i SYV-rummet på skolan och ser en lapp om ett stipendium från Sverige-Amerika stiftelsen, vilket jag söker. lägger ut en annons på vendolin om att jag spelar trummor och söker band

2008 – får i början av januari veta att jag blivit uttagen till intervju och språktest i stockholm tillsammans med fyra andra. En av dom är skitsnygg och lyssnar på of Montreal. tappar fokus lite grand på en uppsats som man skulle skriva och blandar ihop öst med väst och skriver att new england ligger i northwest. får det inte, blir skitdepp och söker ett annat. intervjun går åt helvete där så får inte det heller. börjar spela med janice prix, åker till USA på sommaren och förstår att min USAkåthet är befogad. har min första fylla den 5:e juni.

2009 – tar studenten, flyttar till uppsala, dricker mycket alkohol, har sex och trivs i allmänhet skitbra.

Ha med alla år!

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1986 - Ligger i mammas mage medan hon håller massa feta tal inför stora folkmassor. Föds i juli och man upptäcker att jag bajsar på mig hela tiden om jag dricker "vanlig" mjölk.

1987 - Blir slagen av min brossa hela tiden för att han är äldre och kan. Min syrra föds i december också. Mitt tidigaste minna är härifrån nåstans och består av att jag håller i en lila vinylskiva.

1988 - Började på kindergarten eller va de heter (dagis). spenderade rätt mkt tid utan mamma

1989 - flyttar till svea rike

1990 - Flyttar runt lite i sverige tills vi hamnar i Nässjö.

1991 - Flyttar till barnarp och hamnar hos en dagmamma som är rasist och tydligen har mig och min syrra bland hundarna medan de fina ariska barnen får kolla på tv och vara i vardagsrummet

1992 - hamnar på ett asläckert dagis och skaffar massa sköna polare. leker mest hela tiden

1993 - börjar skolan

1995 - är väl typ bland de populäraste i min årskurs. Börjar spela gura i musikskolan

1996 - blir ihop med en tjej typ nåra månader innan jag flyttar till colombia

1997 - Vant mig fett bra vid att bo i colombia. Är fett blyg och plugghäst. Börjar gilla dehär med trummor efter att jag slagit lite på brossans keyboard

1998 - Plugghäst fortfarande men börjar skaffa riktigt bra kompisar som man leker med i fritiden

1999 - Flyttar till svea rike igen och beter mig skitdrygt i svenska mått mätt vilket leder till att jag blir lite mobbad

2000 - Intresset för trummor blir fett stort jämfört med innan och man börjar att utöva det på actuall trummor ibland.

2001 - Börjar bli kompis med de populära människorna igen pga musikintresse

2002 - Skaffar första trummorna. Börjar gymnasiet och blir väl rätt populär där också. Kompis med alla typ mot slutet

2003 - Trivs asfint i gymnasiet och börjar upptäcka "göra musik i datorn"-grejen.

2004 - Super för första gången och har ett av mitt livs värsta fyllor/bakfyllor. Lyckas med konststycket att vara full i en kyrka på en tidigt morgon.

2005 - Knullar första gången i ett tält i hultsfred medan man är skitfull, folk som sover/är däckade i tältet medan jag och tjejen gör det också,...Flyttar till uppsala och försvinner i ett alkoholmoln i 2 år som resulterar i mitt andra sexencounter

2006 - Kämpar genom plugget och har de svårt att få ihop med poäng till csn.

2007 - Hoppar av Teknisk Fysik. Träffar clara och får mig min första riktiga tjej.

2008 - Skärper till mig, börjar nytt programm och börjar plugga mer seriöst. Startar DKM

2009 - Gör musik osv osv osv... knullar lite mer osv osv osv. FLyttade ihop med en polare som jag träffat över studioforum 😄

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

1989 - Ploppar ut, ser allmänt förvirrad ut och hälsar på mina två bröder.

1990 - Blir depp över att jag e flint.

1991 - Får hår och blir glad.

1992 - Sömnar i gröten medan familjen skrattar och filmar.

1993 - Vi flyttar ut på landet och jag får en till bror (dock inte jag som föder)

1994 - Dagis. Drack oboy och slappade.

1995 - Börjar skolan väl, e rädd för min magister men han visar sig vara snäll. Får en till bror.

1996 - Lär mig ofrivilligt att cykla när min bror skickar iväg mig på en bmx, men har väl varit bra att kunna nu såhär i efterhand.

1997 - Blir ihop med min första tjej. Var med henne hos en annan tjej och de tyckte det var roligt att inte låta mig låsa toalettdörrn när jag skulle pissa så jag pissade på mig till slut. Jag gjorde slut och sedan dess har vi aldrig pratat.

1998 - Blir stort Michael Jackson-fan och har plansher på väggarna.

1999 - Börjar ta pianolektioner. Blir ihop med min andra tjej och hånglar för första gången. Blev dock kortvarigt förhållande av nån anledning, har aldrig pratat me henne sedan dess heller.

2000 - Satt mycket på rummet och byggde saker, ville bli en maskiningenjör.

2001 - Min mamma går bort. Fy fan va jobbigt.

2002 - Högstadiet. Osäker pojk som låg lågt.

2003 - Samma

2004 - Moppe.

2005 - Börjar tekniskt gymnasium och börjar spela trummor i Megaboyz! Spelar oxå i ett deathmetalband ett tag.

2006 - Inser att den kristna tron är helt fucked upp grej och jag inser att det är en sekt som jag därför hoppar av, men blev uppfostrad sån så det var egentligen inte självvalt från början.

2007 - Spelar trummor i funk/jazz-trion The Major Three. Sjukt kul. Gör ett projektarbete me två polare som drar in massa pengar.

2008 - Slutar ta pianolektioner. Blir depp igen pga av hårbrist. Jobbar sedan som truckförare på Volvo och jobbar sedan på resturang.

2009 - Börjar på teknisk högskola och hittar Längsta som är det bästa som hänt mig. 😄

😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Har hållt på med denna funktionen ett tag nu...

=======================

function p=ökar_p(t v)

t=0

v_max=crucial_p;

if p~=v_max

while p<v_max

p=p*t;

t=t+1;

end

else

p=crucial_p

end

=======================

har kommit till punkten då p=v_max

alltså måste jag köra funktionen jag tidigare skrev!

tömmningsfunktionen alltså!

Jag tror du nog har postat i fel tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

1993: Jag kom till

94,95,96,97,98,99: Jag har min uppväxt genom 90-talet

2000: Jag börjar första klass tror jag

2001: World trade center sprängs och jag bygger det med kapplastavar lol

2002: Jag hörde trancemusik för första gången

2003: Fick en sur lärare vid namn åsa

2004: Jag börjar med musik

2005: Börjar bli pro på simning

2006: Blev tonåring, blev geek och satt och spelade spel halva sommaren 🙂

2007: Fick en låt spelad på nattklubb för första gången

2008: Gick åt skogen, tränade bort den sommaren. Så hårt att jag skadade axlarna 🙂

2009: Första sommarjobbet, första synten, börjar gymnasiet, fick stipendie från grundskolan, raidar som en tokig på WoW...

Intressant? Nja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd... hinner inte skriva något så detaljrikt just nu men kan sammanfatta mitt liv som; jättebra, sämre, ännu sämre, riktigt kasst, något bättre (dvs fortfarande ' ännu sämre'), bättre och till drägligt. Jag har en känsla av att i takt med att tiden tycks gå fortare när man blir äldre, ju svårare är det att hitta ngt som gör livet guldkantat. Fast... det där låter mycket dystrare än vad jag egentligen är. 😛 God jul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite stickprov:

1986 - åkte bak på farsans motorcykel genom skogen

1990 - började skolan och låtsades inte kunna läsa för att passa in

1994 - hade med metallica till månadens låt på roliga timmen. Fick inga röster, fröken stängde av efter en minut av låten.

1998 - sydde egna byxor på syslöjden, utsvängda. Hade dreadlocks och kajal. Lyssnade på metal och såg ut som fan. blev märkligt nog inte mobbad.

2000 - hängde med ekonomer, hängde med punkare, hängde med vänsterfolk, hängde med rollspelare och hockeykillar.

2002 - flyttade hemifrån till ett litet jävligt kallt stenhus i malmö med en tjej.

2004 - Försökte få mitt ljudkort att funka.. googlade och hittade ett rätt trevligt forum. Var skraj för alla äldre, duktiga gubbar.

(paus för skratt)

2005 - läste konst. Lekte inte nudda golv, vaknade och åt glass till frukost och byggde överaskningar till min sambo gömda i lägenheten.

2006 - träffade kvinnan i mit liv, blev lämnad av kvinnan i mitt liv. Två års kraschlandning i slow-motion följer.

2009 - dags att repa sig

2009 - åker hem på jul till mina föräldrar. Får mollevick på hur störiga dom är och känner mig som en dålig människa som inte pallar med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det alltså helt otänkbart för dig att man faktiskt kan förlora den som man vet är kvinnan i ens liv?

Det beror på hur ung man är.

Jag tror Lax x3 kommer finna någon annan

som visar sig vara kvinnan i hans liv.

Dessutom försökte jag bara vara uppmuntrande. Sorry...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...