Jump to content
Annons

Studiofestival 30 - SPÅNTRÅD


Carl Cadello

Recommended Posts

jag med 😳

Ska kolla med mina gamla polare som numera är musikproffs om de har några sångfiler som de kan dela med sig av till oss, utan att det blir problem. Annars kanske NI alla kan komma med förslag till mig, på egna eller andras sångspår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Eller musik med bara sinustoner. Så kan man inte gömma sig bakom snyggt smink.
Och enbart velocity 100 eller noll. Utan effekter! Sinussymfoni!

Det är en bra ide! Men gillar fortfarande iden om att skapa musik runt ett sångspår bättre.

Risken med sinuslåtarna är att man blir fullt och komplett galen efter att först ha suttit i timmar med att göra låten, för att sedan sitta och lyssna på X antal bidrag även de lika ljudmässigt monotona! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

accapella spåret låter också som en bra ide´, man slipper både sjunga och skriva text. 🥰 det spar ju lite tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt liknande kanske redan har gjorts här...

men ett barntema med egenskrivna barnvisor (menlösa barnens dag är kring juletid)

Vi på forumet kan rösta fram topp tio barnlåtar som man sen ger till en gäng barn som får lyssna och rösta fram vinnaren.

Roddigt och krävande kanske...

/Cato

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst har vi skräck, ska det fan låta som en skräcklåt.

Har vi 80-tal så ska man inte få poäng för en bra vanlig pop-låt...den ska innehålla 80-talets alla stora element.

Kör man 70-tal så ska vi flyttas dit i tiden.

Nu gör vi porrfilmsmusik, tävlar i det och jg ska bli KÅT....8poäng till låt Nr: 6 "hon red mig vackert".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska du inte säga så.. det finns mycket man kan göra med tonhöjd och tonlängd.. haha

Jamen tänk känslan efteråt då! Tillochmed en fyrkantsvåg kommer vara som en gyllene änglafanfar av välljud.

Hahahahaha! Riktigt roligt!

Jag håller fast vid acapella-idén ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Slipper?! Det är ju allt det roliga. Nej, ner med joachimes förslag. Coverfestival! jaaa!

*lobbar hårt*

du kan ju köra, sjunga stämmor mm. eller göra en duett där du sjunger egenskrivna rader varannan gång.

kanske kan bli några sångspår man får välja bland eller använda allihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan ju köra, sjunga stämmor mm. eller göra en duett där du sjunger egenskrivna rader varannan gång.

kanske kan bli några sångspår man får välja bland eller använda allihop.

Och är kanske en fördel för de som inte är så jäkla bra på att sjunga!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Skulle det inte vara kul med ett humortema? Göra en låt som är både seriös och rolig på samma gång altså. Man kan ju använda både text och musik för att roa folk med tänkte jag.

Fast risken är väl att det bara blir en massa trams iofs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller musik med bara sinustoner. Så kan man inte gömma sig bakom snyggt smink.

Jag gillar ideen.

Fast jag vill utveckla den lite: Varför inte göra en chip-tune style festival ? Alltså där all musik skall låta som på C64 och gamla Amiga tiden. Typ, bara 3 ljudkanaler, och ljuden var inte mer än några få stycken överlagrade sinusoscillator.

Och ändå gjordes det grymma låtar på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar ideen.

Fast jag vill utveckla den lite: Varför inte göra en chip-tune style festival ? Alltså där all musik skall låta som på C64 och gamla Amiga tiden. Typ, bara 3 ljudkanaler, och ljuden var inte mer än några få stycken överlagrade sinusoscillator.

Och ändå gjordes det grymma låtar på det!

+1 på den! Detta hade varit hur kul som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

en glam-rock festival i stil med sweet, kiss, alice cooper, new york dolls,slade mfl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar ideen.

Fast jag vill utveckla den lite: Varför inte göra en chip-tune style festival ? Alltså där all musik skall låta som på C64 och gamla Amiga tiden. Typ, bara 3 ljudkanaler, och ljuden var inte mer än några få stycken överlagrade sinusoscillator.

Och ändå gjordes det grymma låtar på det!

Ja, det låter verkligen lofi om SID-chipet som satt i Commodore 64, men just sinusvåg klarar den faktiskt inte av.

Grundformerna i DCO'erna är triangel, sågtand, variabel puls och ett slags brus. Det går också att få vågformer att modulera med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter verkligen lofi om SID-chipet som satt i Commodore 64, men just sinusvåg klarar den faktiskt inte av.

Grundformerna i DCO'erna är triangel, sågtand, variabel puls och ett slags brus. Det går också att få vågformer att modulera med varandra.

Oh, då ser man. Tack för påpekandet.

Nu får vi ser ifall det verkligen blir en chip-tune festival :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...