Jump to content
Annons

Studiofestival 30 - SPÅNTRÅD


Carl Cadello

Recommended Posts

"Hela idén är ju att sången ska vara densamma för alla, så att sjunga om den tycker iaf jag går bort. Självklart får du spela vilken melodi du vill på instrumenten, annars kommer ju det mesta låta likadant"

Precis! :rolleyes:

"när alla lyssnar på sången så får ju var och en egen ide om hur musiken (och dess melodier) låter och sedan skapar man den så att det låter bra ihop med sången.

sen kanske man vill klippa isär sången här och var för att den ska fungera ihop med musiken man gjort."

Precis igen! 😄

Nu hoppas jag bara på att NI skickar mig lite av era sångspår. Så kom igen leta i era mappar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

När vi gjorde uppgiften i skolan så valde jag ett sångspår som man anade hörde hemma i en upptempo-poplåt. Jag gjorde en rhodes-aktig ballad i moll med lite stråkar, en klasskompis gjorde av samma sångspår en trance-låt... Så det kan bli väldigt varierande även om man inte får ändra sångspåret på något sätt (processa, klistra ihop text på annat sätt, etc)!

Redigerat av Johnny Boi
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu!

Kommer det inte in några sångspår får jag, flabb och sixties sjunga in ett var.

Och det kommer ju inte bli kul för er 😠

nä!! hade inte du några vänner som kunde bidra med sång spår?

annars kan du väl lyssna på lite gammla låtar på forumet och pm:a dem du vill ha sång ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

alla accapellor borde ju funka bara man inte lägger upp dem på forumet.

ska kolla om jag har nått vettigt jag fått tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen anser jag att man inte ska få göra precis vad som helst med sångspåret, utan att det ska vara väldefinierat vad man får göra (typ lägga på effekter och sånt, men inte hacka sönder)... Blir en större utmaning då 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen anser jag att man inte ska få göra precis vad som helst med sångspåret, utan att det ska vara väldefinierat vad man får göra (typ lägga på effekter och sånt, men inte hacka sönder)... Blir en större utmaning då 😠

Det håller jag inte med om. Frihet ska det vara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en fördel om sångspåren är tempofasta också, efter ett visst tempo utan att svikta!

Tyvärr har jag inga sångspår att bidra med. Det sjungs allt för sällan här.

Ja men downpitch är bland det roligaste som finns så jag röstar hellre på att kunna använda sången fritt. Hellre en röst som sviktar än en simtrampolin som ger vika för sin tyngd i ett OS-mästerskap.

Och ja nu säger jag det: Alla kan sjunga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant och kul ide men jag har varit skeptisk till hurpass genomförbart det är..

Jag menar, det låter som en svår uppgift att få in sångspår med bra kvalite, den som gjorde en låt med bra sång sitter väl inte här och håller på den...

Men man kan hoppas, kanske någon här känner någon artist som sjunger hyfsat bra, som ännu inte släppt en ny låt, som vi kan få leka med? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har fullt förtronde för carl cadello, han kommer att fixa fram några bra sång spår. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Carl!

tycker hela tävlingen blir pajas!

Antingen en hel cover eller fria händer...lyssna in sig på nån sång och få ihop det med musik , får inte igång mig....jag vill leverera och messa upp skiten själv!

Jag är inte med!

Fast jag kommer att lyssna och rösta!

Oh my god...ställer inte Analogfreaken upp med ett bidrag en sån här gång så är det bara modellera eller blålera kvar för pojken!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Carl!

tycker hela tävlingen blir pajas!

Antingen en hel cover eller fria händer...lyssna in sig på nån sång och få ihop det med musik , får inte igång mig....jag vill leverera och messa upp skiten själv!

du kanske ändrar dig när du lyssnat på sångspåren och får en låt ide i skallen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...