Jump to content
Annons

En låt man jobbar på.


philmeizter

Recommended Posts

En låt jag har börjat på. Tror jag har haft melodin i FL jäkligt länge och jag hittade den igår eller i förrgår har jag för mig. Började på den och resultatet blev ungefär såhär. Så det är ju ett projekt som är nystartat och inte så jätte välarbetat :rolleyes:. Men lite kritik skulle ju aldrig skada. Jag vet ju att det finns en hel del handsup snubbar i detta forum. Såååå SHOT (shoot?) liksom! 😉

Låten hittar ni: HÄR!

För övrigt så har namnet ingen betydelse alls. Tänkte döpa den till bas mongo. Men då hade säkert nån gnällt över att jag var så töntig att jag döpte den till det så det blev såhär tills vidare 😉

Så kör hårt nu.

/PillF.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
En låt jag har börjat på. Tror jag har haft melodin i FL jäkligt länge och jag hittade den igår eller i förrgår har jag för mig. Började på den och resultatet blev ungefär såhär. Så det är ju ett projekt som är nystartat och inte så jätte välarbetat 😛. Men lite kritik skulle ju aldrig skada. Jag vet ju att det finns en hel del handsup snubbar i detta forum. Såååå SHOT (shoot?) liksom! 😄

Låten hittar ni: HÄR!

För övrigt så har namnet ingen betydelse alls. Tänkte döpa den till bas mongo. Men då hade säkert nån gnällt över att jag var så töntig att jag döpte den till det så det blev såhär tills vidare 😛

Så kör hårt nu.

/PillF.

musik man får ont i öronen av

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, tycker det låter som typisk hands up-musik.. Poppig men inget speciellt med den.. låter som det mesta man hört förut typ.. Jobba lite på den eller spela in nån passande sång som lyfter låten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en man, när det gäller Handz up gillar jag det inte alls, eller så hatar jag det. Måste säga att det här var verkligen bra. Och ser fram emot någon slags Vocals på låten. Däremot skulle jag vilja fråga dig vad du får dessa sköna trummor i från?

3/5 får du. Ska det vara bra så ska låten vara klar 😮

Keep it up gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Dynga är min första tanke.. Där här har jag hört minst 100 ggr förut.. Min andra tanke är dynga.. Vill inte höra mer sånt nu.. Saknar totalt musikalisk kvalité.. Tror inte ens att ett enda av dom virtuella synthljuden är egenprogramerade.. En slag presetdynga med andra ord.. Hårt kvantiserat och totalt utan nyskapande... Sorry!

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tja, tycker det låter som typisk hands up-musik.. Poppig men inget speciellt med den.. låter som det mesta man hört förut typ.. Jobba lite på den eller spela in nån passande sång som lyfter låten..

Det var ju min tanke. Vi får se var man kan hitta på i framtiden. Just nu ligger låten på hyllan och jag har ingen aning om jag ens kommer fortsätta på den igen. Men det skulle ju vara jäkligt kul att få den helt klar, jag är nyfiken själv hur den kan låta med vokaler! 😉

Jag är en man, när det gäller Handz up gillar jag det inte alls, eller så hatar jag det. Måste säga att det här var verkligen bra. Och ser fram emot någon slags Vocals på låten. Däremot skulle jag vilja fråga dig vad du får dessa sköna trummor i från?

3/5 får du. Ska det vara bra så ska låten vara klar tongue.gif

Keep it up gör.

Haha tack så mycket. Det värmde lite faktiskt ;D;D Ja som jag skrev innan är jag också jäkligt sugen på se hur det blir med vocals. Kan ju förstöra allt och det kan göra den så sjukt mycket bättre. Vi får la se!

Trummorna är helt vanliga Vengeance kickar tror jag. Jag minns inte riktigt men det är nog så. Dom trummorna man minst anar som kan passa in passar oftast perfekt 😄

Men kul att du gillade den! 🙂 Tack!

Hmm.. Dynga är min första tanke.. Där här har jag hört minst 100 ggr förut.. Min andra tanke är dynga.. Vill inte höra mer sånt nu.. Saknar totalt musikalisk kvalité.. Tror inte ens att ett enda av dom virtuella synthljuden är egenprogramerade.. En slag presetdynga med andra ord.. Hårt kvantiserat och totalt utan nyskapande... Sorry!

Hahhahahahah. Ja vad ska man säga? En del gillar det en del hatar det? 😄 Som sagt var detta inget seriöst skit så du behöver ju inte våldta mig med hårda ord 😉

Men ja. Jag tackar för kritiken iaf!

Puss

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkade jag se att några fel var på sin plats:

Antingen gillar jag Handz up låten, eller så hatar jag den.... för att säga:

Detta var verkligen bra.

Synd att du lägger den på hyllan skulle kunna bli något 😮 Jag hoppas att du fortsätter allafall för min skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkade jag se att några fel var på sin plats:

Antingen gillar jag Handz up låten, eller så hatar jag den.... för att säga:

Detta var verkligen bra.

Synd att du lägger den på hyllan skulle kunna bli något 😱 Jag hoppas att du fortsätter allafall för min skull.

Haha för din skulle kanske det blir något. Beror ju på om min polare har lust att hitta på någon rolig text och vill sjunga med mig. Alltid kul att vara 2 på en låt ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ok.. Jag var väl lite elak då.. Sorry! Men det var i all välmening 🙂 (ta det som en spark i baken att börja tänka "out of the box")

Hahhahahahah. Ja vad ska man säga? En del gillar det en del hatar det? 😄 Som sagt var detta inget seriöst skit så du behöver ju inte våldta mig med hårda ord 😛

Men ja. Jag tackar för kritiken iaf!

Puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att lyssna igen och se om det verkligen var så dåligt som nån skrev att det var och svaret blev NEJ.

Nu hör jag till den gruppen som inte gillar Hands Up, men tänker man "out of the box" så tror jag att detta går hem hos dom som gillar det.

Ett grej som du kan testa. Kör hands up i ref och typ nån sån där britneypop/lady gaga osv i vers.

Gör det på ett snyggt sätt så har du de bästa från 2 världar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att lyssna igen och se om det verkligen var så dåligt som nån skrev att det var och svaret blev NEJ.

Nu hör jag till den gruppen som inte gillar Hands Up, men tänker man "out of the box" så tror jag att detta går hem hos dom som gillar det.

Ett grej som du kan testa. Kör hands up i ref och typ nån sån där britneypop/lady gaga osv i vers.

Gör det på ett snyggt sätt så har du de bästa från 2 världar.

Haha ja ska nog fundera på det 🙂 Kan nog bli riktigt fett om man gör det på rätt sätt. Resultatet kommer bli kul i vilket fall! Men tack iaf. Kul att du gillade det även om du inte diggar handsup. Vilket inte jag heller gör faktiskt, detta var bara en kul grej 😄

Hmm, vet inte om det är ljuden eller melodislingan (eller bägge), men .... det låter ju som han Basshunter ju! Om det är positivt eller negativt får du fundera på 😮 ...

Hahaha.. Ja lite inspiration fick jag ju såklart från Basshunter men mestadels Manian. Om du menar på att melodin låter som BH är väl antagligen för att jag har lagt ett liknande leadljud under orginal leadljudet så det ska bli mer fylligt som studsar sådär klassiskt ála Basshunter. Om du nu förstog vad jag menade ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

haha du har bytt stil 😛 låter grymt ju ☺️ Kanske lite för ljusa toner på synthen. Eller vet inte faktiskt. Basen e skön 🙂 Hur gjorde du den?

Haha njae. Man måste ju prova allt ju ;D Basen är nice. Det är en sample jag har moddat lite, jag hade inte riktigt lust just då att skruva en egen bas. Men kul att du gillare 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
haha du har bytt stil 😆 låter grymt ju :rolleyes: Kanske lite för ljusa toner på synthen. Eller vet inte faktiskt. Basen e skön 😛 Hur gjorde du den?

har någon gjort en bas 😄 då är yobare där och frågar hur han/hon gjorde (kände mig bara så tvungen^^)

men iaf. det låter lite som något man kan pilla ihop en eftermiddag med nexus samples ^^

fanns verkligen inget unikt i den alls. hade du publicerat den på något sätt så hade minst en miljon andra "producenter" sagt att det var deras låt..

Link to comment
Dela på andra sajter

har någon gjort en bas 😄 då är yobare där och frågar hur han/hon gjorde (kände mig bara så tvungen^^)

men iaf. det låter lite som något man kan pilla ihop en eftermiddag med nexus samples ^^

fanns verkligen inget unikt i den alls. hade du publicerat den på något sätt så hade minst en miljon andra "producenter" sagt att det var deras låt..

Haha..

Jamen vafan det var ju precis det jag var ute efter.. Det klassiska soundet. Om du tänker efter så låter tex BH's låtar inte heller så jäkla unika 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Äkta fjortisdunk. 😛 Gör inget originellt, låt som alla andra, lägg på en banal text såsom typ solstranden och bruden du är kär i och du har en fjortisdunkhit. Nej brrrrrr det här suger riktigt illa. En låt man jobbar på?=En låt man inte vill lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Haha..

Jamen vafan det var ju precis det jag var ute efter.. Det klassiska soundet. Om du tänker efter så låter tex BH's låtar inte heller så jäkla unika 😑

Basshunters låtar.. ehm..

såhär tror jag Basshunter gör musik 😉

Han startar datorn. Öppnar filen 'Presets.flp'

FL startas med allting förinställt.

Han tar Basen, trycker dit en basgång med musen på ett par sekunder.

Sen tar han Melodin, han letar reda på någon Midi-file från någon känd låt. Drar in den i Piano Roll, och ändrar lite så att den passar till basgången

Trummorna behöver han inte göra igen för att de finns ju redan där, samma sak i alla låtar ju?

Sen sången.. suck..

Han sätter sig i en stol, dricker lite Jolt Cola och funderar vilket datorspel han spelade senast. Dricker lite till Jolt och skriver. (detta tar cirka 5 minuter)

efter det sätter han sig vid sin mikrofon, spelar in, och länkar sången till en förinställd kanal med Autotune.

Export Mp3 och sen var det klart.

är det bara jag som tänkt i dessa banor eller kan det finnas någon sanning i det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Basshunters låtar.. ehm..

såhär tror jag Basshunter gör musik 😉

Han startar datorn. Öppnar filen 'Presets.flp'

FL startas med allting förinställt.

Han tar Basen, trycker dit en basgång med musen på ett par sekunder.

Sen tar han Melodin, han letar reda på någon Midi-file från någon känd låt. Drar in den i Piano Roll, och ändrar lite så att den passar till basgången

Trummorna behöver han inte göra igen för att de finns ju redan där, samma sak i alla låtar ju?

Sen sången.. suck..

Han sätter sig i en stol, dricker lite Jolt Cola och funderar vilket datorspel han spelade senast. Dricker lite till Jolt och skriver. (detta tar cirka 5 minuter)

efter det sätter han sig vid sin mikrofon, spelar in, och länkar sången till en förinställd kanal med Autotune.

Export Mp3 och sen var det klart.

är det bara jag som tänkt i dessa banor eller kan det finnas någon sanning i det?

Kan nog stämma ganska bra faktiskt haha..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har haft musiken jäkligt länge i Juicy Fruit? Tack för att du delgav oss. Det låter musik men absolut inget nytt under solen!

Haha alltså?... Är det ingen som kan detta med en nypa salt? Eller kanske något som kallas skämt? 😉 Tydligen inte. Hahaha. Det känns som det är dags för mig att bli lika seriösa och kaxiga som vissa här!

Link to comment
Dela på andra sajter

deesomsa (oregistrerad)

Ojj, tror jag har gjort ett hundratal likadana förut (utan att ta i för mycket) när jag har varit trött på livet och inte gjort något seriöst och inte sparat dem för att de helt enkelt inte håller måttet. Dessutom använder du den värsta present jag vet i nexus. Snyggt med trummorna dock till refrängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...