Jump to content
Annons

Yllets pluggblogg - Uppdaterad 2014-11-20


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons
  • 1 månad senare...

Uppdaterad 2012-09-07

Söt, sötare sötast - Sweetone

Se vad du inte hör - Freqanalyst Multi 2.0

Lämna gärna en kommentar!

mvh Jon

Kul med nytt från Sonimus! SonEQ och Satson används flitigt i mina projekt. Gillar verkligen hur allt bara blir lite bättre med Satson, utan att man riktigt kan sätta fingret på vad det är den gör. Frågan är dock om man verkligen behöver en plugg som gör så lite..

Okej, den verkar ju himla bra på att mjuka upp sound på ett väldigt musikaliskt sätt. Nåt som jag aldrig riktigt känner att jag lyckas med.

Hur skulle du förresten säga att Reelbus står sig mot Roundtone?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med nytt från Sonimus! SonEQ och Satson används flitigt i mina projekt. Gillar verkligen hur allt bara blir lite bättre med Satson, utan att man riktigt kan sätta fingret på vad det är den gör. Frågan är dock om man verkligen behöver en plugg som gör så lite..

http://www.youtube.com/watch?v=ldFBlD6VBMs

Okej, den verkar ju himla bra på att mjuka upp sound på ett väldigt musikaliskt sätt. Nåt som jag aldrig riktigt känner att jag lyckas med.

Hur skulle du förresten säga att Reelbus står sig mot Roundtone?

Personligen gillar jag reelbus bättre, den ligger i "att skriva om högen" 🙂

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag skulle önska att du hade en kortare beskrivning av varje plugg i början av inlägget om den.

T.ex:

Namn:

Tillverkare:

Typ: (Reverb, delay, etc, du fattar)

Pris:

Och när du direktlänkar till pluggar här i tråden så underlättar det om du faktiskt länkar direkt till inlägget och inte rakt av till bloggen 🙂.

Men hur som helst så har jag lagt till bloggen i min RSS-läsare.

Redigerat av Hjorten
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag skulle önska att du hade en kortare beskrivning av varje plugg i början av inlägget om den.

T.ex:

Namn:

Tillverkare:

Typ: (Reverb, delay, etc, du fattar)

Pris:

Och när du direktlänkar till pluggar här i tråden så underlättar det om du faktiskt länkar direkt till inlägget och inte rakt av till bloggen 🙂.

Men hur som helst så har jag lagt till bloggen i min RSS-läsare.

Absolut, det är en god idé ang. beskrivningen och jag tar det till mig 🙂

Gällade direktlänk härifrån så hade jag det så innan, men eftersom det tar 1 sekund att skrolla ner (uppdaterar alltid med 2 inlägg aldrig mer) så strunta jag i det tillslut. Men kanske tar och styr upp det igen.

Tack för bra feedback.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Variety of sounds pluggar använder jag hela tiden! Riktigt bra grejjer! 🙂

Yepp, VoS uppmärksammade bloggen igår och postade på facebook, vilket i sin tur resulterade i att någon översatte hela inlägget till engelska, mycket trevligt. En annan klagade då på att pluggen inte finns till mac, så än finns det hopp!

För övrigt sattes nytt rekord under gårdagen, 340 individuella träffar. Stort tack alla!

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Variety of sound har släppt en exciter som är värt kolla upp. Finns inte på hemsidan än men här: http://www.kvraudio....challenge/2012/

Yes, den ligger redan under förstoringsglaset! Kommer dock skriva om den i samband med Clariphonic DSP, som nu tyvärr verkar ha försenasts en aning pga stormen.

Tack för tipset, uppskattas verkligen!

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Die Hard (oregistrerad)

Clariphonic verkar högintressant. Ska testas snart. 🙂 Men finns den inte i 64? 😲

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Postat (redigerat)

Plugghörnan firar idag 50 inlägg och vad bättre än att uppmärksamma detta genom att skriva om två fantastiska limitrar? Dessutom bjuder jag på en förlyssning av Turn off your televisions nya singel "Between the lines" som släpps i morgon, den 31 Maj, mastrad med Invisible Limiter:

Uppdaterad 2013-05-30

Limitera mindre - Invisible Limiter och Barricade

Lämna gärna en kommentar!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Kush har uppdaterat till 64 ser jag nu.

Yepp, det var på tiden. Har fortfarnande vissa pluggar (variety of sound tex) som ännu inte gått över till 64-bitar. Men nästa ominstallation av datorn får det nog bli 64 i alla fall.

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Limitera mindre - Invisible Limiter

Provade just den .. helsike så bra den är som track-limiter. Som master, hm kanske, men på enskilda spår .. bästa ja provat, ever. Nästan helt oförändrat, knivskarp threshold, tills den distar, och då gör den det hörbart direkt. Och den har AGC med. Måste tacka för tipset 🙂 Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Provade just den .. helsike så bra den är som track-limiter. Som master, hm kanske, men på enskilda spår .. bästa ja provat, ever. Nästan helt oförändrat, knivskarp threshold, tills den distar, och då gör den det hörbart direkt. Och den har AGC med. Måste tacka för tipset 🙂

Yes, den är underbar. Men varför inte som masterlimiter? (Du använder väl 16x oversample och "clip"?)

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, den är underbar. Men varför inte som masterlimiter?

Har ärligt inte provat så noga som det än. Bara får känslan att den är lite för "känslig" för det. Känns som den distar lättare och kraftigare t.ex. vid låga och långa toner, än genomsnittet limiters gör.

Men om sagt, inte testat ut som det än .. kanske tänkter fel.

Edit: Jo, kör Clip och översampling.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...