Jump to content
Annons

Yllets pluggblogg - Uppdaterad 2014-11-20


Jon Rinneby

Recommended Posts

Hej vänner.

Tänkte bara göra lite reklam för min blogg, där jag skriver och rekommenderar olika pluggar.

Uppdaterad 2014-11-20

SlickEQ - Betala om du vill!

Lämna gärna en kommentar!

Förslag på pluggar tas tacksamt emot, samt förbättringar gällande bloggen.

Info om bloggen

För att en blogg ska vara intressant och locka läsare måste den antingen behandla ett, eller flera ämne, som en majoritet finner glädje i att läsa. Eller så måste den ta upp något som är kontroversiellt och häpnadsväckande. Min blogg lever inte upp till något av detta.

 

Istället kommer jag att fokusera på en ytterst smal grupp bestående av musiker/låterskrivare/producenter, kalla er vad ni vill, som behöver lite tips kring olika inspelningspluggar. Jag kommer i första hand att fokusera på vst-pluggar, eftersom jag använder PC och Cubase, men det kan såklart hända att vissa av pluggarna även funkar till Logic och Pro Tools etc.

 

Jag kommer inte att lägga någon vikt i djupgående analyser av de olika pluggarna och påstår inte heller att mina eventuellt åsikter om hurvida pluggarna är bra eller dåliga är befogade eller ej. Allt jag vill är att tipsa om vissa av de pluggar jag testat, och kommer att testa, genom åren och att dela med mig av min erfarenhet kring dessa.

 

Med detta sagt vill jag hälsa alla läsare välkomna.

 

Med vänlig hälsning Jon Rinneby / Yllet

Redigerat av Yllet
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Precis laddat ned den och testar den nu och är impad av den. Tackar för det tipset. Annars hade jag nog aldrig laddat ned den här. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade ett mail till waves, dom kommer höra av sig till dig ang ditt serienummer.
🙂
För mycket fritid nu igen?
jag skickade ett mail till smittskyddsinstitutet. dom kommer att höra av sig till dig angående din gonorre.

Att det alltid ska bli så mycket OT-skitsnack.. varför??

Skitbra initiativ Yllet! Kommer nog testa de flesta av gratispluggarna du "recenserar".

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 5 månader senare...
  • 10 månader senare...
  • 2 månader senare...

Hej igen vänner.

Vill bara göra er uppmärksamma på att jag kommer att skriva en lite mer djupgående analys av Nebula 3 pro och dess tredjepartstillverkare senare under dagen. Nebula finns sedan en tid tillbaka både till pc och mac, något som borde intressera de flesta som är intresserade av mixning och mastring på lite högre nivå.

http://pluggar.wordpress.com/

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...