Jump to content
Annons

Yllets pluggblogg - Uppdaterad 2014-11-20


Jon Rinneby

Recommended Posts

Ser gärna några rader om den rosade mastringkompressorn "The Glue" från Cytomic. Bättre än SSL enligt många.

Yepp testade faktiskt demot för ett tag sen, men ska kolla upp den igen. Fastnade för PSP Oldtimer, och har inte blickat bakåt sedan dess...

Tack för tipset. Blir säkert skriveri framöver.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
novation (oregistrerad)

Mycket gratisgodis, tack för det! 🙂 Gillar SonEQ och Density mkII, ska ta hem lite annat vid tillfälle, alltid bra för inspirationen att testa lite nya grejer emellanåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Mycket gratisgodis, tack för det! 🙂 Gillar SonEQ och Density mkII, ska ta hem lite annat vid tillfälle, alltid bra för inspirationen att testa lite nya grejer emellanåt.

Ja SonEQ är en väldigt trevlig eq, speciellt hyllfiterna är imponerande. Spana gärna in Stillwell 1973 om du vill ha ett likvärdigt alternativ, men med lite annan karaktär.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterad 2012-01-02

Gitarr och basförstärkare - Två utmärkta alternativ

Cuttertone - Dags att pressa vinyl

God fortsättning och plugga lugnt!

Lämna gärna en kommentar

/Jon

S-Gear är mycket trevlig till ett lågt pris. Testad och inhandlad. :-) Bättre ljud och förstärkarkänsla än Guitar Rig. Mycket bra cabsim och delay/chorus. Den dessutom mycket trevlige konstruktören Mike planerar även för AAX för oss som gillar Pro Tools. Men den funkar utmärkt wrappad i FXPansion.

Redigerat av arha
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

S-Gear är mycket trevlig till ett lågt pris. Testad och inhandlad. :-) Bättre ljud och förstärkarkänsla än Guitar Rig. Mycket bra cabsim och delay/chorus. Den dessutom mycket trevlige konstruktören Mike planerar även för AAX för oss som gillar Pro Tools. Men den funkar utmärkt wrappad i FXPansion.

Tummen upp! S-Gear är svårslagen. Visst du får inte 100 olika kabinetter och galna effekter, men ett desto mer välljudande gitarrljud som är lätt att placera i mixen 🙂

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tummen upp! S-Gear är svårslagen. Visst du får inte 100 olika kabinetter och galna effekter, men ett desto mer välljudande gitarrljud som är lätt att placera i mixen 🙂

/Jon

Kan bara hålla med. Less is more. 🙂 Har inte tid och ork att sitta och mecka med ett gäng amps, 100 olika cabs, lika många effekter, mickar och mickplaceringar i Guitar Rig. Och det är få presets som är användbara utan att tweakas. S-Gear däremot är genomtänkt med bra simuleringar / presets.

S-Gear sitter mycket bättre i mixen av någon anledning. Kan sakna en kompressor men det är inget problem.

Man får ändå mycket för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

På tal om kompressorer så håller jag just nu på att testa Elysia Alpha som jag tänkte skriva om inom kort. Visserligen en tilltänkt stereo/master-kompressor i första hand men dock.

Nästa vecka får ni se vad jag tycker om den! (Många rattar och knappar är det hur som helst)

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Har sagt det förut men säger det igen, många bra tips & tack för det! 🙂 Din blogg är den enda jag återvänder till något så när frekvent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, vad ska man säga? Yllet gör det igen 🙂

Trevlig blogg som sagt. det är även trevligt att du då och då tar upp gratispluggar också som ett komplement till betalpluggarna.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Postat (redigerat)

Gött Yllet!

Fortsätt uppdatera här när bloggen uppdateras för det är trevliga tips och skön läsning tycker jag.

Tackar! Det värmer att höra att det finns fler nördar där ute 😉

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

tack yllet! jag kollade in sir elliot och fan vad fina grejer det fanns där, en stor skål för din förträffliga blogg! 🙂

Jodå Sir Elliot erbjuder en hel del mycket trevliga gratisalternativ för den som kör pc. Dock var det ett tag sen jag såg något nytt från honom. Möjligen nån limiter om jag inte minns fel?

Glöm för allt i världen inte bort att kolla in Bootsys grejor: http://varietyofsound.wordpress.com/

Stort tack för inlägg.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)

Alltid lika intressant läsa din pluggblogg. Och du har rätt, när man har demat VTM är man fast. Får vänta efter sommaren när semestern och plånboken har fyllts på innan jag köper den. Inte ofta man känner idag att en plugg är en måste och den tillhör den kategorin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid lika intressant läsa din pluggblogg. Och du har rätt, när man har demat VTM är man fast. Får vänta efter sommaren när semestern och plånboken har fyllts på innan jag köper den. Inte ofta man känner idag att en plugg är en måste och den tillhör den kategorin.

Håller helt med dig. Men sån tur är finns det alternativ som är billigare. Har du tex testat Toneboosters Reelbus? Tramsigt billig och väldans bra: http://www.toneboosters.com/tb-reelbus/

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...