Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Semifinal


Jazzman

Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!  

97 röster

  1. 1. Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!

    • 01
      4
    • 02
      0
    • 03
      0
    • 04
      12
    • 05
      1
    • 06
      0
    • 07
      0
    • 08
      1
    • 09
      14
    • 10
      15
    • 11
      1
    • 12
      0
    • 13
      0
    • 14
      1
    • 15
      1
    • 16
      0
    • 17
      19
    • 18
      0
    • 19
      0
    • 20
      0
    • 21
      0
    • 22
      6
    • 23
      0
    • 24
      2


Recommended Posts

problemet skulle ju uteslutas om tidningen delade ut priset eller man endast fick medlemsskap om man prenumererar. Det sista skulle leda till förfall av forumet.

Det bästa vore väl att helt enkelt bara ge rösträtt åt 100+ inlägg. Lite som 18-års gräns 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 224
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag tycker nog inte att antal inlägg egentligen är orättvist. Vet inte om några av våra nya medlemmar kommer att lida så oerhört bara för det. Dock så är det omständigt och borde inte behövas...Vet inte hur man ska göra...

Link to comment
Dela på andra sajter

problemet skulle ju uteslutas om tidningen delade ut priset eller man endast fick medlemsskap om man prenumererar. Det sista skulle leda till förfall av forumet.

Det bästa vore väl att helt enkelt bara ge rösträtt åt 100+ inlägg. Lite som 18-års gräns 🙂

Bra idé med 100+

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska verkligen studiofestivalen spåra ur med sånt här skit?? Sorgligt värre... det är ju precis sånt här som tar död på det roliga...

Bra idé MG, då vet man att det inte är Pulver o Nicko som röstar åtminstone 🙂

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får fundera lite på röstningssystemet. Och är det så att man kör en öppen röstning så kan man ju lätt se hur många poster en användare har, så en 100gräns är ju möjlig.

Håller helt och hållet med demoniqus om att det är tråkigt att det ska bli så här.... Hoppas studiofestivalen överlever detta dock, de flesta av oss kan ju i alla fall skilja på rätt och fel i ett socialt sammanhang så det kommer nog ordna sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore väl att helt enkelt bara ge rösträtt åt 100+ inlägg. Lite som 18-års gräns 🙂

Njae, det vet jag inte om jag tycker är så jäkla rättvist... icke demokratiskt!

Har du nån bättre lösning så kan du gärna dela med dig. Det i kombination med öppen röstning är ju de bästa och säkraste sättet för oss här på forumet att få behålla röstningen själva om vi ska dela ut något pris i tävlingen.

Odemokratiskt vet jag inte. Det förhindrar att folk kommer in hit och roffar åt sig priser och sedan försvinner. har man skrivit 100 poster så har man garanterat lagt ner lite energi i forumet och är "värd" att få något tillbaka. Dessutom så är det lätt att förhindra att folk skapar multipla inloggningar för man lär inte orka skriva flera hundra inlägg med fejkinloggningar. Speciellt inte då de måste vara relevanta för att inte bli lagda i OT forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vore det att skippa priserna? Och fortsätta göra det därför att det är kul...

Inte heller en tokig idé tycker jag. Det kan ju inte garanteras ett pris i varje festival har ju Olsberg själv sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju läge för priser till allla 0-poängare som garanterar inte fuskat.

Vad sägs om den uppblåsbara grisen från Pink Flooyds "Animals" eller en egen Boorman från Sex Pistolsfilmen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den som har fuskat har gjort det rätt klantigt.

Jag håller med om att hundra inlägg kan vara en ganska bra grej. Annars är det svårt att dra en gränns för vad som är fusk och vad som inte är det. Är det tex fusk att låta 10 polar fixa en inloggning och rösta på en? Jag tycker nog det. Fast enligt reglerna är det väl tilllåtet, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Status: Jag vet vem som ligger bakom och kommer att inaktivera samtliga inblandades konton under resten av veckan. Det här är varken kul för mig som sitter stressad och skickar tidning eller för er som lägger ner så mycket tid och energi på något kul och kreativt. Att bete sig så en röstning på detta vis är rent sabotage.

Vilka är det som ligger bakom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte är allt för dyrt kanske herr Olsberg och kompani kan kolla skaffa ett statistik system som de länkar till från hemsidan vid röstningstillfällen. Se på de röstningar som tex. på Aftonbladet, den loggar ip och man kan endast rösta en gång.

Jag kan inte tänka mig att det är dyrt. Det borde någon halv-hyffsad programmerare kunna fixa till på 5 minuter.

Det sätter åtminstone en käpp i hjulet. För att kunna sätta ytterligare en, vid röstning från olika ip nummer, tror jag då minimum av hundra inlägg är enklaste lösningen. Såvida man inte vill skapa en medlemmar endast ingång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Boberg (oregistrerad)

Jag är inte med i tävlingen så jag borde inte tycka, men nästan alla komp låter likadant. Med några få undantag. Komp 03 överraskar i härligt dubbeltempo och på endel spår är tråkpopen utbytt mot reggae. Det kompet som verkligen fungerar bäst är 09 (och möjligen 16).

Hmm, intressant att så många kreativa musiker gör liknande komp 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, låt inte det där klantiga fusket nu sabba stämningen. Det är väl bara att köra med helt öppna kort nästa tävling; alla som vill rösta lägger in en post, säger vem dom röstar på och kanske tillochmed varför, lite som nu alltså. Skit i gallupen. Krångla inte till det. Är själv lite kluven när det gäller priser, visst fan är det en krydda med ett schysst pris, men risken är ju att lekfullheten försvinner, det var ju på kul det här började.

(När jag själv vann så var priset att arrangera nästa tävling! Lyllo mig! 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med om att det hade vart bra med en "åldersgräns" á la 100 inlägg.. Skulle förhoppningsvis eliminera fuskisarna... (DET tillsammans med en "öppen röstning" som hammagrella föreslog med att man sätter sitt namn och vilket bidrag man röstade på i en post efter att man röstat...) Tråkigt att det skall behöva bli såhär, trodde alla skulle köra med rent mjöl i påsen.. (Lite konstigt dock att vem som än gjort det, har gjort det sååå uppenbart...)

Kan härmed tillägga att jag lade min röst på.... oj.. hmm... var det nu 9:an eller 10:an? (Fan var ju ett par dagar sen och mitt i natten, men jag tror det var 9:an iaf.. )

Grymt bra bidrag många av dem iaf.. Fast jag väntade ju inget annat iofs..

Får se till å vara med i nästa tävling (och få fet-spö antar jag.. hehe.. men det är det värt...)

Link to comment
Dela på andra sajter

problemet skulle ju uteslutas om tidningen delade ut priset eller man endast fick medlemsskap om man prenumererar. Det sista skulle leda till förfall av forumet.

Det bästa vore väl att helt enkelt bara ge rösträtt åt 100+ inlägg. Lite som 18-års gräns 😎

Bra idé med 100+

Jag tycker idén med 100+ e dålig. Vad skall antalet inlägg ha med saken att göra? Själv använder jag forumet mest för att snappa upp ny information och mer som ett uppslagsverk, än att skriva inlägg i.

Det är en sak för var o en hur man utnyttjar ett forum.. och att de som inte gör en viss sak på forumet (som att skriva en massa inlägg) skall bli lidande.. det är ren diskriminering.

Frågan är då hur man skall lösa problemet? Det bästa alternativ är nog att göra som nu.. en ip-adress (eller ett subnät) får rösta endast en gång. Det försvårar fusk, men man blir inte av med problemet till 100%.

Idén med att ta fram en jury verkar oxå rätt intressant tycker jag. Då blir det lite POP-idol stuk i det hela.. 😕

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

problemet skulle ju uteslutas om tidningen delade ut priset eller man endast fick medlemsskap om man prenumererar. Det sista skulle leda till förfall av forumet.

Det bästa vore väl att helt enkelt bara ge rösträtt åt 100+ inlägg. Lite som 18-års gräns 😎

Bra idé med 100+

Jag tycker idén med 100+ e dålig. Vad skall antalet inlägg ha med saken att göra? Själv använder jag forumet mest för att snappa upp ny information och mer som ett uppslagsverk, än att skriva inlägg i.

Det är en sak för var o en hur man utnyttjar ett forum.. och att de som inte gör en viss sak på forumet (som att skriva en massa inlägg) skall bli lidande.. det är ren diskriminering.

Frågan är då hur man skall lösa problemet? Det bästa alternativ är nog att göra som nu.. en ip-adress (eller ett subnät) får rösta endast en gång. Det försvårar fusk, men man blir inte av med problemet till 100%.

Idén med att ta fram en jury verkar oxå rätt intressant tycker jag. Då blir det lite POP-idol stuk i det hela.. 😎

IPnummer måste vara nästan helt uteslutet. Jag kan ju gå runt och Registera mig hos kompisar, på jobbet/skolan mm och rösta därifrån. Och har jag nu händelsevis ett gammalt modem så har man dessutom dynamiskt IP som Rapid Wanker skrev ovan, och därmed kan man rösta hur många gånger som helst.

En jury vore bra när det gäller priser, det tycker jag nog. Festivalen skulle dock kunna fortsätta vara som den är nu, man röstar fram den bästa låten. Sedan så låter man studiojuryn avgöra sin vinnare om det finns något pris att dela ut. Behöver inte vara samma låt, även om det kanske blir det. (Och då vet man ju garanterat om fel låt vann 😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på ett annat alternativ..

Röstning via SMS. Man skickar ett meddelande till den som har hand om tävlingen med de poäng man vill ge ett/flera bidrag. Då har man ett telefonnummer som referens. Visst.. det går att fuska här med, men det blir betydligt omständigare att gå runt o ragga telefoner.

Äh. Det kanske inte var nån höjdaridé iallafall.. 😕

Men nu tycker jag Olsberg kan flytta fuskdiskussionen till den där fuskdiskussionstråden så kör vi vidare med Jazzmans tävling här. HEJA ....eh, mitt bidrag ......

Ja, hejja på er! 😎

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Varför diskas inte fuskarna och hängs ut?

Skärp er nu, era småskolefröknar - oooooooooooooo: ut me packet! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT Citat....

Nästa tävling kan vi rikta till "en" grupp i forumet.

Ex: Alla med max medlemsstatus, endast för medlemar

med Veteranstatus osv osv......

Annars kan det lätt eskalera.. 🙂

"CD box" hehehe

Citerar Tony i en annan tråd.....

Japp ..

eller att bara dom första 100 medlemarna får delta!!!!

eller bara dom som blev medlemar -03!!!!

Jag hoppas innerligt att du skojade .. att dom som spammar iväg mest mess här på forumet skulle ha nån form av förtur ser jag som ganska märkligt .. vissa skriver ju bara när dom har nått att säga .. och så borde det förbli ..

(kände mig lite träffad då jag skrev inlägget just innan ditt. Jag har ju inte "veteranstatus")

Slut citat....

Jaha, då vart vi där.....

Attans att man alltid ska behöva ha rätt.... 😎

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...