Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Semifinal


Jazzman

Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!  

97 röster

  1. 1. Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!

    • 01
      4
    • 02
      0
    • 03
      0
    • 04
      12
    • 05
      1
    • 06
      0
    • 07
      0
    • 08
      1
    • 09
      14
    • 10
      15
    • 11
      1
    • 12
      0
    • 13
      0
    • 14
      1
    • 15
      1
    • 16
      0
    • 17
      19
    • 18
      0
    • 19
      0
    • 20
      0
    • 21
      0
    • 22
      6
    • 23
      0
    • 24
      2


Recommended Posts

Förresten, det lustiga med upplägget är ju att de som vinner prylarna är förmodligen de som minst behöver dem. 😛

Utan att avslöja för mycket så är jag själv med i toppstriden och har Sveriges minsta lågbudget studio... 😆 ...så lite mysprylar som en B-control skulle sitta fin fint!

"Toppstrid" får ni givetvis själva avgöra vad som menas med....här avslöjas inget än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 224
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Förresten, det lustiga med upplägget är ju att de som vinner prylarna är förmodligen de som minst behöver dem. 😆

Utan att avslöja för mycket så är jag själv med i toppstriden och har Sveriges minsta lågbudget studio... 😄 ...så lite mysprylar som en B-control skulle sitta fin fint!

"Toppstrid" får ni givetvis själva avgöra vad som menas med....här avslöjas inget än.

Ahaa.. nu vet jag nog vilket bidrag du strider med. 🙂

Måste säga att jag gillar väldigt skarpt musiken du har upplagt på din sida. *myser lite* Helproffsigt sound!!

Lycka till i tävlingen. 😛

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, det lustiga med upplägget är ju att de som vinner prylarna är förmodligen de som minst behöver dem. 😆

Utan att avslöja för mycket så är jag själv med i toppstriden och har Sveriges minsta lågbudget studio... 🙂 ...så lite mysprylar som en B-control skulle sitta fin fint!

"Toppstrid" får ni givetvis själva avgöra vad som menas med....här avslöjas inget än.

Ahaa.. nu vet jag nog vilket bidrag du strider med. 🙂

Måste säga att jag gillar väldigt skarpt musiken du har upplagt på din sida. *myser lite* Helproffsigt sound!!

Lycka till i tävlingen. 😄

😛

Kul att du gillar det! Spenderar mycket tid med att få till mixningen i låtarna. Även om arret är viktigt så gör mixningen oerhört stor verkan på helhetsintrycket. En låt kan ju vara asbra men sedan stör man sig på mixningen....förstör hela låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 och 10, men det landade på 4an tillslut.

Jag som var HELT SÄKER på att du gjort fyran Neko... Där ser man vad man kan missta sig ibland.

Jag var oxå på samma spår ibörjan, att Neko skulle gjort 4:an..

Efter lite snabb research så insåg jag att 4:an var encodad med "LAME3.91", vilket ledde misstankarna mot en annan person. 😱 (nördigt va?)

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

4 och 10, men det landade på 4an tillslut.

Jag som var HELT SÄKER på att du gjort fyran Neko... Där ser man vad man kan missta sig ibland.

Jag var oxå på samma spår ibörjan, att Neko skulle gjort 4:an..

Nänä, jag gissar på att Neko står bakom nr 15. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nänä, jag gissar på att Neko står bakom nr 15. 😳

Och jag skulle kunna sätta 1000 spänn, ett flak starkbärs och ett paket tubsockor på att Hacke gjort nr 19, men nu är han ju inte med 😮 ?

...eh...ha...haHAHAAhaha..ah...äh. Nu blev det snurrit. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nänä, jag gissar på att Neko står bakom nr 15. 😆

Och jag skulle kunna sätta 1000 spänn, ett flak starkbärs och ett paket tubsockor på att Hacke gjort nr 19, men nu är han ju inte med 😮 ?

Haha, I wish!! Jag tyckte den var skitkul, så jovisst hade det nog kunnat ha hänt. 😳

Jag har däremot inte kunnat gissa dig denna gången ännu, Hamma... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju riktigt kul att höra. Tråkigt att jag inte hann vara med denna gång 😮

Jättekul att höra alla bidrag. För min del var det tre bidrag som utmärkte sig. Och för min del fanns däribland en klar vinnare.

Nr 10 - Riktigt bra! Min absoluta favotit. Bra ljudbil och det svänger ju mannen.

Nr 17 - Också riktigt bra. Men som andra nämnt, blir mitt andra val pga mixingen.

Nr 4 - Väldigt komplett. Jag hade aldrig ens trott det skulle kunna gå att göra detta av Fnykis sång. 😱 Mycket bra!

Bra jobbat!!!!

EDIT: Klantskalle jag är, jag röstade blankt för att se ställningen 😳 Var för snabb "on the trigger". 10:an skulle fått ett poäng till.

Redigerat av Lindh
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande inte fått några röster... 😄 .. Men vad gör det? Skål! 😎

Det är egentligen inte så konstigt, då man bara får ge en enda röst.. på den låt man bäst tycker om. Om det är 3-4 låtar som sticker ut ur mängden, då är det bara dem som får rösterna. Resten får stå utan.

Hade man haft möjlighet att ge, säg 4 röster, med varierande grad av poäng, då hade det varit lite mer rättvist och sett bättre ut på poängtavlan.

En gallupfunktion med möjlighet att rösta på flera kanske vore nåt i framtiden? Alternativt röstning via PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta annars låter stelt och plastigt måste jag säga.

😄

Nu tyckte alla vi som inte har gjort 10:an att du är lite onyanserad i din kritik. 😎 Kan du utveckla?

PS: Därmed inte sagt att inte 10:an svänger, för det gör den nåt så ini helvete (avundsjuk 🙂 !)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och demonen på nr 4.

Om man nu inte FICK gissa högt får jag väl radera ovan i efterhand...  🙂

Nej o nej, hackeman..det är inte jag som gjort nummer 4..

Leta bland nollorna... 🙂

Såhär i efterhand har jag fått en helt annan 1:a mot den jag satte vid första lyssningen..en låt som helt enkelt känns grymt mycket bättre, spel som mixmässigt och där sången kommer fram riktigt bra... än nummer 17 som jag tog som första alternativ... jag tror jag har en aning om vem min nya favvis nr 10 är gjord av 😉

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Oldsberg & co kan fixa en gallup där man skulle kunna sätta 4 röster med olika poängvärden kan det kanske vara värt att göra 4 gallupar till nästa festival?

10, 8, 6 och 4 poängsgallupar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Oldsberg & co kan fixa en gallup där man skulle kunna sätta 4 röster med olika poängvärden kan det kanske vara värt att göra 4 gallupar till nästa festival?

10, 8, 6 och 4 poängsgallupar  😉

Absolut..nu har ju festivalen fått rejält fotfäste och ett fint uppsving i bidragens kvalité.. så det skulle bli mer av en tävling på det sättet

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag faktiskt. De 2 senaste festivalerna fick ju delas upp i 2 semifinalsröstningar för att det skulle bli smidigt att rösta. Men jag håller med om de där poängallupparna. Mycket smidigare!

Nästa tanke är att inte låta bidragen var fullt så långa. Man orkar ju aldrig lyssna igenom alla bidragen fullt ut, även om det skulle vara skoj och intressant. Man missar ju detaljer som kunde ha gjort att man röstade på det bidraget om man hört dem. Kanske? Sedan blir filerna så stora att det begränsar antalet röstande. Men man märker väl hur det ska bli nästa gång. Hoppas vinnaren är medveten om att det är den som gör nästa festival! 😉

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Oldsberg & co kan fixa en gallup där man skulle kunna sätta 4 röster med olika poängvärden kan det kanske vara värt att göra 4 gallupar till nästa festival?

10, 8, 6 och 4 poängsgallupar

Eftersom det bara är fyra bidrag i finalen kan man göra 24 gallupfrågor som täcker alla möjliga kombinationer av röster och på så vis kunna dela ut poäng på alla låtarna. Upp till jazzmannen hur han vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

nej.

fyra bidrag => 4! olika permutationer => 24 olika alternativ för att täcka alla möjliga röstningsalternativ

sålunda så blir alternativen för att ge mest poäng för låt nummer ett:

1: 1,2,3,4

2: 1,2,4,3

3: 1,3,2,4

4: 1,3,4,2

5: 1,4,2,3

6: 1,4,3,2

7: 2,1,3,4

8: 2,1,4,3

osv

det kommer ju vara väääldigt klurigt att se vem som leder innan man räknat ihop ordenligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa tanke är att inte låta bidragen var fullt så långa. Man orkar ju aldrig lyssna igenom alla bidragen fullt ut, även om det skulle vara skoj och intressant. Man missar ju detaljer som kunde ha gjort att man röstade på det bidraget om man hört dem.

Jop, håller med. Dessutom är det kanske större chans att man hinner slänga ihop en låtsnutt på 1 minut än nåt som är bortåt 3...

Och jag håller även med om att det vore trevligt att fixa till så att man fick rösta på fler låtar än en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...